/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Dagpenge
Fra : malumse
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 15-10-04 10:51

Hejsa
Håber der en er venlig sjæl, der kan hjælpe mig!!
Jeg har stået som medlem i a-kasse i 1 år og 4 måneder..
Jeg ved, at jeg skal samle omkring 1930 timer, for at være dagpengeberettet.
Men må jeg tælle timerne med...............Der hvor jeg har været syg og haft ferie???
Tak på forhånd
MAlumse

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 15-10-04 10:56

Nej, ferie, sygdom, afspadsering, og andet frihed, tæller ikke med desværre.
Det skal være "rigtige" arbejdstimer.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : malumse

Dato : 15-10-04 11:07

Hejsa
Takker for det hurtige svar ......Det var lige hvad jeg skulle bruge
Ha`en god dag ,,

Malumse

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-04 11:27

Hejsa
Jeg ved du har lukket spørgsmålet, men jeg sender dig dette som er taget fra HK's A-kasse.
Citat
2. Arbejdskravet
Inden for de sidste tre år skal du have haft beskæftigelse, for fuldtidsforsikrede sammenlagt svarer til 52 ugers arbejde i fagets fulde sædvanlige arbejdstid. Beskæftigelsen skal ligge indenfor din medlemsperiode. Der må ikke være tale om arbejde, hvortil der er ydet økonomisk støtte fra det offentlige, for eksempel jobtræning.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-04 11:30

Selv tak, og god dag til dig også
mvh dova

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 15-10-04 11:35

Hejsa bentjuul...
Ox...et...tak til dig
Malumse

Kommentar
Fra : alsing

Dato : 15-10-04 21:34

Hej MAlumse - hov hov, du har da ikke fået det helt rigtige svar, for:
hvis du har holdt ferie med løn eller feriegodtgørelse, og hvis du har fået alm. løn under sygdom, så tæller også både ferie og sygdom med i de 52 ugers arbejde, som du skal have optjent i din medlemsperiode, for at få dagpengeret (52 ugers arbejde = 1.924 timer, og det skal være løntimer fra ustøttet arbejde, og altså ferietimer med løn el. feriegodtg. el. sygetimer med alm. løn).
Så hils lige "Dova", at hastværk kan være lastværk.
Venlige hilsner fra Alsing!

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 15-10-04 22:56

Hejsa...Alsing........
Tusinde TAK fordi , du gider svarer mig!!!
Og...........Ja...........Jeg har jo "desværre" afleveret mine point...

Din svar er nemlig "guld" værd for mig......
Da jeg er i det mest "hæslige job" for tiden ..............(som jeg har tænkt mig , at sige OP fra)
Men jeg ville være 100 % sikker på , at jeg er dagpengeberettet.................Og det er jeg ,,hvis jeg må tælle timerne (ferie og sygdom) med....Så når jeg nemlig 2030 timer...
Uhhhhhhhh...Tror jeg vil fejre det med et glas rødvin

Tak....Igen
Malumse (skål)