/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Listo 45
Fra : arkibald
Vist : 1062 gange
140 point
Dato : 15-10-04 10:43

Jeg står i den situation, at jeg skal have mig en stabil, billig og driftsøkonomisk knallert 45. Mit kørselsbehov er ca. 10 km om dagen.
På min jagt på nettet har jeg set en listo 45 til den nette sum af 7.495 kr hos www.npmotor.dk
Er der nogle der har erfaringer med denne knallert/scooter?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-10-04 12:08

Jeg kender ikke mærket, men må indrømme, at prisen ikke er højere end en god cykel, og syntes det er et godt køb.
Jeg forventer ikke du får en kvalitetsscooter, men den kunne nok ikke sælges hvis den gik i stykker for et godt ord.
Nu må man jo håbe at evnt. reservedele kan skaffes hurtigt hjem, gennem sælgeren.
Gilera Runner som er en meget stærk scooter, og Gilera er ligesom Honda gode mærker, men til helt andre priser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chipmand

Dato : 20-10-04 01:48

Tja arkibald.
Jeg købte selv en den 1 Oktober 2004. Jeg er ovenud tilfreds. Man får altså mere scooter end man regner med. Hvis du bor på fyn eller jylland kan det nok bedst svare sig at købe den hos www.lindbergmotor.dk det er også dem der importere dem. En ting jeg synes der er fedt ved den er at det er en 4 takts motor der sidder på den. Den larmer ikke så meget som andre scootere kan gøre. Du kommer til at køre rundt med en ren samvittighed da den ikke skal have olieblandet bensin som andre scootere skal have.

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 21-10-04 15:32

Jeg har hørt nogle rygter om at den skal til service hele tiden. Er det korrekt?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-10-04 15:50

Hvis du ikke skal tune og alt det der slemme, så se den rigtig god ud.
Så køb den, hvad kan man ellers gøre. En 4 taks maskine skal nok justeres en gang om året. Men det skal du nok spørge forhandleren om. Der er jo nogle flere aktive komponenter i sådan en motore.

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : chipmand

Modtaget 140 point
Dato : 21-10-04 17:14

Jeg kan så sige at efter manualen til scooteren skal den have serviceeftersyn efter km 500-1000-3000-6000-9000-12000 eller mdr 1-2-12-24-36-48 . Og kigger man så lidt nærmere i bogen er det kun efter 500 & 6000 & 12000 den skal til en forhandler. Det er ved koblingskontrol og drivremmen i transmissionen. Resten af eftersynene kan man selv klare "olieskift,bremser osv.

Kommentar
Fra : harlov

Dato : 22-10-04 15:41

jeg syntes at du skal købe en Yamaha jog.den kan du få brugt til 5.000.

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 24-10-04 12:01

I hvor lang tid har du haft din listo - Chipmand? Hvordan ser den ud rustmæssigt?

Kommentar
Fra : chipmand

Dato : 24-10-04 12:31

Kigger du tilbage i tråden kan du se jeg først fik min den 1.10.2004. så det er lidt svært at snakke om rust endnu.

Godkendelse af svar
Fra : arkibald

Dato : 24-10-04 14:48

Tak for svaret chipmand.