/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
VIRUS ADVARSEL på Kandu.dk !!!
Fra : molokyle
Vist : 631 gange
230 point
Dato : 23-10-04 09:43

I anden forbindelse har jeg hørt den til dato mest plausible forklaring på Kandu.dk's tilbagevendende driftproblemer :

Citat
Næsten hver gang jeg går på KanDu trigges min Firewall med den orm

Virus type: Worm

Destructive: Yes

Aliases: SQLP1434.A, W32/SQLSlammer, W32.SQLExp.Worm, Worm.SQL.Helkern, DDOS_SQLP1434.A

Der er en orm der gør SQL database sløv
det er åbenbart en SQL database KanDu benytter

..en anden bruger bemærker :

Citat
Hvorfor sker det så ikke for mig og de andre? Jeg bruger Windows Xp SP2 Firewall, Norton Antivirus og Active SpyDoctor.

..svar :

Citat
Det skal jeg ikke kun sige. Men har du en MSDE Desktop sql database installeret på din maskine ???.
Hvis du ikke har, vil du ikke blive ramt af problemet, da ormen bevæger sig igennem PORT 1434 som MSSql og MSDE benytter.

Hvis Du en dag installere en sådan database, Vil du med de værktøjer du har nævnte ikke få nogen problemer. Det er faktisk en gamle kending denne SQL orm.
Den starter en endeløs loop i database som optager 99,99 % CPU kraft. Med det resultat at alle bruger på SQLServeren godt kan pakke sammen. Det har vi da prøvet et par gange her på KanDu.

Det er efterhånden et hyppig tilbagevendende problem. Det kan klares med en PATCH hvis det er en SQL2000, men hvis det er SQL97 så skal de nok opgradere hele L… , Så skal KaDun serveren nok lægges ned et par dage.

Jeg har redigeret en smule i indlægene, men profilernes identitet er 'redaktionen' bekendt

Nu kan vi blot håbe på Kandu teamet tager denne problematik alvorligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-10-04 10:35

Udover, at vi brugere mister tålmodigheden, er det så farligt for dig og mig ?

Udryd alle "orme" og "svampeangreb"

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 11:28

jakjoe -> Det er ikke farligt for dig, medmindre du har en MSDE Desktop sql database installeret på din maskine

..og IKKE bruger : Firewall & Virus scanner

..eller har opdateret med Patch'en.

Spørgsmålet er blot om Kandu teamet har 'kapacitet' til at klare problemet ?

..ellers ka' de jo altid spørge her : http://www.kandu.dk/dk/emne/30303

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-10-04 11:38

MOLOKYLE> Et svar får man altid fra dig.....men om jeg forstår alle svarene ?

Du stiller heller tiden krav til folks "kapacitet" .....det er sikkert sundt ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-10-04 11:39

heller=hele (det var rysten på flere knapper)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 11:59

'Alt' denne tråd handler om er at gøre kandu teamet opmærksom på et problem, der tilsyneladende er tilbagevendende.

Jeg kan da kun straks opfordre til at alle sender en emil til : service@kandu.dk

...med en henvisning til denne tråd

Så vi i fremtiden kan få en god oplevelse på denne portal/BBS : http://www.kandu.dk/Img/diverse/double.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 12:06

Hej Molo

Jeg synes det er helt fint at du på denne måde prøver at gøre teamet opmærksom på denne virus.
Mener du at det vil hjælpe at vi tæppebomber dem med enslydende email's?
Har du selv sendt én, burde det da være tilstrækkeligt. M.v.h. Arne J.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 12:08

Min erfaring er, at viljen til at reagere ikke stiger med antallet af mails. Jeg er sikker på, at de vil læse om dette med interesse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 12:18

Så si'r vi det arne & Bj-arne-D.

Det er skam heller ikke noget krav fra min side at man sender en 'reminder' til kandu.dk ...blot et forslag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 12:22

Hvad pokker mener du med Bj-arne-D? Han hedder squ da BjarneD.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 12:28

Ikke her i huset !!!

</MOLODRILLER>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 12:35

Hold venligst op med det, det er ikke længere morsomt. Og slet ikke i en tråd som denne, som du forhåbentligt synes er og bør være seriøs. Kandu har såGu været tilstrækkeligt spammet af drillerier og værre i de seneste måneder. Så jeg synes ærligt talt ikke at det er skide smart at DU bliver ved. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 12:48

Hvad jeg finder morsomt kan du kun gisne om og det er iøvrigt langt skudt over målet at fortælle mig, hvad mine 'tråde' skal bruges til.

Hvad du synes ? Tjaeh... det synes du

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 12:59

Hvad du finder morsomt, kan jeg ikke kun gisne om. Det har du jo selv vist i masser af smalltallk-tråde. Og m.h.t. hvad denne DIN tråd skal bruges til, har du jo selv fortalt om i selve spørgsmålet. OK. Men så skylder du i det mindste BjarneD en forklaring på din såkaldt "Drillende" bemærkning kl.: 12:18

Jeg har, inkl. dine morsomheder, altid betragtet dig som et intilligensvæsen og en dygtig Kanduer. Men dine seneste kommentarer i denne din egen tråd, er en stor skuffelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 13:15

Jeg tror/ved Bj-arne-D kan tale for sig selv !

Bjarne ved hvorfra 'nick.namet' stammer og ved sikkert også udmærket godt det kun er for sjov, men du ryger lige i blækhuset ...som sædvanligt. Ta' dog forhelvede en 'slapper' arne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 13:23

BjarneD - S.U.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 13:38

arne.jakobsen -> Søg her på kandu.dk øverst på siden til højre :

[alle Emner] [molokyle BjarneD arne]

...så kan du finde svaret, hvis du er dygtig, flittig, følger godt med, men er lovligt snakkende

...ligesom undertegnede !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-10-04 13:42

Molo, tror du ikke Kandu har råd til en firewall eller antivirusprogram.?
Så må vi vist alle spytte en 10-er i kassen så de kan få det.

ellebye

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 13:42

Molo

Det gjorde jeg, men med din stavemåde Bj-arne-D - og fandt intet. Vil nu prøve med den nye.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 13:50

Molo

Når jeg gør det finder den 38 forskellige tråde af varierende længde. Kunne du være lidt mere præcis?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 13:50

ellebye -> Næeh...men måske en opgradering af deres DB kerne ?

Jeg vil sgi da heller ikke betale for noget, her på stedet !
Jeg lægger megen tid her og mener bestemt det er ALLE pengene og umagen værd; at være i MIT selskab

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 13:54

arne.jakobsen -> Jamen, så er der da noget at få resten af lørdagen til at gå med. Husk blot, ssom tedd nævnte engang :

ALLE molokyles tråde ; er smalltalk tråde

...jeg ka' altså godt være seriøs, når det kræves, men så må der komme lidt respons ...og det har Kandu teamet allerede på nuværende tidspunkt, haft en oplagt mulighed for.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 14:02

Det gider jeg ikke. Håber Bjarne vil komme med en god forklaring. Du VIL jo ikke.

P.S.: Har ALDRIG besvær med at få tiden til at gå.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 14:11

arne.jakobsen -> Når man er inde på siden søger man i browseen på den streng man vil finde :

Citat
Fra : molokyle Dato : 05-10-04 15:31

Nu har jeg ikke engang tid til Bj-arne-D

Hvor trist

..men jeg ska' altså til DEMO : http://www.kandu.dk/dk/tip/9233

Hvis der kommer billeder derfra på tv (..Molo : Din gamle medie luder !!! ), så er jeg ham med den vissengrønne Australsk lignende Fiske-/Jagthat ACG fra Nike, med plads til 8 Underberg bagpå. Klædt i diskrete (..jeg ska' for Guds skyld ikke blive gendkendt ) samme grågrønne farver

Ta' dén...

</MOLOKYLE>

...samt lidt længere nede ;-)

Fra : molokyle Dato : 06-10-04 15:58

Bj-arne-D (= nyt kælenavn ) ...i disse svampetider

Til ære for dig :

</SOCIAL RADIKAL>

http://www.kandu.dk/dk/spg/50779

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 14:14

Fald ned Hr. Svend

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 14:20

Thank You Ævlemost.

P.S.: Drikker altid kun gode vine. Af og til Øl, men da igen KUN KVALIVARE. (Hwa' det så er?) Hyg jer Folks.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 14:21

Hej søde Molo

Har lige læst din tråd og føler mig en anelse fatsvag lige nu
Kan du ikke være sød at forklare mig hvad dette er "MSDE Desktop sql database" .....altså sådan på godt dansk så jeg også fatter det

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 14:31

Toupie -> Det er hvis man selv har en database tilknyttet nettet ...så vidt jeg har forstået ?

...evt. via en egen Internet-server (dagligstue-server) : http://www.microsoft.com/sql/msde/default.asp

Det DB system der indeholder alle data om spørgsmål og svar her på kandu.dk ...måske ?

...for at gøre det kort !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 14:31

Så må jeg jo hellere melde mig.
Jeg syntes slet ikke det er morsomt at blive kaldt Bj-arne men på den anden side set så har jeg oplevet det der er værre
Godmodigt drilleri kan jeg da godt klare især når det kommer fra en jeg er uenig med, ofte, men som jeg dog respekterer.
Jeg husker godt at det blev brugt i en eller anden tråd og ved nok også godt hvorfor, men det er uden betydning.
Arne hyg dig og lad som om du er mellem venner for tro flytter bjerge og kunne nemt blive virkelighed.

Bjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 14:35

Altså man er sin egen database provider og ikke har databasen liggende hos en host ...ude i 'byen' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 14:36

Bjarne

Tak for det. Jeg kunne nu heller ikke finde nogen steder hvor du ligefrem jublede over Molo's nickname til dig. Så lad os bare gå ud fra at der kun er tale om godmodigt drilleri.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 230 point
Dato : 23-10-04 14:40

Tak Molo
.....så blev jeg det klogere og sikke en herlig dag det er når man kan lære noget nyt

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 14:46

Bj-arne-D er en pragtfuld profil at være uenig med, da den jo næsten aldrig har ret i sine betragtninger

Velbekomme Toupie : Jeg ska' ærligt indrømme at database systemer giver mig myrekryb, skægstubbe og ondt i pjækketarmen

...godt vi har natmaden og andre til at hjælpe med den slags

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 14:47

Toupie

På Carlsbergs halsetiketter står der "Laboremus pro patria" - Det betyder "Arbejde for fædrelandet".

Hvis du IKKE vidste det, har jeg lige gjort din dag endnu dejligere. Vidste du det, har jeg måske inspireret dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 14:59

Molo - Din grinebider. Man kan vist næppe påstå, at er medlem med denne status

Citat
Første login 22.12.2003
Superpoint 55657
Besvarede spørgsmål 519
Tips skrevet 7
[/citat

Som du siger:

[citat]
næsten aldrig har ret i sine betragtninger

Som vi sagde i Søværnet: Tænk - Tast - Tal.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:01

OK - Kun én Slutcitat uanset antallet af citater! Så lærte jeg også noget idag.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:13

Molo jeg er kun glad for at jeg ikke roder med database.....tænk hvis jeg nu fik skægstubbe af det

Arne.Jakobsen, tak det vidste jeg ikke, men det er så sjældent jeg kigger på disse flasker (jeg drikker det bare) Men nu min dag da endnu bedre....tænk at man kan lære så meget nyt på én dag

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 15:23

Hmm... nuvel : Jeg tænker at nyde en cigar af mærket : Nihil sine Labora = Intet uden arbejde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:30

Molo, endnu noget nyt herligt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 16:06

Arne, det er typisk for søværnet at være i ental for i feltartilleriet hvor jeg var radiomand sagde vi TÆNKE - TASTE - TALE og vores radioer var fra 2. verdenskrig så hvis vi ikke fulgte den remse nåede radioen aldrig op på fuld sendestyrke og så blev det modtaget på den måde du altid skælder ud over: Man få kun det halve!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 16:29

Homo Sapiens non urinat in Ventum

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:38

tedd

Betyder det ikke noget i retning af: Mennesket pisser ikke i sin egen rede?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 16:38

Klog mand pisser ikke op mod vinden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 16:40

Canis meus id comedit!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:42

tedd

HWA fanden, er du osse gl. sømand? Det var ordet ventum jeg ikke huskede. Sorry.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 16:43

Erare Humanum Est -> Det er menneskeligt at fejle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:44

Hunde ser latterlige ud når de skider? Uanset om det var rigtigt oversat, så er det sandt. Gnæk - Gnæk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 16:45

Der er vist 2 r'er i, men det beviser netop udsagnet

</MOLOLØJERGOK>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 16:46

Min hund spiste det! God kommentar til ens latinlærer når man ikke afleverede hjemmeopgaver

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-04 20:13

Hav hav, jeg er stadig mariner

God vind!
Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 20:24

Hej Hanne.

Hvad Po.... har det med Hundeskidning at gøre? Og det har heller ikke noget a gøre med gode vinde. Pfyhjt, gå hen og læg dig Hund.

Men vi ved du mente det godt. Hej til dig osse.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-10-04 00:07

AJ, har du kun været 9 år i søværnet??, jeg var der i 18 år.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 12:24

ellebye

Ja, ja. Nogen lærer hurtigere end andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 19:33

Gør I noget ved det ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 19:34

Kandu.dk ..altså ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 19:46

Molo

Øjensynligt ikke endnu. Jeg havde også svare problemer i eftermiddags. Men Teamet er jo heller ikke fastansat. Så de sidder der ikke hver dag og kigger vore tråde eller email's igennem.

</Arne der forstår din frustration>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 19:51

Om Kandu kan man kun sige! Noli me vocare, ego te vocabo.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 19:54

Men hvis Molo har ret er dette gået i opfyldelse: Utinam barbari spatium proprium tuum invadant

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 19:55

G'Mor'n tedd -> Kommer du også hér ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 19:59

Rectum Musculum

</MOLOKYLE> ...som aldrig har haft Latin i skolen ....eller nogen andre steder

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 20:00

tedd

OK - Du er bedre til Latin end jeg. Men vil du ikke godt i fremtiden lade dine citater efterfølge af en oversættelse?
Blot så jeg spares for at spørge? Jeg vil squ gerne lære.
Når jeg af og til nævner en Svamp's danske navn, efterfølges den altid af det Latinske. Det kalder jeg brugervenlighed.
Din brug af Latin, ligner mere "P???"

</Arne der kun kender Latin fra selvstudier>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 20:02

Hehe troede jeg var blandt latin eliten her!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 20:03

Men hemmeligheden er google!!
Prøv denne side! http://www.effect.net.au/lukastan/humour/Language/Latin.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 20:06

UPS.... stave fejl : http://da.wikipedia.org/wiki/Latrin

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 20:08

Molo

Rectum Musculum troede jeg var det Læge Latinske for Ringmusklen!´

Min nevø, der er bøsse og bor i Kbh. fortæller mig via SMS, at det er kæleordet for en stor stærk mand (Homofiiiil that is).

</ARNE's NEVOE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 20:10

Ga' vide om dette får Kandu teamet til at undersøge om de har orm ???

...må nok snart hellere dele påængøernø ud ?

Ville hellere give dem til : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=2371

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 20:10

Upps!! Den var ikke så god Molo!! Hvad mon creamy babe siger til det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 20:15

Hun er sikkert himmelhenrykt : Bemærkningen var jo henvendt til dig Teddy-Goat !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 20:20

tedd -> Med svamp og det hele : http://b.domaindlx.com/nibel/artworks/bapho!.jpg

Jeg tror du ska' ha' nye briller ...eller ha' skiftet olie på kæden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-10-04 22:04
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 22:09

Ved nu ikke Molo! Den der g-streng du altid taler om gør mig lidt homofobic!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-04 22:38

9 år, 18 år...hm

Jeg har været mariner i 27 år, stik den....

Hanne
med bølger i håret og vand i knæene - men ER blevet tør bag ørerne...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 22:44

Hanne

Jeg har set det. Og tillykke med, og TAK for det. Og velkommen i klubben.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 06:23

Det er på tide Toupie for lidt credits for Toupies mange fine indlæg her på kandu.dk

...og så hjalp det måske lidt at indlede et spørgsmål med : Søde Molo...

...og måske lidt som trøst : Det må ikke være let at have tedd til cyberkæreste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 10:08

Tak Molo du er så sød ......men ikke så sød som Tedd

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 10:24

Det der ingen der er

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 10:41

Næeh... der er ikke meget der kan konkurrere med kunstige sødemidler nu om dage. Vil man derimod have den naturlige og ægte vare, vælger man Molo

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 10:44

Jeg behøver ikke FF'er og citronmåner for at få tilført sødestoffer!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 10:52

Misundelsens brød : Dét si'r du kun tedd, fordi du ikke selv har mulighed for at erhverve dig disse luxus varer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 11:13

Hvorfor sætter I jer ikke ned sammen, med en citronmåne, pyntet med sødetabeletter og deler en FFér.....tror jeg I får mere ud af

Når I har delt tilstrækeligt mange FFér, så er det hele så evigt ligegyldigt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 11:17

Tjah han truer og truer jo søde Toupie, men jeg har endnu ikke set skyggen af en cyklist iført g-streng!! Den kære amarikaner aner jo ikke hvad der er op og ned på hovedlandet!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 11:22

Søde Tedd jeg typen der kan fare vild i min egen brusekabine, så hvad det angår kan jeg godt følge Molo men klart han burde tage sig sammen og besøge dig