/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB-Ekstern HD dukker ikke op!! HJÆÆÆÆÆL~
Fra : MMS99
Vist : 730 gange
20 point
Dato : 13-10-04 18:55

Hej alle kloge hoveder.

Jeg har et problem med min eksterne HD. Der står den både kan k're i USB 1.1 og 2.0 og med mange forskellige windows (SE, ME, 2000, Xp og Mac alt muligt.:)). Når jeg sætter USB-stikket i kommer der et lille pop-up vindue nede fra systemtray, der siger at der er fundet ny hardware og at driveren er installeret og klar til brug, men når jeg åbner denne computer er der ikke nogen USB-lagerenhed :S. Inde i enhedshåndtering ligger den under diskdrev.

P.S Det er en stationær computer (hvis det har noget med sagen at gøre)

Hilsen MMS99

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-10-04 18:59

Prøv og find den i Stifinder.
Keldd.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 13-10-04 19:04

Din computer (dvs. dit operativsystem) kan mærke, at du har tilkoblet et eksternt USB-drev og fortæller dette !
Det er dog ikke ensbetydende med, at du kan bruge drevet nu. Du skal også installere en USB-driver. Den findes på den diskette/cdrom som fulgte med drevet. Har du et nyere operativsystem, kan du finde driveren på installationscdrommen til dette.

Mvh Carsten

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 19:06

Hmm, genstart evt din computer med drevet siddende i, og se om den kan ses i Denne Computer derefter... ellers kan du prøve i start > kør > X:\

skift X ud med det bogstav der kommer efter dit sidste drev... hvis du kun har 1 harddisk (C:\) og 1 cd-drev (D:\) så skift X ud med E

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-10-04 19:06

H-klik denne comp>administrer>diskhåndtering>nederst til højre kan du se din USB HD den hedder måske Disk 1>h-klik i det grå område og vælg opgrader til dynamisk disk
hvis den ikke er formateret>h-klik i området "ikke alokeret" og opret/formater din HD
Jeg vil foreslå filsystemet Fat 32 så alle andre også kan læse din USB HD
Vær sikker på at det er din USB HD du opretter/formaterer (sestørrelsen)

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 13-10-04 19:11

-tillæg-
Hvis driveren er blevet installeret, skal du undersøge hvilke drev-bogstaver system har tildelt de forskellige drev. Det er muligt, at det nye USB-drev gemmer sig under det drev-bogstav, som tidligere var tilknyttet cdrom-drevet.
Du er så nødt til at omdøbe cdrom-drevet til f.eks drev Z - hvert drev skal jo have sit eget navn.

Mvh Carsten

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 13-10-04 20:08

Hej.

Tak for jeres svar. De ville sikkert virke, hvis den ikke var begyndt på ikke at fortælle mig at HD er sat til.

Nogen der ved hvorfor den nu ikke fortæller noget, når jeg sætter den i ?. Har prøvet at fjerne alle USB-driverne, så når jeg rebooter, reinstaller den alle driverne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-10-04 20:26

Kommer der en lille fyr nede ved uret med grøn pil.
Har du været i diskhåndtering, og var den der.

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 13:28

Der sker simpelthen bare ingen ting når jeg sætter den i. Og ja, tidligere da jeg så i diskhåndtering, var den der, men selvfølgelig er jeg så dum at jeg tager USB-stikket ud. :(

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 13:31

- Emesen, ja jeg har sgu overset den grønne pil. Den er der hver gang jeg starter computeren op, men den foreslår at jeg fjerner (F, G, H og I) hvilket er mine indbyggede kortlæsere, (Compact Flash, Smart Media, Multi Media og Memory Stick).

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 13:54

Emesen - Godt nyt :) (tror jeg). Jeg kan nu se min Eksterne USB-HD inde i enhedshåndtering under diskdrev.

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 14:23

Til emesen igen igen ;)

Skal jeg oprette mi USB-HD som Primær Partition eller Udvidet Partition?

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 14:23

Til emesen igen igen ;)

Skal jeg oprette min USB-HD som Primær Partition eller Udvidet Partition?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-10-04 14:27

Kortlæsere USB HD vil skifte bogstav efter som de er sat til.
Når programmet som følger med kortlæseren er lagt ind vil den enkelte korttype vise sig sammen med det tildelte drevbogstav.
Når du nu kan se din HD så vil den også vise sig i diskhåndtering (ikke det samme som enhedshåndtering), men måske ikke være klar til brug endnu.
Sådan gøres den klar:

H-klik denne comp>administrer>diskhåndtering>nederst til højre kan du se din USB HD den hedder måske Disk 1>h-klik i det grå område og vælg opgrader til dynamisk disk
hvis den ikke er formateret>h-klik i området "ikke alokeret" og opret/formater din HD
Jeg vil foreslå filsystemet Fat 32 så alle andre også kan læse din USB HD
Vær sikker på at det er din USB HD du opretter/formaterer (se størrelsen)

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 14:34

Jamen når jeh h-klikker kan jeg kun trykke "Ny partition" "Egenskaber" og "Hjælp" under egenskaber er det en MBR (Master Boot record). Skal det være det?

Hvis jeg trykker ny Partition kan jeg vælge Primær - og Udvidet partition.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-10-04 14:48

Jeg ville vælge udvidet partition - den er nemmest at bruge
MBR ordner den selv når du laver en udvidet partition (logisk drev hedder det også)
Vær nu sikker på at det er din eksterne HD du opretter i, for din primære HD ligger lige ovenover.

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 14-10-04 14:51

hehe, det skal jeg nok :D:D jeg takker dig mange gange :) jeg prøver lige at finde ud af hvordan man uddeler sine point, men lige nu skal jeg på arbejde. MANGE MANGE TAK :):)