/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
sand fra Skagen !
Fra : karin42
Vist : 636 gange
17 point
Dato : 17-10-04 14:07

Da jeg er forholdsvis nybegynder inden for akrylmaling , har jeg et spørgsmål som jeg håber få et svar på ! kan man med held bruge sand iblandet farven ? ( i mit tilfælde fra Skagen ) jeg har meget lyst til at eksperimentere med materialerne .
go' regnvejrssøndag !

Accepteret svar
Fra : memuel

Modtaget 27 point
Dato : 17-10-04 14:11

Det kan du godt. Jeg har malet skåle, hvor jeg har blandet sand i . Det giver en rigtig flot effekt.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 14:14

man kan jo altid prøve, og jeg tror ikke der er noget ivejen for det, bare sørg for at bruge en ren pensen når du ikke maler med sand i. og så skal du tage sand helt ude fra spidsen af Grenen, det giver måske en blære effekt.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 17-10-04 14:20

til xyzzygy ( det var svært ) nu er det faktisk sand fra Højen strand ! men det er jo også ret tæt på grenen ik'k ?
hilsen Karin. ;._

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 17-10-04 14:20

. . . . . bedste sand til det, er sandet fra Dueodde - dér importerede "det hele Europa" sand fra til timeglas

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 17-10-04 14:21

Tak for svaret memuel.
Jamen så klør jeg på med sandet fortsat go' søndag mvh. Karin.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 14:23

upload eventuelt dit resultat så vi kan se med osse,

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-10-04 15:06

Du kan flere ting, med det sand. du kan dlande det i malingen, og få en vis struktur, eller du kan male et feldt, hvor du bruger et rimeligt lag maling, og derefter drysser sand på, og endeligt kan du blande sandet i en transperant (gennemskinnelig) farve eller empasto, og både få farve og struktur

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-10-04 15:06

Du kan flere ting, med det sand. du kan dlande det i malingen, og få en vis struktur, eller du kan male et feldt, hvor du bruger et rimeligt lag maling, og derefter drysser sand på, og endeligt kan du blande sandet i en transperant (gennemskinnelig) farve eller empasto, og både få farve og struktur

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-10-04 15:08

P.s. hvad med også at sy på læredet, og lime træstykker på; man kan så meget.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 17-10-04 21:09

jeg har også prøvet med folie malet med ind i en figur og det blev helt fint - det der er spændende er , om folien bliver der
venlig hilsen karin.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 17-10-04 21:10

og iøvrigt tak for alle de gode råd - jeg vender nok tilbage engang
mvh.. Karin.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-10-04 23:11

Du kan med fordel bruge bladguld, bladkobber og bladaluminium. her maler du først så du har en dækkende bund, og lader det tørre. Derefter maler du tyndt, og lægger bladmetal på med det samme, og lader det så stå i mindst 1 time. Derefter børster du overskudet af med en ikke for stiv pensel.

for tiden underviser jeg i Thisted, og til foråret vil der blive et kursus i Vigsø, på Dansk Folkeferie. Du kan se lidt på www.rosmon.dk og www.kunstner.net. vil du vide mere , kan du skrive til a.c@rosmon.dk.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 18-10-04 14:36

Til Rosmon ! Tak for tips ang . akrylmaling ! det bliver spændende at prøve det . mvh karin.
)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-10-04 15:02

Da jeg måske er den der kan flest forskellige teknikker her hjemme, er det blot at spørge, også med hensyn til hvad man kan få, og hvor. Ikke at jeg ved hvad alle har, men nærmere hvor jeg vil lede efter de forskellige produkter.Man kan utroligt meget med akryl, som jeg ikke ville lave med olie.