/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Nogen der kender et program der
Fra : mrhan
Vist : 683 gange
200 point
Dato : 23-10-04 11:41

Hejsa

De fleste kender nok en masse download manager programmer, såsom f.eks getright der kan hjælpe med hastighed når man skal dl filer ....... Men eksisterer der et program eller en browser der laver samme trick når man bare vil surfe...??.... Altså et program/browser der stjæler/samler mest mulig båndbredde til en pc.....

På forhånd tak

mrhan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 11:47

Næ, det gør der ikke, men der er jo Browsere, som ikke er helt så "tunge" som Internet Explorer, men den er til gengæld den mest alsidige, så det vil sjældent hjælpe at udskifte den.
Så din browsers indlæsningshastighed, afhænger stadig af: Modem og Windows og browserens indstillinger + antivirusprogrammer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 11:47

Når du anvender en download manager vil den downloade i flere strenge så du udnytter den fulde båndbredde på din opkobling, men hvis du skal hente mere båndbredde ved surfing ville du jo skulle hente sider med flere strenge og hvis siderne fylste så meget, at de skulle deles for at hente dem hurtigere ville ingen gide hente dem ned.
Måske er dit problem, at din båndbredde/hastighed er for lav og så hjælper det ikke meget.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-10-04 11:55

Hej igen

Jeg kan udemærket se hvad I mener........
Her er situationen lidt mere udspecificeret: Det drejer sig om en skole der til hver af deres "barakker" har udelt ca. 2 mbit..... Når der kører mange maskiner på en gang går det selvfølgelig uhyggeligt langsomt...... Ved fil hentning kan det så klares med en download manager..... men ved ren surfing dutter det jo ikke..... Jeg ved godt det er ukollegialt.... .... men hva... den kloge narrer den mindre kloge....

VH
mrhan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 12:00

Aha du vil "stjæle" båndbredde fra de andre
Man skal aldrig sige aldrig, men det tror jeg ikke kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-10-04 12:04

Præcis det jeg vil ...... Men jeg har ikke tænkt tanken før nu, hvor det pluselig kunne være rart.......
Jeg lader tråden stå åben lidt for at se om der skulle vælte nogle flere kloge hoveder forbi

VH
mrhan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 12:08

Det er dit netkort, operativsystem og software der er afgørende for forbindelseshastigheden til en given udbyderservice.

Mht. software : Benytter du Windows er der ikke meget at hente ved at lægge endnu et program (proces) oven i hatten til alle de resourcer der allerede er lagt beslag på.

Iøvrigt er mange 'smarte' acceleratorer godt fyldt op med Ad-/Spyware

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 23-10-04 12:36
Accepteret svar
Fra : michaelvang

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-04 19:34

Grunden til at fx Getright kan hente filer hurtigere er fordi at der ofte findes den samme fil på mange forskellige servere. Hvis du så kun kan downloade med max 10 kB/s fra hver server vil fx Internet Explorer hente data med denne fart, men hvis Getright henter filen fra 4 forskellige servere der hver især kan sende til dig med 10kB/s kan du jo downloade med 40kB/s. Nogle servere sætter også en makshastighed på hvor meget en bruger kan downloade med, og når du så henter 1/4 af filen med 4 forskellige connections fra den samme server vil du få 4 gange så stor hastighed. Når du surfer på internetsider er det sjældent at den samme webside er på flere forskellige servere, og det er ofte også upraktisk at dele filer som er så små som websider op i flere dele da det højst sandsynligt vil tage mere tid at komme i kontakt med severen 4 gange, end at hente den lille fil fra een forbindelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:47

Rigtig god forklaring michaelvang. Jeg kunne næppe have skrevet det bedre

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mrhan

Dato : 24-10-04 11:30

Tak for svaret michaelvang.

VH
mrhan