/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Til udlandet for en sommer
Fra : Sillepigen
Vist : 616 gange
25 point
Dato : 21-10-04 19:20

Jeg går og spekulerer hvad jeg skal tilbringe den næste sommerferie med - og hvor.
Drømmen er et sted som Tyskland, Norge, Sverige, Island, Grønland - eller noget i nærheden, bo og arbejde der...

Har søgt lidt på nettet på forskellige sider, men de fleste steder skal man være ansat i mindst 3. måneder. Og så lang en ferie har jeg jo ikke. Er i gang på gymnasiet nu, hvilket jeg ikke vil hoppe fra.

Er der nogen der ved hvor jeg kan søge noget, eller er der andre som har prøvet denne "ferie" i udlandet.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-10-04 19:31

Prøv en international arbejdslejr.
http://www.mstravels.dk/2-6ugers/eurorus/index.htm
mvh
qfha

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-10-04 19:32

Min bror tomlede rundt gennem Europa denne sommer og var meget glad for det. Han besøgte familie og bekendte og kom faktisk hjem med flere euro end han tog afsted med... Så hvis du kender nogle folk rundt omkring og har en god ven/veninde du kan rejse med, så er det helt klart at anbefale!

PS. Mist ikke modet hvis du ikke kommer afsted med det samme. Så snart du kommer væk fra DK's grænser er det meget lettere at blive taget med.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 35 point
Dato : 21-10-04 20:11
Kommentar
Fra : memuel

Dato : 21-10-04 20:20

Kig her: http://www.nordjobb.net/
Da jeg boede og arbejdede i Gørnland havde vi nordjobbere til at arbejde hos os i gennem to år.

Memuel.
God søgning

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 21-10-04 20:21

Grønland skulle der have stået

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-04 13:02

AF formidler jobs i udlandet.
http://jobnet.af.dk/
Det samme gør Adecco
http://www.adecco.dk/jobsoeger/index.html

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-10-04 23:18

nordjob er eftr min mening det bedste. Der kan du være i kort tid, og det er tilpasset unge der kun har sommerferie i kort tid.
Meld tilbage om du har været inde og læse.
Memuel

Kommentar
Fra : NULDERTROLD

Dato : 30-11-04 23:05

Jeg har et familiemedlem som bor i spanien costa blanca bennidorm og han har nogle gode kontakter til erhvevslivet dernede det er ox en mulighed

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 07-11-05 17:41

Tak for svaret jakjoe. Undskyld at jeg har været så langsom. Turen gik dog til England til sidste år, og jeg er ved at planlægge næste ferie nu.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-11-05 17:50

Godt du fik klaret din ferie/arbejde.

Helt ok med ventetiden....nu blev det jo en overraskelse.

mvh
jakjoe