/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Ny hjemmeside
Fra : chahin
Vist : 291 gange
100 point
Dato : 21-10-04 18:21

Ey..

Nu vil jeg prøve og tage mig sammen og lave min hjemmeside.

1) Jeg vil finde designen, hvor kan jeg finde en fed design til min hjemmeside??

2) Hvordan starter jeg med at skrive min hjemmeside, (altså php.html osv..). Er der en hjælpeside??

helst på dansk

@Chahin

Kommentar
Fra : xick

Dato : 21-10-04 18:26

www.html.dk <-- der er nogle gode html, css og asp tutorials

www.webcafe.dk <-- der er nogle php tutorials

der er også en guide her på kandu...

Ved ikke helt med designs...

Kommentar
Fra : xick

Dato : 21-10-04 18:27

har ikke set siden igennem, og jeg skal spise nu...

Men se her om det er noget: http://www.templatemonster.com/free-templates.php

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-10-04 19:10

Her er et fedt sted med masser af gratis design, lige til at udpakke og gå i gang med.:

http://www.freelayouts.com/templates/display/templates

ellebye

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 21-10-04 19:35

Du kan finde nogle gratis design på f.eks. siden http://www.freelayouts.com/ som de andre også linker til.
Du kan også vælge og kaste dig ud i og lave en selv, her er f.eks. en simpel nybegynder guide til og komme igang med og lave et design fra bunden:
http://www.pcfreek.dk/vistutorials.asp?id=21

Og når så designet er lavet kan du begynde og kaste dig ud i html. Det kan du lære på http://www.html.dk hvor jeg f.eks. har lært det. Når du kan det 100% og ikke slet ikke før, kan du begynde og se på asp eller php eller hvad nu dy vælger, det er meget vigtig du ikke prøver noget andet før du kan html 100% på rygræden.
Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-10-04 13:11

Her kan du måske også finde begynderhjælp: http://www.dejligbjerg.dk/webdesign/index.htm
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 14:40
Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 14:42

Der er mange gode link her i tråden, men hvis Chahin ikke har prøvet sig som hjemmesidesnedker, så syntes jeg lige at han skal starte med det grundlæggende og forstå hvad det er han har lavet, og hvordan det virker. - Det vil komme ham til gaven senere, at have denne baggrundsviden.

Herefter kan man så udvide horisonten med forskellige tiltag, og blive dus med dette også.

Hjemmesider er ikke noget man kan lave på 5 minutter som nybegynder, og forstå hvad det er man har lavet og hvordan man laver små ændringer.

Vi er nogle stykker der syntes det er nemt, men vi har da også kunnet det i en stor rum tid. Men vi har da også haft vores læretid, hvor man skulle starte fra bunden af og forstå virkningerne af koderne.
Det er jo ikke nok med at bruge et "klip og klister" program.
Man skal kunne forstå kildeteksten, som kan være en god hjælp, når man låner ideer fra andre sider på nettet.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-10-04 15:08

> severino
Jamen hvor har du dog ret. De første sider jeg lavede, vil jeg slet ikke lægge navn til idag. "Learning by doing" er absolut den bedste metode. Det er som et ægteskab .. igennem årene kommer der mere "sølvtøj" og "guldklumper" i skabet.

> chahin
"Kast dig ud" fra "1-meter-vippen", som alle andre også har gjort. Nogle er så modige, at de spørger "KanDu" om kommentarer .. og hvor har der været mange positive tilkendegivelser. Tag et stykke papir og TEGN din startside .. så er du nået langt ! Glem grafik og alt andet fancy i startfasen .. sminke kan du altid tilsætte. Go´arbejdslyst !
/PG

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 16:07

Hej Guild!
Du har ikke helt ret, jeg har snart været gift i 25 år, og det er da heldigvis ikke meget sølvtøj vi har, der er ingen der gider bruge tid på at sidde og pudse det i fritiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 16:11

Hands on ; ...and happy coding

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : superbenny

Dato : 04-01-05 18:35

Hej Chahin, jeg ved ikke vilket internetabonnement du har ? men er det tdc. har du ret til en hjemmeside hos dem, og for nybegyndere har de en udmærket hjemmesideeditor, og der kan sagtens sættes alt muligt animationer olign. på
ellers kan du hente (namo webeditor) som nok er den nemmeste at bruge.
på adressen www.home.no er der mulighed for 20mb. serverplads gratis, der er også en udmærket webeditor hvis du ikke selv har lyst til at prøve kræfter med html koder?
god fornøjelse
Benny