/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gnaversirene
Fra : KLkaspersen
Vist : 1822 gange
20 point
Dato : 25-10-04 13:59

Har du erfaringer med de såkaldte gnaversirener? Holder de musene væk? Ved du om de er testet af nogen forbrugerinstanser?
Håber meget på at høre bare de mindste erfaringer.
Venlig hilsen
Karen Lise

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 14:03

Jeg har for år tilbage læst en test der kaldte dem svindel og bedrag. Den der med at de kan producere et lydtryk på en hulens masse decibel uden nævneværdig forbrug af strøm, svarer nogenlunde til at opfinde en evighedsmaskine. En gammeldags fælde er vist at foretrække.

Duede de, så brugte "rottefolkene" og bønderne dem nok!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 14:08

Iøvrigt er det en simpel piezokrystal man hælder en tone i. Piezo krystallerne plejer vist at kunne prale af en drifteffekt på omkring en watt for opnåelse af 96 dB. Lad os være optimistiske og sige 0,1W/96 db. Skal du opnå de 130 dB skal du hælde noget i retningen af et eller andet med 2 - 400W ind i sådan en. Det kan de for det første ikke klare og jeg gad nok se hvordan man laver den slags effekter vha et batteri.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 14:09

Typisk kuponhæftedims

Kommentar
Fra : KLkaspersen

Dato : 25-10-04 14:26

Den bliver jo solgt hos maskinforhandlere til landbrug og gartnerier!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 14:31

Hvis det var verdens ottende vidunder havde den nok haft større udbredelse. De lydtryk man angiver er ikke opnåelig for et apparat af den størrelse. Dvs man lyver allerede i databladet. Derfor tror jeg ikke på den.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 14:32

Men sørg for at sikre dig ret til at få pengene igen, hvis ikke den duer og køb en.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 25-10-04 14:58

Jeg ved et eller andet om højttalere og kan slet ikke få deres reklame til at hænge sammen. Jeg tror ikke på det duer til noget.

Godkendelse af svar
Fra : KLkaspersen

Dato : 25-10-04 17:16

Tak for svaret 3773.