/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Mangler højt id på min router
Fra : illj15
Vist : 514 gange
65 point
Dato : 22-10-04 16:18

Hjælp! Jeg har en router af mærket Zyxel prestige 944s, jeg kan ikke "komme ind" i den. Jeg mangler et password, men jeg har ingen. Hvor finder jeg den, jeg har ingen kvittering, da jeg har købt den igennem en antenneforening. Jeg har fundet brugsforvirringen på nettet, men det hjalp mig ikke videre...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 16:24

Der må da stå i brugsforvirringen hvordan du resetter routeren? Og så må der osse stå hvad factory default passwordet er?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 22-10-04 17:36

Passwordet er for det meste igenting eller også bare admin

Altså:

Brugernavn: admin
Password: admin

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 22-10-04 17:49

Lige i skrivende stund mener jeg at huske at brugernavn er: admin og password er 1234
Hvis det ikke er rigtigt, kan jeg prøve at finde min dokumentation frem på min Zyxel

M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 23-10-04 07:25

Jeg kan kun skrive password. Den spørger ikke om brugernavn. Jeg har prøvet at resete routeren, derefter skulle den så bede om password og brugernavn, det gør den ikke... Skod. Hjælp...

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 23-10-04 11:08

Hmm. Vi er ved at flytte rundt på vores møbler og så'en så jeg kan simpelt hen ikke finde papirene og brugsanvisningen fra min router i øjeblikket, men du skal jo også have nogen oplysninger fra din udbyder (antenneforeningen) for at kunne sætte routeren op, der er yderligere et password til det og forskellige andre ting.
Har du ikke fået det?
Kim

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 11:29

Når du får det til at virke igen "illj15", så gør dig selv den tjeneste at:
1) Installer den sidste nye firmware og gem et kopi på en diskette eller cd.
2) Lav et backup/copy at din opsætning af routeren (samme område hvor du installere firmware)
3) Nedskriv alle vigtige informationer og adgangskoder i en almindelig TXT-fil og gem dem samme med din back-up / firmware.

Hermed vil du meget hurtigt kunne genoprette dit netværk, hvis du nødvendigvis må resette din router, så læser du blot din back-up ind igen. Så er alt som det var før du resettet systemet.

At tage back-up af routeropsætningen, er et meget forsømt område hos netværksfolket. Desværre!

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 23-10-04 11:38

Nej, desværre. Jeg har intet.

Kommentar
Fra : kkss

Dato : 23-10-04 14:41

HEJ.
HVAD MED BRUGERNAVN ADMIN
passwordet 1234

Accepteret svar
Fra : kkss

Modtaget 65 point
Dato : 23-10-04 20:13

ØØØØ

forkert det skal være

BRUGERNAVN admin
passwordet 1234

Godkendelse af svar
Fra : illj15

Dato : 28-10-04 23:31

Tak for svaret kkss.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 29-10-04 02:47

Gav du op? Eller var det det rigtige svar du fik?

Jeg synes det accepterede svar minder lidt om det jeg gav 22-10-04 17:49
som tredje kommentar

Ikke fordi det gør mig noget, jeg undrer mig bare.
Kim

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 29-10-04 04:59

Hej Kim!
Det må du sgu undskylde, jeg er ny her på siden. Jeg har ikke lagt mærke til navnene på de forskellige forslag.