/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
køb af xp
Fra : flipper89
Vist : 1010 gange
73 point
Dato : 13-10-04 10:22

Hej
hvor kan jeg købe windows XP home edition uden at skulle købe noget hardware med til og det skal koste under 900 kr......???

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 13-10-04 10:29

Hejsa.

Det kan du ikke.

Prisen ligger omkring 2000 kr.

Hvis du køber den sammen med en ny PC kan du få den til ca 900 kr, men du må kun bruge den sammen med den PC den er købt med.
Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-10-04 10:37

Hej Flipper89

Hva' ve' du mæ' en Home, når du som studerende kan få en XP proff. for ca. 650 kr.

Lars

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 83 point
Dato : 13-10-04 10:38
Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 13-10-04 10:41

kan du ikke lige fortælle hvor man kan få den til 650 kr. for jeg overvejer også om jeg skal have en

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-10-04 10:44

Se link

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 13-10-04 14:25

Microsofts regler siger at du kan købe en XP i OEM version sammen med kvalificeret hardware.

Kvalificeret hardware er faktisk kun en mus til 59 kr, så er du lovlig kørende.
Husk dog at en OEM kun må lægges ind på 1 maskine.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 13-10-04 15:08

ok tak

Kommentar
Fra : flipper89

Dato : 13-10-04 15:31

hvor kan jeg så få et brænde-program til at brænde dvd film ned på en et-lags dvd som er dansk og til en billig penge

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-10-04 15:34
Kommentar
Fra : moltov

Dato : 13-10-04 15:34

Hej Flipper

Det er spørgsmål 2, så lav en anden. Vedkommende der har svaret på denne her, skal naturligvis have sine point, uden at være afhængig af andre spørgsmål, som faktisk ikke har med hinanden at gøre.

Moltov

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-10-04 15:50

Hej Fh1DK

Der er mange forhandlere som har XP proff til studerende til 650,- inkl. moms. Se bla. linket ovenfor, men tag også ind til studenterladen i Kbh/Århus/Ålborg, da de har den på lager - måske til en 50'er mere, men så undgår du fragt fra Internettet.

OEM udgaven koster ca. 900 kr. + moms og er fuldstændig identisk med den XP Proff. som du kan købe i studenterudgaven, så hvorfor betale mere?????

Lars

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 13-10-04 15:51

ville prøve Nero, på www.ahead.de, og så hente den danske sprogfil..

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-10-04 16:31

Hej Fh1dk

Du skal bruge DVD Shrink til at "krympe" en DVD film til 4,7 GB kapacitet, og derefter bruger du ganske rigtigt NERO til at brænde DVD filmen over med. Fra DVD Shrink er der direkte adgang til Nero, så du kan også brænde ISO images på harddisken.

Lars

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 09:15

"Fra : goofy_dk Dato : 13-10-04 14:25

Microsofts regler siger at du kan købe en XP i OEM version sammen med kvalificeret hardware.

Kvalificeret hardware er faktisk kun en mus til 59 kr, så er du lovlig kørende.
Husk dog at en OEM kun må lægges ind på 1 maskine. "

Tror ikke helt den holder goofy_dk. Hvordan vil du installere windows XP på en mus???

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-10-04 09:26

MicroSoft Windows XP Home DK CDROM OEM + Mus
MicroSoft Windows XP Home inkl. mus
Model: XPHOMEDKOEMB

Køb vare

Kr. 749,00

MicroSoft Windows XP Pro DK CDROM OEM + Mus
MicroSoft Windows XP PRO inkl mus
Model: XPPRODKOEMB

Køb vare

Kr. 1.199,00

http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?&
under software I venstre side>Microsoft OEM>Microsoft I øverste bjælke>
styresystem I nederste bjælke.
Manse9933

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 09:51

hmm vil det så sige at man skal buge XP samme med den mus?????????

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-10-04 12:22

nej, den følger bare med,fordi at OEM systemer er for PC byggere/producenter,som kun må sælge styresystemerne i sammenhæng med hardware/pc'er,men hardwaren som styresystemet
bliver solgt i sammenhæng med er ikke specificeret til noget bestemt,altså i teorien bliver
du så pc' producent når du køber hardwaren(mus)og styresystemet,jeg har købt mange styresystemer og opgraderet mine venner og bekendes pc'er samt bygget nogle af disse pc'er,
du smider bare musen i en skuffe og glemmer alt om den eller forærer den væk,hvem ved,
styresystemet og hardwaren har ikke nogen direkte sammenhæng,jeg har selv 12 mus liggende
som jeg har fået af de folk jeg har opgraderet for.
Manse9933

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 14-10-04 13:04

tak for støtten manse

For at gøre det helt forrykt, kan du ikke købe en MS Office OEM uden at købe en hel pc ???

Hvis du er studerende kan du få en study licens uden køb af PC (studerende er defineret som skolesøgende = Børnehaveklasse til ??), og denne study licens må du installere på 3 pc'er i hjemmet, når bare ikke de benyttes til firmabrug (kommercielt).

Så en 6 årig kan købe en lovlig Office OEM licens til ca. 900 kr og installere den på 3 pc'er = 300 kr/pc

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 13:19

hmm..

Kan kun sige at det er nogle gak gak regler Microsoft har gang i.

Kvolsgaard.

Godkendelse af svar
Fra : flipper89

Dato : 14-10-04 15:36

Tak for svaret Teil.