/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
30km/t!?
Fra : luciano666
Vist : 865 gange
200 point
Dato : 14-10-04 16:52

hejsa!
min jog fs køre kun 30km/t, jeg kan ikke fortså det... det er en aprilia sonic motor hvor alle begrænsninger er fjernet, ny 45km/t udstødning hvor begrænsningen også er fjernet... malossi sport variator (ved ikke hvor mange gram rullerne er på) og så har jeg lige sat en ny simomini 50cc racer cylinder på og fik den dysset til dyse 80 og fjernede begrænsningen i luftfilteret... den kørte imellem 25-35km/t den druknede også hvis jeg gav den fuld gas nogle gange, så jeg tænkte at dyssen nok var for stor... her forleden satte jeg en dyse 74 i og satte begrænsningen tilbage i luftfilteret... jeg ville ivært fald tro at den kørte bedre nu! men nej... ikke den store forskel, når den er kold accelerere den rimeligt godt og kan da også kæmpe sig op på 35-40km/t men når jeg så har kørt i 2-3min. begynder den at få en dårlig acceleration og top farten er ikke meget over 30km/t.
Jeg har også lagt mærke til at min udstødning og sikkert også udstødnigskanalen er rimeligt olieret... man kan ivært fald hele tiden tøre olie væk, der hvor udstødningen er spændt fast til cylinderen... dog drypper det ikke...

Nogen der har nogle byd til hvad der kan være galt?
M.V.H. Sebastian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-10-04 17:33

så køre den jo det den skal(må)

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 14-10-04 17:35

argh... luk! jeg synes altid at jeg får indlæg fra personer som er imod scootere... vil i ikke nok lade være med at skrive...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 17:52

Jeg glæder mig til at der skal nummerplader på så det bliver nemmere at snuppe jer

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-10-04 18:05

Jeg er ikke imod scootere, men imod drenge på 15-16 år som ligger og kører hovedløse rundt med 80-90 km/t på fortov og gangstier.
Jeg har en datter som snart har den alder, hvor hun skal ud og lege. Og jeg fatter ikke, hvorfor det skal være smart at ligge og køre stærkt, hvor der er børn der leger. Men alligevel ser jeg adskillige ulovlige scootere hver dag, der ræser rundt med små drenge, som burde cykle i stedet for.

Konsekvenserne kan til gengæld blive store, hvis du kører ulovligt og invaliderer et andet menneske.
Din ansvarsforsikring betaler ikke, hvis din scooter er ulovlig. Dermed kan du risikere at du skal betale i adskillige år af dit liv.

Derfor så håber jeg reelt ikke at du får svar på dit spørgsmål, da det i bedste fald kan redde dit eller en andens liv i sidste ende.
Vil du køre hurtigere, så køb en scooter med nummerplade, når du er gammel nok, eller køb en cross-maskine og kør på en bane, der er beregnet til formålet.

Kan lige tilføje at politiet er ude med fejebakken mange steder i danmark. De fyldte en bil her i mit boligkvarter på få timer.
Og jeg håber inderligt at de bliver ved og ved indtil det er feset ind på lystavlen, at man skal køre efter loven.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-04 19:06

25-35km/t, så er det nok ikke luciano666, der kører vildt.
Ja man må håbe at dem der kører på fortovet og i det hele taget ikke overholder færdselsreglerne bliver taget, men det er desværre ikke dem politiet tager.
Din dyse er alt for lille, og det er der problemet ligger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 20:03

Dybest set burde man straffe dem der rådgiver om tuning til ulovlig kørsel og den der med at tune til bane køber jeg ikke da jeg både kan se og høre, at det er på offentlig vej der køres og siden min 85 årige mor blev kørt ned mindre end 1 meter fra det fortov hun var på vej mod på en 40 km. zone vej, med en undskyldning om, at knallerten/scooteren ikke kunne dreje uden om hvilket nok sakl passe da hastigheden blev anslået til 80 km. /t. har jeg haft en indelig modvilje mod førerne af disse helvedesmaskiner og jeg har intet til overs for deres rådgivere. I øvrigt kunne knallerten ikke spores på grund af den manglende nummerplade.

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 14-10-04 20:52

hehe... gider i lige... jeg spørger om lidt hjælp, og nu diskutere i om det er i orden at køre for hurtigt eller ej... det var ikke det der var meningen;) men hvor meget for lille er min dyse? 76, 78? eller over 80?

ps. jeg køre fint, stopper for politiet når de vil stoppe mig osv. er sket 1 gang:S fik også lige en bøde på 4000kr nedsat til 2000 og min scooter kunne ikke engang presse sig over 30km/t!? det er ikke sjovt... men nok om det... vil man køre ulovligt må man løbe risikoen...

ked af at sige det CarstenGP det vil altid fange drenges interesse at køre for hurtigt! det er en mode, og sådan er det bare... selv dengang hvor puch og kreidler var moderne kørte de for hurtigt! man skal bare køre med måde;) og det der med nummerpladen... der bliver hurtigt fundet på en udvej... på med noget tape når man skal køre osv. det stopper ikke mig! men jeg har sikkert fået bil på det tidspunkt...

men lad os lade være med at diskutere det... har også diskuteret det med de gamle et par gange og min holdning vil altid være den samme... vi får ikke noget ud af det... Ps. politiet er heller ikke jordens små engle basser på det punkt! har talt med et par stykker om det... og ingen af dem havde lovlig knallerter... hehe...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 21:14

Nej bare drøn børn og gamle damer ned, bare man har det sjovt

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 14-10-04 21:23

jaa... kan godt forstå at du har noget imod det... men en bil kunne også have gjort noget lignende... men selvfølgeligt er der flere på 16-17år som ikke kan finde ud af at håndtere en så voldsom maskine som en scooter jo kan ende med at blive... men køre som død og helvede for at vise sig over for andre... har selv prøvet det :( det gik ikke galt, men kunne godt have gjort..!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-04 22:40

Problemet er slet ikke scooterne, det er motorcykler og biler der normalt kører gl. damer ned, de kører tit med hovedet under armen, og alt for stærkt, og når man en gang imellem ser en scooter man syntes kører for stærkt, så er det som regel mere larm en hastighed.
Problemerne opstår mere ved at bilerne absolut skal forbi scooterne, og at de ikke kan følge trafikken.
Dysen, den skal sikkert være 86, og hvis den er for lille nu, så er det som om det ikke hjælper at give den sidste gas.
Hvis den er for lille nu, skal tændrøret også vise sig hvidt og lettere forbrændt, men hvis det modsatte er tilfældet vil det være sort og lettere olieret.
Forøvrig skal tændrørslængden som findes i kort og langt, passe på et evnt. nyt topstykke, og være i plan med undersiden.
Så se om den kan komme over de 25km/t, og kør forsigtig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 23:02

Palle du burde være klogere for du kan vel læse statistikkerne.
Da man jo også kan læse her hvad sådan noget bras kan præstere ikke mindst i dine indlæg er der vist ikke meget tvivl om hastigheden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-04 23:19

Ja statistikkerne siger det er farligt at køre på scooter og motorcykel, vist nok 10 20 gange så farligt som i bil.
Men det er kørene selv det går ud over
Men scootere i dag er dimisoneret til at køre langt stærkere end 30km/t, feks. PGO T-rex laves som 50cc og 125cc, den sidste som motorcykel, Aprilia ligeså. Det er samme scooter bremser mm, den eneste forskel er motoren.
Jeg bliver også sur, når jeg ser nogle køre på fortovet eller over for rødt, men det bliver jeg også på cykelister, der gør det samme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 23:30

Den holder ikke! Dårlig undskyldning. I øvrigt ville argumentationen omkring sikkerhed svare til at jeg kørte med min bils tophastighed så snart der var lejlighed til det fordi den er bygget til at kunne køre 190 km/t.

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-10-04 14:28

Argh... Det er førens skyld! mange på scooter køre som om der ingen regler er... men for os betyder det jo ikke noget om vi køre 50 eller 90km/t så snart man køre hurtigere end 30 kan man ligeså godt give den fuld gas... hvis ALLE overholdte reglerne ville der ikke være nogen ulykker... men det er MEGET svært ikke lige at bare lige køre lidt hurtigere end det tilladte.. i kender det sikkert selv fra bilen... men gider ikke at diskutere det mere...

til pallehanse... tror du ikke at en dyse 86 er lige stor nok... det er jo kun et 50cc racer cylinder... og da jeg kørte med dyse 80 og uden begrænsning i luftfilteret... var det som om den fik alt for meget benzin når jeg gav den fuld gas... lyden blev dybere, og den druknede nogen gange... næsten i vært fald, da den kom ned på de 10km/t tog den fat og trak op til 20km/t hvorefter den gik død igen... og sådan kunne jeg blive ved hvis jeg gav den fuld gas hele tiden...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-10-04 20:42

Næ, jeg tror ikke den druknede, men fik for lidt, men som sagt, du kan jo se det på tændrøret.
Så mit gæt er stadig 86
Og hvis du vil sikre dig at jeg har ret i den fik for lidt benzin, kan du jo nu prøve at lægge et stykke stof henover luftfilteret, for så får den ikke så meget luft, og så passer benzin og luftblandingen bedre, men ydelsen er jo så ikke i top.
Du er sikker på din nål i gasspjældet ikke er faldet ned, men stadig sidder fast i gasspjældet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 16-10-04 00:23

luciano666 har du msn så ka jeg prøve at hjælpe dig der :) hvis intet af det de andre skriver virker

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 24-10-04 14:41

min nål er ikke faldet ned, tror det er en god ide at lukke spørgsmålet nu, da jeg er på efterskole og ikke har så meget tid til at ordne min jog, kun i nogle weekender. Hvis jeg altså ikke har alt for mange tømmermænd :D

Godkendelse af svar
Fra : luciano666

Dato : 24-10-04 14:42

Tak igen for svaret, hehe... prøver en dyse 86, ellers tager jeg den ned til en butik og høre hvad de har at sige...
Tak igen :D

Hilsen Sebastian

Kommentar
Fra : stump123

Dato : 04-05-05 16:29

Slap da af BjarneD!!!!! jeg vil vædde min gamle hat på at du også kører over 80 på landevejene og over 110 på mortorvejen!