/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
HJÆLP!!!
Fra : Deigaard
Vist : 593 gange
50 point
Dato : 20-10-04 15:16

Hey!!!

Jeg er en 16-årig pige, som meget gerne vil af med den lille delle som er kommet på maven i løbet af den sidste månedstid... Jeg er 169 cm og vejer omkring 57 kg, jeg vil meget gerne af med lidt af det overskudende... Jeg har meget svært ved at finde ud af hvad man må spise og hvad man ikke må spise, så jeg har spist mindst 5 æbler og nogle gullerødder til frokost, til morgenmad spiser jeg havregryn med rosiner på, og aftensmaden er det meget forskelligt hvad vi får. Jeg har holdt mig fra slik, sodavand, chips osv. men til gengæld har jeg heller ikke dyrket motion, men det vil jeg meget gerne begynde på. hvad for noget sport er godt at lave, og hvad skal jeg mere gøre for at tabe mig...

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 20-10-04 15:32

der er jo mange ting du kan gøre.!! du kan lægge dine kostvaner helt om i en kort periode også spise normalt igen bagefter "ordanlig mad ovs" så vil du holde vægten. Så behøves du ikke dyrke sport. hvis du gerne vil dyrke sport og kombinere de to ting eller kun sport er arobic godt eller nogle faste løbe ture.
hvis du vælger løbe ture skal du starte med at løbe pricis 10 min hver dag.
når du så kan mærke at det bliver bedre kan du sætte tiden op. men pas på med at bare løbe en tur og løbe langt for så kan du nemt blive kørt helt flad også komer man ikke ud næste dag:) håber jeg kunne hjælpe lidt..:) Jess

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-10-04 15:32

Du skal skære lidt ned på frugten, 5 æbler til forkost?? Du må ikke spise mere end 5 stykker frugt om dagen, du skal i øvrigtr sørge for at spise varieret og forsøge at holde kulhydrater på et minimun (brød, pasta, kartofler bl.a.)

Og så se at komme i gang med at dyrke motion, en løbetur er noget af det bedste, og det nemmeste at komme i gang med.

Du er jo ikke overvægtig så der er ingen grund til panik, hvis du spiser sundt og rører dig behøver du ikke få problemer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-10-04 15:50

En lille delle, når du ellers vejer normalt --dit BMI ligger lige under 20, så det er i underkanten af normalområdet.
Så er der vist ingen vej uden om motionen.
Gå i gang med noget, du kan lide.
Tag trapper i stedet for rulletrapper eller elevator, og gå i stedet for at køre bus eller bil.
Svømning er altid rigtig godt. Men al sport vil være godt for dig.

Du skal bare IKKE!!! tabe dig. Det er ikke det, det handler om!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-10-04 15:56

Svømning er også en rigtig god form for motion. Og Birgitta har ret. Du er ikke for tyk. Men når du begynder at dyrke motion, vil du muligvis blive tungere. Muskler er tungere end fedt. Men der er jo også stor forskel på, hvor tunge folks knogler er, så den der med idealvægten giver jeg ikke så meget for. Bare hovedets størrelse kan give udsving fra menneske til menneske.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-10-04 16:10

Du er overhovedet ikke overvægtig.
Så det skal ikke være for at tabe dig, at du vil begynde på at dyrke motion.
Men det kan hjælpe dig til at omdanne fedtvæv til muskler, og styrke din krop i det hele taget.
Men hvis du starter på motion, skal du også tænke på, at du forbrænder flere kalorier, så derfor skal du måske spise mere end du gør nu for at få energi nok.
Og det tager du ikke på ved hvis du holder dig til en normal sund kost uden alt for meget fedt og sukker, men masser af grøntsager, magert kød og den slags.
mvh dova

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-10-04 16:54

Jeg er sikker på at du kan finde bøger på biblioteket om sund og varieret kost. Du kan også læse, som dova nævner, hvor meget mere mad du skal spise når du begynder at motionere.

Hvis du har en kæreste kan du jo også "motionere" lidt mere med ham - det vil han sikkert sætte stor pris samtidig med at du får forbrændt en masse energi. Med mindre du er ligeså doven som min kæreste og altid vil have det hele serveret...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-10-04 16:56

og btw - hvis I ikke har sex er dybe og inderlige kys også gode for forbrændingen. Jeg læste engang i folkeskolen i Frikvarter (tror jeg det hed) at man ved at kysse forbrænder ligeså meget energi som ved svømning...

Kommentar
Fra : Deigaard

Dato : 20-10-04 17:10

haha... gode pointer Kaptajnkaber

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-04 18:08

Ham kaptajnen har selfølgelig de behageligste fåd.
Du har fået mange gode råd, jeg har også et: Læg dig på gulvet med samlede ben, løft benene så højt, at de danner en vinkel på ca 35 grader, hold dem der lidt, gentag så mange gange du orker, det giver nogle stærke mavemuskler, du vil jurtigt mærke at mavemusklerne bliver stærkere dag for dag
God "arbejdslyst" mvh Valde.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-10-04 08:03

Hejsa

Jeg har kigget lidt på de andres råd, og finder det bedst slet ikke at kommentere disse, men vil dog sige at du som sådan ikke er overvægtig, men hvis du spiser som du gør lige nu, så skal du nok blive det.

Når du skifter en gruppe af hurtige kulhydrater (slit ) ud med en anden gruppe (æbler i stor stil ) så er faktisk værre end det var før, da du selv synes du har gjort noget godt, og derfor ikke forstår at det ikke hjælper.

Du skal have nogle flere proteiner, der vil gøre at dellen forsvinder, men din vægt vil nok stort set være den samme, da du så vil få bygget nogle muskler op der vil hæve den fremtidige forbrænding.

Kvit æbler og begræns dine gulerødder lidt. Spis i stedet for en sund og varieret kost, og som mellemmåltider ville en bjælke snackost fra cheasy være helt fantastisk.

Pas på du får kød nok, da det ofte er den nemmeste måde at tabe vægt på hvis man skærer kødet væk, men den vægt du taber er fra musklerne der bare gør at din fremtidige forbrænding bliver mindre, og du vil så være på vej i "de fedes klub"

mvh

Henning
http://www.slankigen.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-10-04 13:44

Det er sguda for DUMT at komme med fantasifulde slankeråd råd til en 16- årig pige om, hvordan hun kan tabe sig, når hun ikke er for tyk!!

Og jeg kunne godt lide at se de tungekys, der kan få en delle på maven til at forsvinde, når dellen IKKE skyldes overvægt.

Åja! valde, naturligvis!
Kære Deigaard: Valde beskriver en øvelse, som lige netop hjælper dine mavemuskler, -og det var jo lige netop dem, der var dit problem, ikke?
Spis du bare masser af frugt og grønt hvis du kan lide det. Du har godt af det og din vægt er fin fin!!

Godkendelse af svar
Fra : Deigaard

Dato : 28-10-04 16:49

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-10-04 21:30

Ja men tak for pointene Deigård!
m.v.h Valde.