/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus el. hva??????
Fra : tiemaster
Vist : 607 gange
150 point
Dato : 24-10-04 16:48

hej hej jeg har lige internet op os min sviger far for et par dage siden.. og har instaleret både virusprogram (avast) og adaware... alligevel har han fået et andet ind som jeg ik kan få væk igen.. det der sker er at jeg slet ikke kan komme ind i noget som helst lige meget hvad det er sige den bare internet fundet en fejl og avsluttes.. både kontrolpanel og denne computer siger det sammen.. det skal lige siges at det eneste der ser ud til at virke er messenger det virker fint..... hvad kan det være har virus scannet den og os fjernet en virus...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-10-04 17:02

Vi bliver nok lige nødt til at vide noget om styresytem og servicepacks

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 160 point
Dato : 24-10-04 17:21

Hej Tiemaster vi skal starte med at rense pc for utøj det gør vi med adaware og ved at scanne/fixe med hijackthis.

Scan derfor først med adaware , hvis det ikke er gjort?

Vi skal bruge hijackthis For at se hvilke filer som skal fjernes
Er du ny i hijackthis er her en introvideo : ”Gennemgang af hijackthis”
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Download og installer nyeste hijackthis – Vælg scan- save log og smid den herind- men du må IKKE fixe noget selv http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
direkte link : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Når vi er færdige med at rense skal vi muligvis køre en reparation af systemet - har I en windows cd?, hvilket styresystem?

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 24-10-04 19:07

hej alle det er xp der er på den... har kørt en adaware

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 24-10-04 19:09

ups glemte lige hvordan skal vi lave en highjack this når jeg ik kan komme på net

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-04 19:28

Hej Tiemaster

Du henter programmet ned på en diskette fra den computer du bruger nu. Installerere den derefter på din egen computer og laver loggen
Gemmer en kopi af loggen på disketten og smider den herind fra den computer du bruger nu.

// Toupie

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 24-10-04 19:35

Ja eller overføre den over netværket hvis du har det...Du kan bare gemme den som en notepad.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 03-11-04 17:12

Tak for svaret dannyboyd.