/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mus virker ikke ordentligt
Fra : wibbi
Vist : 1282 gange
150 point
Dato : 17-10-04 00:06

Har haft en dårligt fungerende mus længe. I dag gik min computer ned. Ved genstart installerede jeg så en anden (ny) mus jeg havde liggende. En trådløs optisk mus. Den virker, men...
Ikke ordentligt. I Photoshop kan jeg ikke få den til at virke ved f.eks. clonestamp.
Hvad er galt?
(Jeg har win 2000)

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 17-10-04 00:11

Du skal afinstallere din gamle mus før din nye virker som den skal.
Hvordan med batterierne i den optiske mus, er de nye og friske?

Mvh Firstoftwo

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-10-04 00:15

Jeg har kun installeret denne mus, og batterierne er ok.

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 160 point
Dato : 17-10-04 01:13

Har selv droppet alt hvad der hedder "trådløse" mus. Har nu en Labtec optical mouse, som ikke er trådløs. Fungere perfect.
Syntes der altid er "bøvl" og problemer med de trådløse. Tjek lige om du har stillet "modtageren" rigtig. Den må ikke stå i nærheden av noget "hardware" eller noget magnetisk. Typisk afstand er omkring en 20 cm. Det kan godt give problemer med printer, tastatur, computer og højtalere og hvad man nu ellers har.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 09:32

Prøv at opdatere driveren til den!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-04 10:06

ak ja - kender ikke nogen privatbrugere der ikke har problemer med deres trådløse mus i det store og hele.
Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor - jeg er ikke teknisk kyndig

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 17-10-04 10:21

Du skal afinstallere din gamle mus i >kontrolpanel>tilføj/fjern hardware

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 12:28

1. har du opd. driveren
2. skiftet batterierne
3. set om indstillinger står rigtigt
4. prøvet med anden mus i photoshop... så du har tjekket at det ikke er photoshop som har problemmet!

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-10-04 12:28

Jeg har (selvfølgelig) opdateret driveren.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 12:29

ok!

hvad med det anden!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 12:32

Har du tjekket det andet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-04 12:37

Spyware kan give problemer med mus- og tekst markøren. De kan få helt deres eget 'liv'. Du har vel tjekket for Spy-/Adware evt. med : http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-10-04 12:38

batterierne er nye.
Og nu har jeg fodt nok ikke et helt lager af mus - hvis jeg havde, så ville jeg selvfølgelig skifte - for jeg bliver mere og mere sikker på at tukols og miritdk har ret - trådløse optiske mus er noget l...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 17-10-04 12:45

det er nemlig noget lort med de trådløse mus!

offer dog de 400 kr. på en ny god mus med ledning!

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 17-10-04 17:11

Jeg er ikke helt enig med I andre - jeg har nu kørt i ca. 3 år med den samme mus på 3 forskellige PCere, og der har ALDRIG været problemer med den. Det er en Logitech Cordless MouseMan Optical, som jeg i sin tid cav. ca. 600 kr for. Ikke for at ville insuere noget; men kan det tænkes, I har købt for billigt?

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 17-10-04 17:12

insuere = insinuere

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-10-04 23:06

Hm.........har en Microsoft Wireless Intellimouse Explorer. Den er der ikke andet end bøvl med og den hører ikke til i den billige ende. Har også en Typhoon..........lige til skraldespanden.....

Skal dog indrømme at den efterhånden gamle Logithecs trådløse- med hjul- er den der har været "mindst" bøvl med.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-04 00:13

Bruger du usb eller ps2 indgang til musen? Det kan jo være en defekt i indgangsstikket!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-04 00:14

Logitech er forøvrigt efter min erfaring den eneste mus der virker år efter år! Selv de billige af slagsen!

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 18-10-04 18:37

Jeg har tjekket for spyware og adware og virus. Musen virker udmærket, men problemet er at den laver problemer i Photoshop. Og det er kun i dette program. Det er en Topcom Wireless Optical Mouse 100.
USB.
Jeg har også et optisk tastatur - måske konflikter de 2 sendere??

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 18-10-04 18:41

Ja det kan godt tænkes at de kldure i hinanden!

Prøv evt. at tilslutte et alm. tastatur!

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 30-10-04 00:50

jeg har købt en ny optisk - ikke trådløs - mus. fungerer perfekt. tak for hjælpen alle

Godkendelse af svar
Fra : wibbi

Dato : 30-10-04 00:52

Tak for svaret tukols.