/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
650R Router –> DI 614+ -> FTP Server –> ~
Fra : basmus
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 17-10-04 19:38

Hey.

Jeg har bøvlet med at få en FTP-server op og køre i rigtig lang tid, og nu er jeg træt...
Opsætningen ser således ud:

Cybercity adsl med ZyXEL 650R ADSL Router(Nyeste firmware), som er forbundet med en D-Link DI-614+ Wireless Router(Nyeste firmware). FTP server’en sidder så fast i røven på D-Link’en.(altså ikke wireless).

FTP-server’en har jeg sat op med XP Pro, BulletProof Server og fast IP.

Jeg kan sagtens oprette forbindelse til den fra netværkets andre computerer ved af benytte dens LAN IP, men når jeg forsøger at gøre det fra WAN IP, så er der zero hul i gennem.

Jeg har i ADSL Routeren slået ”loopback on” og forwarded port TCP 20-21 til D-Link’ens IP. Faktisk er alle porte forwarded til D-Link’en, fordi der ikke er noget imellem de 2.

I D-Link’en har jeg Enabled ”Virtual Server FTP” med IP’en på FTP server’en og TCP 20-21.

Håber der er hjælp derude i mørket...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 19:45

Har du også åbnet ud til nettet via ZyXEL?

Kommentar
Fra : basmus

Dato : 17-10-04 19:52

Jeg kan fint surfe rundt på nettet, og logge på andre FTP server, hvis det er det du mener. Ellers må du lige uddybe det lidt...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 19:55

Er port 21 åben ud af til!

Lukker ned nu!

Men hjælper gerne i morgen!

Kommentar
Fra : xhal99104

Dato : 17-10-04 20:09

Prøv først at sætte din ftp server direkte på ZyXEL 650R ADSL Routeren og se om der er hul. Hvis ikke vil jeg foreslå dig at fjerne zyxel routeren og sætte din dlink op til at køre PPPoE, indtaste dit brugernavn og password fra cybercity og så køre uden din zyxel router. Zyxels produkter er gode, men vanskellige at sætte op. Det kan også være, at din FTP opsætning ikke tillader adgang til computeren fra fremmede netværk. Prøv at kontrollere det også

Kommentar
Fra : basmus

Dato : 17-10-04 21:03

Jeg prøver lige og kigge på det og vender så tilbage i morgen...

Kommentar
Fra : basmus

Dato : 18-10-04 18:30

Hej igen.

Jeg har ikke helt kunne finde ud af om port 21 er åben ud af til. Jeg har kørt en port scan fra en hjemmeside jeg fandt, og den sagde at der IKKE var adgang. Er der evt en anden måde jeg kan checke det på?? eller kan jeg bruge en anden port? og hvis ja hvilke??

Har også prøvet at sætte serveren direkte i ADSL Routeren. no go...

At fjerne ZyXELen helt kan ikke lade sig gøre, fordi stikket der kommer fra delefiltret er et RJ-45 stik.

Jeg har også prøvet at kigge i FTP opsætningen, men kan ikke se hvorfor den ikke skulle tillade computere fra fremmede netværk.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 20-10-04 20:37

se vejledningen her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/

håber du kan bruge det til noget...

/Pc freak

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 02-11-04 11:10

har du prøvet at indstille din ip til at køre som dmz på din router?