/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
16 BIT CONTRA 32 BIT
Fra : dhmoelsted
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 15-10-04 19:47

Jeg har en 17 fladskærm med 1280x1024 og holder bladet komputer for alle og i sidste nr. var der en artikel der omhandlede 80 tips til brug i pc, et var at når man ikke spiller overhovedet ville det være en fordel at sætte indstillingen på 16 bit, er der en der kan forklare mig hvad jeg opnår ved den nedjustering, holder skærmen længere eller hvad, dette gav man intet svar på
på forhånd tak
mvh hans
nb skærmen er en hp pavilion 1703

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 15-10-04 20:13

du opnår ganske simpelt mindre hukommelse forbrug på dit grafik kort, hvilkrt kan være en fordel, fx med hensyn til højere framerate og lignende, men man går så glip af lidt glimmer :)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 15-10-04 20:15

eh jeg taler om spil og det der ligner. for windows og microsoft office osv. er det ubetydeligt hviken man bruger

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 15-10-04 21:40

Med de grafikkort der findes i dag med som regel 32mb ram og op efter ville det være meget dumt ikke at bruge 32 bit farver!! Du vil tydeligt kunne se forskel i detaljer, hvis det bare er en nogenlunde monitor! Prøv at smække et billede op på skærmen og check forskellen. Overgangen mellem farverne er meget bedre i 32 bits! Det blad du nævner, er netop komputer for alle, og der skal være plads til både folk med små og store computere! Hvis du har en nogenlunde ny computer med 32 mb grafikkort og opefter ville jeg bruge 32 bits farver!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-10-04 22:04

"bit er dypten i farverne"

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-10-04 22:25

Tak for svaret tedd.
der er efter jeg har læst dit svar, er der ingen grund til at sætte den ned til 16 bit, kan jeg se man læser jo så meget og tror på det hele
mvh
hans