/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel ark i word
Fra : Footprint
Vist : 3197 gange
50 point
Dato : 23-10-04 12:17

Hej
Jeg har lidt problemer med at indsætte et Excel ark i Word, det fylder ganske simpelt for meget på siden. Jeg har behov for at kunne skaler det der svare til udskriften med given faktor, uden at skulle lave en PRT SCR og klippe klister.

Er det muligt???? og hvordan gør man

/Footprint

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-04 13:27

Office 2000>>>
Márker området>filer>udskriftområde>angiv udskriftområde
Filer>gem som(F12)>tabeltilword>gem
Åbn word>lav lige en ny linie så du kan styre det>indsæt>objektfanen opret fra fil>
gennemse>find din tabeltilword>indsæt>hvis du hakker af i "kæde til fil" så vil worddokumentet følge ændringerne som du nu laver i excel.
Du kan strække dit tabeliword ved at klikke på det (dobbeltklik så kan du også ændre skriften.)

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-10-04 13:29

Du kan jo i al sin enkelthed lave excel-arket i word. Står du i word, trykker du på "excel-regneark" i ikon linien, om straks har du et regneark, som du kan formatere frit.

Ellers, hvis du har regnearket lavet, så marker det ønskede område op, højreklik og "kopier", gå ind i word og vælg "rediger - indsæt speciel - Excell-regnearksobjekt". Når du har valgt det, er enheden indsat som regneark. Har du brug for at formatere i det, dobbeltklikker du bare på det, og så kan du rykke frem og tilbage, som du lyster....

Erling

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 23-10-04 16:43

Tak for det... de hjalp sq på det
men er det også muligt at roter excel arket inde i Word??

/foodprint

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-10-04 21:09

Umiddelbart nej - feltet rotation er ikke "åbent" overfor et objekt - men du kan jo altid gøre det direkte i cellerne. Dobbeltklik for at åbne objektet som excel regneark. Marker det, der skal roteres (de celler, du ønsker) - højreklik, "formater celler", "justering", "90" grader" - huske at cellerne så typisk skal gøres "højere", for at teksten kan være der

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-10-04 12:17

Hvorfor vil du rotere det?
Hvis det er fordi du vil have det integrerede regneark ud på den brede led på en enkelt side af dit dokument, så kan du gøre således:

1) Indsæt sektionsskift næste side (Menuen indsæt, sodeskift m.m.)
2) Ændr papirretningen til liggende (Menuen filer, sideopsætning, faneblad papirstørrelse
3) Indsæt dit regneark
4) Indsæt sektionsskift næste side (Menuen indsæt, sodeskift m.m.)
5) Ændr papirretningen til stående (Menuen filer, sideopsætning, faneblad papirstørrelse

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-10-04 12:17

det hedder da "SIDESKIFT m.m."

berpox

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 24-10-04 17:09

Problemet er at jeg har et Excel arket skal indsættes ind en tekniskrapport, hvor alle siderne i hoveddelen, hvor arket skal indsættes, er stående sider med sidehoved / sidefod. arket er lavet på en liggende side, det er derfor jeg skal have det roteret når det er kommet ind i word.

/Thomas

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-10-04 21:33

OK - men så gør det samme med den side, du skal have det ind på: Vend papirsretningen i word under sideopsætning, og sæt regnearket almindeligt ind - så vender det jo 90 grader

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-10-04 09:47

Nemlig - så løsningen er, som angivet at benytte sig af "sektionsskift næste side".

mvh Berpox