/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Feriebilleder er forsvundet.
Fra : 4kvik
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 15-10-04 11:27

Kan man gendanne tabte feriebilleder.?
Hvis man kan. Hvad gør man så.
Det er nogle i familien, der har lagt deres digitale billeder ind på computeren. Her er de desværre kommet til at slette dem. Jeg har hørt, at der måske er en mulighed, i at gendanne dem.

Kan du hjælpe..

Tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-04 11:36

prøv at søge efter dem under søg - vælg billeder og fotos - der skulle de gerne komme frem sammen med alt muligt andet billedrelateret - du kan så overføre dem til en mappe igen.
Finder du dem ikke i første omgang så prøv med at lede efter billeder af det bestemte format de var - en af mulighederne skulle gerne finde dem igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-04 11:37

ps - lad i første omgang være med at skrive hvad du søger efter - det gør at alt vises

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-04 11:47

Når du nu ved at billederne er slettet så prøv at gå ind her http://www.dannyboyd.frac.dk/ så vælger du menupunktet 'Gendan slettet data' og følg vejledningen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-04 11:51

Hejsa

Prøv at hente dette program Recover My files

http://www.recovermyfiles.com/

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-04 12:19

Du kunne også prøve dette program der netop er beregnet til at genskabe billed data.
http://recovermyphotosa.say-it-now.com/

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 15-10-04 15:59

du kan også prøve at gendanne dine filer somdu har hørt om du skal bare trykke på: start+alle programmer+tilbehør+systemværktøjer+systemgendanelse

held og lykke m.v.h lars

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-04 16:05

Det hedder systemgendannelse fordi det kun gendanner systemet og ikke data.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 15-10-04 18:12

briani's forslag er et godt forslag, men VIGTIGST af alt, der må IKKE skrives på/til den harddisk hvor de er slettet fra for så risikere man at den plads billederne ligger på bliver overskrevet (slettede ting ligger stadig på disken selvom man har slettet dem, windows markere kun pladsen med en "flag" som fortæller at pladsen må genbruges).

på denne side http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwdatarecovery.html findes der nogle freeware værktøjer til at søge efter slettede data, bare husk at der som sagt ikke må skrives på den disk det er galt med.

man kan evt. installere et af programmerne på en anden computer også sætte den harddisk det handler om over i den.

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 16-10-04 09:05

Vi har nu prøvet at hente programmet photo recover.. men der er et problem.. pcen fryser når den har fundet ca. 4000 kan man gøre noget andet??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-04 12:01

Prøv at stoppe alle unødvendige aktive processer via msconfig (Start - Kør - skriv msconfig - OK -Start)

Godkendelse af svar
Fra : 4kvik

Dato : 21-10-04 11:00

Tak for svaret BjarneD.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvem der skaffede min mors billeder frem igen.. Men de er nu reddet.
Hun havde gang i så mange af hjælpebesvarelserne, at hun ikke ved hvem der var bedst,

Tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-10-04 12:58

Hovedsagen er jo at det lykkedes