/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Er lydkortet defekt?
Fra : Fattig
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 10-10-04 15:59

Mit lydkort virker tilsyneladende ok men......
Når jeg vil overspille Lpér til computeren, går det galt.
Har nu forsøgt at bruge 3 forskellige programmer bla. Audiograbber og resultatet er det samme. Volume meteret på venstre kanal slår ud på 100% uden at jeg har påbegyndt indspilning, højre kanal kan reguleres. Det samme sker (altså slår ud på 100%) også hvis der slet ikke er noget tilsluttet Line-in.
Lydkortet hedder Realtek ac´97 Audio.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-10-04 16:15

Det lyder for mig som om at problemet er udenfor din computer. Måske er der overgang i de ledninger, der går fra pladespilleren?
Prøv at tilslutte en båndoptager eller en cd-afspiller og se om problemet er det samme. Hvis ikke, så tror jeg ikke at hverken soft-ware eller har-ware på PC-en er problemet.
Er pladespilleren tilsluttet via en mellemforstærker af en art? Måske er det den, der laver støj af én eller anden grund.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 10-10-04 16:21

Hej justuniverse.
Problemet er der også når der ikke er tilsluttet noget i Line-in. så det må da være computeren, jeg forestiller mig lydkortet som desværre er en integreret del af motherbordet.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-04 16:55

Oh. Nå ja så er det vist en anden sag. Det var bare fordi du startede med at skrive at lydkortet tilsyneladende virkede ok. Måske skal du købe et nyt lydkort....
Men det er et forsøg værd at gå i volumenkontrollen (dobbeltklik på højtaleren nede i højre hjørne og gå i Instillinger så du kan slå visningen af alle enheder til) og slå alt andet end "Line in" fra. Jeg har før oplevet at det kan redde noget.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 10-10-04 17:42

justuniverse.
Den gik heller ikke. Så der er vist kun den med nyt lydkort tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 14-10-04 21:41

Tak for svaret justuniverse. Jeg har sat et gammelt lydkort i computeren, og så virker den.