/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IP-telefon og router Zyxel 650R, hvordan~
Fra : Jytte_H
Vist : 489 gange
20 point
Dato : 16-10-04 01:31

Jeg har købt Tele2's IP-telefoniboks, men vi har problemer med at få den til at virke sammen med Zyxel 650R routeren. Vi har fået anbefalet at finde firmware på instellations-CD'en, men hvad så? Dert er 2 filer, men hvad skal man gøre ved dem? Eller er der andre gode råd til at få telefonenforbindelsen til at virke?
Hjælp, jeg savner en telefon.
Jytte

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-04 12:40

Har din telefonibox en indre menu, lige som din router, så du kan komme ind i dens opsætning og evt. tilføje en firmware?

Kommentar
Fra : Jytte_H

Dato : 16-10-04 12:55

Nej, telefoniboksen har ingen indre menu. I supporten til telefoniboksen siger de, at der er problemer med cybercitys opsætning af routeren (eller noget i den retning). De fortalte, at en anden kunde havde kunnet gøre et eller andet med firmwaren på installationsCD'en til routeren. Men jeg ved ikke lige hvad.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-04 13:03

Læs lige i brugsforvirringen til din telefonbox, om den kræver en eller anden port åbnet for at virke!
Så må du ind i router opsætningen og sætte portene, så der er adgang ind og ud.
Har du lagt den sidste nye firmware ind i din router?

Kommentar
Fra : Jytte_H

Dato : 16-10-04 13:41

Jeg har de rigtige porte åbne, men jeg mangler den sidste nye firmware, og det er nok, og forhåbentlig, det som er problemet. "Min administrator" er vist lige ved at forsøge det nu. Jeg skriver, hvis det kommer til at virke. Foreløbig tak for hjælpen indtil videre.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 16-10-04 23:26

Nåh nåh din administrator, ja jeg kan også forstå en hentydning

Dette skulle være den sidste nye firmware til din router: http://firmware.homepage.dk/340kl4b3.zip

Kommentar
Fra : Jytte_H

Dato : 17-10-04 01:09

Juhuuuu.. nu virker min telefon efter 6 uger! tusind tak for hjælpen. Denne hjælp virker bedre end de telefoniske supportere. Tusind tak.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-04 01:38

Hvad koster en sådan enhed og hvad er taksterne for opkald til en telefon i udlandet?
Jeg ved godt at taksten kan variere meget, alt efter hvor man ringer hen i hele verdenen. Men hvis du har et link til en taksttabel, så ville det være interessant at se.

Min kone ringer selv af og til til Peru i sydamerika. D.v.s. hvis hun ringer direkte via TDC (uha uha) 17.00 kr/min. men med telekort kan hun komme ned på lidt over 1 kr/min.

Så der er jo store fordele ved at bruge nettet,når nu man har det IK?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-04 01:44

OBS! Lad din administrator tage en backup af routerens opsætning og firmware, og gem det på harddisken eller en diskette. Det hjælper jer til at genoprette routerens indstillinger med en enkelt indlæsning af filen, der som det har været nødvendigt at resette den.
Back-up'en laves i den menu hvor man indlæser den nye firmware.

Back-up'en indholder alle indstillinger for filter, krypteringer, åbne porte og et kopi af den nye firmware - ja simpelt hen alt hvad der skal til for at få den op og køre optimalt.

Kommentar
Fra : Jytte_H

Dato : 18-10-04 02:19

Hej Severino.
Det er Tele2's Talk2net, jeg har. Abonnement 99 kr pr. måned og gratis opkald til fastnet i Danmark. Mobil og udenlandstakster er ligesom tele2's øvrige takster. Tjek deres hjemmeside for de specielle landepriser. Skype er vist den billigste løsning, hvis man har en fast udenlandsforbindelse, men det kommer selvfølgelig an på, hvad prisen for internetopkobling er i det pågældende land. Der findes vist også andre IP-telefonløsninger, men dem kender jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Jytte_H

Dato : 18-10-04 02:21

Tak for svaret severino. Jeg skulle have forespurgt på denne side for lang tid siden.