/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvordan sviner jeg en opkobling? TDC er ~
Fra : kmk314159
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 20-10-04 17:43

Jeg er lige kommet på TDC-kabelTVnet og er godt sur over prisen på 150 kr. pr måned for 64 Kbit.
Det er jo fornærmende at tage så meget for en så lille opkobling!
Jeg tog den kun fordi det var "next step up" fra et modem og er studerende.
Men jeg er lige flyttet fra en 2 Gb til 50kr/mdr-opkobling.
Kender I en måde man kan få den til at bruge båndbredde på konstant, uden at jeg selv skal gøre noget?
Altså bruger up/down kapaciteten hele tiden.
Hvis de mener at de skal have sådan en absurd pris, må der jo også trækkes den båndbredde der kan trækkes. For det er vel det der koster penge for dem. (Alligevel bliver det jo ikke til en skid, da vi taler ½ Gb op/ned i døgnet.
Men de skal altså stadig ikke dø i synden.)
Har du et program liggende der kan svine med spildkapaciteten i en opkobling?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-04 17:48

Tjaeh... Stofanet kører jo en agessiv reklame, men ydelsen fejler ikke noget !!! ....til prisen :

http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=1&menuid=10&parentid=4

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-10-04 18:00

Hmm, undskyld jeg blander mig, men jeg har lige kigget på Molo´s link og jeg aner da ikke hvor meget 50MB er?!
Hvis man nu kun surfer på hjemmesider, netbank, E-mail og sån' - hvor langt rækker de 50MB så?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-04 18:10

Muligvis ikke til 50 kr. pr. mdr., men aligevel http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=1&menuid=10&parentid=4

creamygirl -> Forbindelses hastighed måles i baud eller bit's ikke i bytes

Hvis det er hjemmeside plads ?? Så er det en anden snak (Mega-byte); så er 50Mb rigeligt til de fleste private

Du blander tingene sammen. Hvis du spørger om månedliog trafik ? Ja, så afhænger det helt af, hvad og hvor meget man henter. Uden download af musik, film osv... er det månedlige udownsteam omkring 100 MB pr. mdr. i snit ...vil jeg tro, men der jo forskel på Jørgen Hattemager & Kong Svend

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-04 18:11

Ham politimanden aner jeg sgu ik' hvor kom fra ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-10-04 18:16

Hmm; ca 100 MB pr mdr siger du. Kommer det så ikke an på hvor lang tid man er online pr. dag?! 3, 6, 8 eller 24. Ja jeg spørger bare, fordi jeg er så dum

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-04 18:57

Korrekt creamygirl. Som jeg skriver :

Citat
...afhænger det helt af, hvad og hvor meget man henter.

...underforstået; hvor ofte, men næppe hvor lang tid det tager at hente det

Med en hurtig forbindelse kan man selvfølgelig 'nå' at hente mere 'snavs' end med en langsom forbindelse ...på et døgn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-04 18:59

...eller pr. sekund

Tid og mængde er 2 forskellige størrelser. Det var det jeg mente med; du blander tingene sammen creamygirl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-10-04 19:09

HA! det er bare fordi du ikke kan finde ud af at regne det ud Molo. Hos tiscali kan de fortælle hvor længe man kan være online pr. døgn med 1000 Megabyte trafik

Citat
Derfor har Tiscali Highway en down/upload-kapacitet som rækker over de flestes behov.
Med 1000 Megabyte trafik kan du*:
Surfe på nettet i over 1.000 timer hver måned (dvs. 33 timer om dagen!), eller
Sende/modtage 50.000 alm. e-mails hver måned, eller
Chatte med dine venner i over 12.000 timer hver måned (dvs. 400 timer om dagen!), eller
Sende 1.000 feriebilleder hver måned til din mor

Taget herfra: http://www.tiscali.dk/consumer/highway/

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-10-04 19:25

æhhm kmk314159. Hva´mener du egentlig med ordene 'Hvordan sviner jeg en opkobling'?!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 20:09

Skulle spørgsmålet ikke have heddet, hvordan får jeg 100 % udnyttelse for mine penge?

Jeg syntes du er smålig. Du har valgt noget nær den billigste opkobling der kan købes uden forbrugsafregning og alligevel er du utilfreds.
I betragtning af at min opkobling koster 359.00 om måneden syntes jeg da ikke at du giver for meget, at din opkobling så svarer til en enkeltlinie ISDN er så en helt anden sag, men du kan stadig surfe og downloade lige så meget du lyster, at det så går langsommere er jo et spørgsmål om det det koster. Syntes du, at jeg så skulle lade min PC være opkoblet i døgndrift og downloade et eller andet dumt for at få så meget som muligt.
Hvis vi alle ville gøre som dig kunne det jo være, at priserne ville stige fordi der så slet ikkke ville være båndbredde nok til alle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 20:19

Her er prissammenligningen: http://www.teleprisguide.dk/forside.asp
Hvis du har givet 50-/md for 2GBit må det enten være en deleforbindelse eller forbrugsafregnet.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-10-04 20:56

Hej kmk31415
Du har selv valgt, hvad du vil ha´ og til hvilken pris. Jeg har også en forbindelse der hedder "Dansk Kabel TV" som er et datterselskab til TDC. Jeg har en forbindelse der hedder 1024MB. Det koster mig kr. 379,00 om måneden. Det er jeg godt tilfreds med. Forbindelsen er superhurtig (undtagen KanDU), jeg har opkoblet 3 computere op på forbindelsen. (Har mulighed for 4).
Min kone og jeg, bruger Internettet meget hver dag, som opslagsværker i forbindelse med vores arbejde.

Skriv igen hvad det er du er utilfreds med.

Det er jo sådan, at man får hvad man betaler for.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : kmk314159

Dato : 21-10-04 16:21

Citat Franksp: "Det er jo sådan, at man får hvad man betaler for."

Det er præcist sådan det burde være!
Men jeg mener altså at selvom det er den billigste mulige faste opkobling, er prisen alt for høj i forhold til forbindelsens størrelse.

Smålig, nærig, whatever! Jeg kalder det prisbevidst!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-10-04 18:38

Du må være restauratørens skræk når der er tag selv bord

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-10-04 22:05

OK

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-04 00:11

kmk314159 -> Denne relative forskel pris/hastighed skal ses i forhold til at data løber i det samme kobber

Kobberet bliver ikke billigere fordi der sendes mindre data gennem det

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kmk314159

Dato : 24-10-04 11:36

Elendigt svar i forhold til mit spørgsmål. Men dog en hvis mening i det.
Gad bare ikke flere mails.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 12:08

De stjæler jo båndbredde så hvorfor ikke