/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SLET ALT på denne harddisk/PC
Fra : Odense
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 13-10-04 14:18

hej
Jeg har lige fået en PC fra en ven, som har virus og en ulovelige kopi XP udgave på osv... Jeg vil gerne SLET ALT på denne harddisk/PC og indlæse en ny frisk købt XP som jeg har...

Nogen der kan skrive kort lige hvordan jeg gør trin for trin, på den easy måde

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-10-04 14:18

Du sætter den nye cd i og følger anvisningerne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-10-04 14:51

Hejsa
Ved at "bare" følge anvisningerne fra XP CD'en slettes ALT ikke
Se mit tip på http://www.kandu.dk/dk/tip/3550 eller gå direkte til http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-10-04 14:53

NB: Husk at beskytte din boot-disk (skrivebeskytte), da du omtaler vira på den computer som skal "slettes"

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-04 14:54

Du sætter maskinen til at boote fraa CD-rommen, og som du kan se her vælges L der så formaterer hele harddisken, og påbegynder en installation fra din CD.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jakobarvad

Dato : 13-10-04 14:55

Brug Fdisk med /mbr

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-10-04 15:54

Du kan hente Killdisk og køre den først http://www.killdisk.com/

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 13-10-04 16:20

hmmm er det ikke pallebhansen som er den merst simpel og rigtig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 16:42

Jo det vil jeg mene, der er da ingen grund til at bringe sig selv i uføre, og stå med en tom disk, som ikke kan noget som helst uden specielle disketter, når det hele bare klares af XP CDèn.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-10-04 17:03

Tjaaahhh nu stod der jo SLET ALT, og en formaterind sletter ikke ALT, det gør dermod Fdisk = en god gammel DOS "ting"
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-10-04 17:04

formatering og ikke formaterind - Sorry :8)

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 13-10-04 17:35

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-10-04 17:41

Odense->
Forkert formuleret spørgsmål= forkert svar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-04 17:57

Skal 'AL-TING' slettes på harddisken ? ...bruger man en schredder (Govement Wipe)...eller en low-level-format

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 18:12

Alt bliver slettet på harddisken, ved en total fornyelse af windows med Windows CDèn, det eneste der efterfølgende bliver lavet af CDèn efter en total formatering, er et viretuelt drev, og det laves af CDèn, så den eneste mulighed for at virus skulle komme på harddisken, er at den kommer fra CDèn, og så kan det vist også være ligemeget, hvis Windows skulle have lagt dem der, så er der jo ingenting der nytter.
Ellers er der ingen i dag kendt virus der kan overleve en sådan formatering/installering. Så vil jeg da godt kende til den, hvis der skulle være nogle der ligger inde med disse oplysninger.
Det er rigtig at en formatering ikke fjerner andet end oplysningerne om hvor filerne ligger, men så kan de heller ikke kaldes, og de kan heller ikke give kald til andre filer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-04 18:21

Fjerner en formatering efter din beskrivelse f.eks. en Bootsektor-virus pallebheansen ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-04 18:25

Nåeh... det var jo heller dét der var ikke spørgsmålet, men for at være 'sikker' på ALT snavs og oplysninger ikke længere er tilgængelige på HD'en, skal man altså bruge en schredder

http://simplythebest.net/shareware/utilities/security/file_shredders.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle