/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertering af filer BSB (kap) til tiff~
Fra : popey
Vist : 761 gange
420 point
Dato : 15-10-04 12:46

Jeg har en del BSB filer (kap) som jeg ønsker koverteret til Tiff eller jpg fil som jeg kan printe ud

Håber på de vise ord da ovenstående haster

mange hilsner og fortsat god weekend

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 15-10-04 12:49

kender ike lige til BSB filer men hvis det er billed filer kan du vel bare åbne dem i et billed program som photoshop eller paint eller PSP og så gemme dem i en af de andre formater (er ikke sikker på at det kan lade sig gøre men det er vel et forsøg værd)

Kommentar
Fra : popey

Dato : 15-10-04 13:03

Det jeg søger er et billede program som understøtter BSB (kap) og her evt kan gemme i jpg eller tiff format

Om nogen har kendskab til et program som evt understøtter ovenstående hører jeg gerne nærmere

Viele Grüsse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-04 13:13

Jeg tror ikke at det er et billedformat.
En søgning på extension fortæller, at der er tale om kort eller lignende.
Kunne du fortælle lidt mere om hvad det er du har.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-04 13:14

Det er dette jeg får frem http://www.mapinfo.com/

Kommentar
Fra : popey

Dato : 15-10-04 13:15

Det er søkorts filer som jeg gerne skulle have gemt i formatet jpg eller tiff

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-04 13:24

Se det var jo hvad jeg tænkte, og der er ingen tvivl om at den slags programmer ikke er kompatible med almindelige formater. I bedste fald vil programmet indeholde en exportmulighed, men det krævet at du har programmet, som uden tvivl er kostbart.
På denne side findes Demos og du kan måske i bedste fald lave skærmprint af kortudsnit, men sikkert ikke i en brugbar kvalitet. http://www.mapinfo.com under Products and services

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-10-04 13:38

Prøv evt. denne:

http://libbsb.sourceforge.net/

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : popey

Dato : 15-10-04 14:18

libbsb er ok men jeg kan ikke kører dette under Win XP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-10-04 16:35

Nu bliver jeg også nysgerrig.
Jeg søgte på BSB på nettet og fik en masse om gruppen BackStreetBoys, men det har jo ikke meget med søkort at gøre.

Er det sådan at du har Kort og Matrikkelstyrelsens Søkort på CD, som du gerne vil have udvalgte billeder lagt ud som JPG eller TIF?

I så fald kan du benytte dig af den mulighed som IrfanView kan tilbyde dig, netop at grappe hele skærmbilledet og så lagre det i det format som du finder mest anvendeligt. For programmet kan hente og gemme i en masse forskellige formater.

Jeg har også set den genistreg, at man giver billederne et andet extention, end det som er det egentlige for at det skal se anderledes ud, men en kreativ grapper kender også denne fidus.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 17-10-04 13:02

Jeg har prøvet ovenstående og har stadig ingen løsning - håber dog at det lykkedes. Filen skulle gerne konverteres og ikke gemmes som et skærm dump.

fortsat god weekend

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-04 17:04

Jeg fik ikke svar på om det var en CD med "Det levende søkort" over Danmark, for der mener jeg at der er en funktion hvor billedet kan lægges ud som en billedfil af en kendt type.

Iøvrigt kan det føromtalte skærmdump beskæres og lagres i et af de mange kendte formater.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 17-10-04 17:20

Hej Severino

Det er ikke det levende søkort - Disse kortfiler bliver brugt af flere forskellige software producenter. Feks Fugami og Oziexplorer. Det jeg ønsker er at kunne gemme flere forskellige kort (hele kort) i en form for en billed fil. Kortene er scannet ind som hele søkort.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-04 18:24

Kender ikke den korttype, så jeg lurer lige lidt på det

Kommentar
Fra : popey

Dato : 17-10-04 18:45

ok - man venter med spænding

Kommentar
Fra : popey

Dato : 17-10-04 18:45

ok - man venter med spænding

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-04 19:59

Det må næsten være lige så spændende som at sejle i tåge!

Kommentar
Fra : soll

Dato : 22-10-04 22:33

har du mulighed for at prøve at sende sådan et kort i det format så skal jeg se om det program jeg har kan klare det det tror jeg det kan.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 22-10-04 22:37

Det har jeg da - hvor skal det sendes hen ?

Kommentar
Fra : soll

Dato : 22-10-04 22:53

unlock-nokia@ofir.dk sender bare til min email

Kommentar
Fra : popey

Dato : 22-10-04 23:17

Hej soll

så er filerne skudt afsted

Kommentar
Fra : popey

Dato : 23-10-04 15:01

Halløj soll - har du modtaget filerne

Kommentar
Fra : soll

Dato : 23-10-04 15:06

ja det har jeg men syntes ikke rigtigt jeg har kunne finde noget der kan tage dem.

skal man bruge bægge filer for at åbne de kort.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 15:54

Sure æbler kan også spises!
Så måske er din udvej, at du grabber skærmbilledet, som jeg nævnte Dato : 15-10-04 16:35.

Prøv det en gang og se om kvaliteten lever op til dine forventninger?!?!?!

IrfanView er et udemærket program til dette formål. - http://irfanview.com/

Kommentar
Fra : popey

Dato : 23-10-04 16:11

jeg mener at begge filer bruges når disse åbnes

Kommentar
Fra : soll

Dato : 25-10-04 21:03

http://www.sping.com/seaclear/

her er der et program jeg har fået rodet lidt med og fået åbnet den kap fil du har sendt til mig så prøv dig lidt frem og se om du også kan få det til at virke.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 25-10-04 21:05
Kommentar
Fra : soll

Dato : 25-10-04 21:08

det er helt rigtigt at man skal bruhe bægge filer for at se kortet.

du skal bruge den fil der ligger i mappen hvor den er instaleret som hedder MapCal_2 den kan åbne dine filer.

håber det var nok svar ellers skriver du bare igen.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 25-10-04 21:32

et andet program som jeg har fundet men ikke fået prøvet af

http://libbsb.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : popey

Dato : 25-10-04 22:07

Hej soll

Tak for din assistance - men jeg kan ikke se hvorledes jeg kan kovertere BSB kortene til en tiff eller jpg fil - Jeg kan godt se filerne som søkort da jeg har simrads navigations modul fr disse kort. Problemet er altså konverteringen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-04 21:35

Kan du ikke kopiere det op i udklipsholderen, så du kan overføre det til et andet program?
Eller:
Kan du ikke lægge det ud i et eller andet format, som er mere kendt?