/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Kun hver anden record kommer
Fra : kvamse
Vist : 576 gange
30 point
Dato : 24-07-02 11:12

Hej
Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt i det følgende. jeg får kun hver anden record frem fra min database??

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("testx.mdb")
strSQL = "Select id,name From person"
Set RS = Conn.Execute(strSQL)

dim strlink
Do While Not rs.EOF
strlink = "<a target=main href='billedebio.asp?id="& rs("id")&">" & rs("name") & "</a>"
Response.Write strlink & "<br>"
RS.MoveNext
Loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 24-07-02 11:18

Du mangler en ' efter din href.

skriv istedet :

strlink = "<a target=main href='billedebio.asp?id="& rs("id")&"'>" & rs("name") & "</a>"
`
Gandalf

Kommentar
Fra : kvamse

Dato : 24-07-02 11:36

Super det virker bare.

Lige et spørgsmål på falde rebet
hvordan får jeg min href til at stå med verdana size 2 of color #FFFFFF
jeg synes ikke jeg kan få de html tags flette ind i href eller min variabel strlink

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 40 point
Dato : 24-07-02 11:59

<a style="font-family:verdana; font-size: 11px" href='.......'>

Hvis du er i tvivl så kan du læse kandu.dk's kursus om CSS. For det er også muligt at lave eksterne stylesheets så du kan genbruge dem på dine forskellige sider.

Gandalf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 13:55

On Wed, 07 Aug 2002 07:35:20 GMT, "kvamse" <kvamse.news@kandu.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt i det følgende. jeg får kun
>hver anden record frem fra min database??

Har du kigget i din HTML kildekode og set, at det rent faktisk er det,
der er fejlen?
Ellers kunne mit gæt være, at du mangler en ' i din strlink

<snip>
>Do While Not rs.EOF
>strlink = "<a target=main href='billedebio.asp?id="& rs("id")&">" &
>rs("name") & "</a>"

strlink = "<a target=""main"" href='billedebio.asp?id=" & _
rs("id") & "'>" & rs("name") & "</a>"

>Response.Write strlink & "<br>"
>RS.MoveNext
>Loop

Husk:
rs.Close
Set rs = Nothing

>Conn.Close
>Set Conn = Nothing

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj