/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Danware NetOp
Fra : trix86
Vist : 689 gange
120 point
Dato : 23-10-04 22:28

Hej...
Jeg bruger et program, som hedder NetOp(Danware), til at fjernstyre en anden computer med. Problemet er at det ikke virker over internettet, som det burde, det virker kun over netværket... Host'en er "gemt" bag en router, men jeg skulle mene at jeg havde fået porten åbnet... Er der nogen som ved noget om programmet..?? I samme forbindelse kom jeg til tænke på hvad en MAC-adresse er, og hvordan man finder den..?

Martin

Accepteret svar
Fra : shamrock1

Modtaget 130 point
Dato : 23-10-04 23:16

De nye udgaver af netop bruger tcp-port 6502, så i routeren skal den port peje på den computer i netværket som skal
fjernstyres.

Men det kan kun anbefales at bruge ovenstående løsning, hvis du kan lukke af for alle andre ip adresser fra internettet,
på nær den offtentlige ip adresse du kommer fra. For ellers har hele internettet mulighed for at fjernstyre din computer, hvis de kan gætte dit password.

Alternativet kan være en VPN forbindelse og Winxp Pro har indbygget en funktion så du kan fjernstyre den uden at du
skal købe licens til netop. Hvis det er en winxp pro du fjernstyrer.

Alle netkort, routere, firewall, dvs. alt som har netværk i sig, har deres egen unikke mac adresse.

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 24-10-04 10:56

okay... Jeg bruger winxp pro, så jeg vil prøve at se på det der VPN noget... Men med hensyn til NetOp, hvis comp'en som skal fjernstyres, kun lukker op for en mac adresse(der står at host'en kan "genkende" mac adresser), som er "fjernbetjeningens" adresse.. Så er det da sikkert nok, eller...??? Jeg har nemlig kun behov for at styrer host'en fra en computer... Med hvor finder jeg min mac adresse henne...???

Godkendelse af svar
Fra : trix86

Dato : 15-11-04 23:12

Tak for svaret shamrock1. Jeg fik det til at virke...