/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DAT-fil
Fra : marlo
Vist : 564 gange
15 point
Dato : 16-10-04 00:10

Jeg har lavet et slideshow af nogle billeder og de ligger som DAT-fil nu, hvordan kan jeg ændre disse til billedeformater evt JPG-fil.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-10-04 00:17

Det program du har brugt til at danne dit slideshow i, har garanteret en instillingsmulighed, der tillader dig at bestemme hvilket format du ønsker at resultatet skal gemmes i. Undersøg dette og prøv igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-04 01:09

Hej marlo
jpg er et billedformat og din dat-fil en en kombination af data og billeder til dit diasshow og kan ikke konverteres til en jpg-fil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : marlo

Dato : 16-10-04 17:31

Det der er problemet for mig er at jeg min hardisk gik ned og kun har mine fotos på denne måde og vil gerne have et aftryk af foto

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-04 01:32

Jeg mener at have set lignende. Så mon ikke dine DAT-filer er en slags data som dit slideshow skal bruge til at styre dine billeder med. Det kan måske indholde information om hvor billedet ligger og hvilken størrelse det skal vises i.

Hvor stor er din DAT-fil ???
Har du prøvet at logge den ind i din Notepat, så du måske kan aflure dens indhold???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-04 09:18

Når jeg nu tænker tingene igennem, så har du jo lavet dit slideshow ud fra nogle eksisterend billeder, IK?
Så må du vel også have de originale billeder liggende, og brugt et kopi af dem til at lave dit show med, IK?
Hvad er så dit reelle problem?

Når jeg skal lave noget hvor der skal ske ændringer med filer, så bruger jeg altid et kopi til at gøre det med, så jeg altid har originalen, hvis det skulle "misse" under vejs!

Men du er vel os'e en af de rigtige mænd som ikke laver back-up?

Kommentar
Fra : marlo

Dato : 22-10-04 23:55

Som jeg skriver min harddisk gik ned og derpå var mine fotos, så jeg har kun slideshow som backup

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 11:11

Har du beskyttet dit slide-show, for ellers må det vel være muligt at højreklikke på billederne og hermed "snuppe" et copy af dem.
Hvis det er muligt, så er det da bedre end ingen ting. - Så er der da også screendump muligheden???

Ligger dit slideshow på nettet, så vi måske ad denne vej kan hjælpe dig, eller har du den lokalt???

Kommentar
Fra : marlo

Dato : 23-10-04 22:27

jeg har den kun på cd så det er det eneste jeg har at gøre med

Kommentar
Fra : thyboe

Dato : 06-11-04 19:08

Hvordan åbner jeg DAT fil

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-04 19:44

Thyboe, en dat fil er en datafil og åbnes med det program der har creeret filen.

//bentjuul