/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jeg mangler et skriveredskab til arkiver~
Fra : maya123
Vist : 442 gange
50 point
Dato : 21-10-04 01:56

Hej
Ja, så jeg ikke behøver pen og papir, bare sådan en håndholdt dims. Det skal ikke være en bærbar, de er alt for store.
Der er noget der hedder PDA, eller lign. men jeg ved ikke om det er sådan en? Det eneste den skal kunne er at have tastatur og måske mulighed for at gemme i mapper. Findes der sådan noget?

MVH maya

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-10-04 05:17

Ja, det gør der.Jeg har selv brug en i mange år. Moderne mennesker griner af mig, men den kan det du vil og mere til. Det er lille smart maskine fra Casio.

Min hedder Casio DIGITAL DIARY SF-4600B

Der er kommet nyere modeller siden den.

Ud over det behov du har, løser den for mig følgende ting:

1.: Alle tlfnr. Navne Adresser inkl. alle oplysninger. Og jeg kan søge i dem på tværs af alle felter.
2.: Faste dage. Fødselsdage o.s.v.
3.: Notesblok: Der er et max. antal ord pr. indlæg, men så laver man blot et nyt pkt. Også her kan du søge helt frit i al tekst. Husker du f.eks. ikke hvor du har skrevet ordet "Mangan", søger du blot efter det og vupti.
4.: Ur - Kalender - Verdensur - Vækkeur
5.: Reminder. Indtast dine aftaler o.s.v. og fortæl hvornår du vil advares, så blir du det o.s.v.

Og meget andet. Jeg kan og vil ikke undvære min lille smarte Casio.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-10-04 06:12

Tak Arne
Har du en ca pris og hvor jeg kan købe en sådan?
MVH Maya

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-04 06:24

Jeg købte min i en boghandel. Dengang for ca. 8 år siden gav jeg 699 kr. for den. Men sådan nogle ting er jo siden faldet drastiskt i pris. Men gå ind og spørg efter en Casio lomme Computer. Jeg skal lige måle min. Øjeblik.
Den har lidt runde hjørner, men måler 14 x 8 cm og er 1 cm tyk.
Du kan få kabel og program til den så du kan koble den op til din PC'er.
Meget af det den kan findes i de fleste moderne Mob-Phones. Jeg har selv en Nokia 6230. Vil stadig ikke undvære min lille Casio.

Har din boghandler den ikke så prøv på www.casio.com Knuzz AJ

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 21-10-04 06:41

Tak for svaret arne.jakobsen. Det lyder lige som noget jeg kan bruge og har råd til,
du er bare.....en guttermand, TAK
Og god dag fra Maya