/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ødelagt system fil, formatere?
Fra : claire
Vist : 426 gange
30 point
Dato : 09-10-04 21:55

hejsa

jeg har en ødelagt fdc.sys fil. En fejl meddelse omkring; cd recording software der medfører at nogle driver er deaktiveret. Jeg bruger windows xp. Jeg har forsøgt at installere window xp igen, men der kommer fejlmeddelse; der kører allerede en version af programmet, og kan ikke installere pga. fdc.sys fil er beskadiget.
Jeg har prøvet at sætte computerne tilbage til gendannelsespunkt hvor den "virkede" , men jeg kan kun kommer ca 1 måned tilbage.
Når jeg går på nettet, og mailer m.m fungere alting godt, men min mp3player vil computeren, ikke modtaget, dvs, den vil ikke lave en flytbar disk? Skal jeg formater harddisken? eller skal jeg sætte ild til min pc ) og løbe bort.

På forhånd tak.

Claire

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-10-04 22:06

LØB... men ikke så langt - afinstaller din mp3 og genistaller. Endnu bedre hvorfor ikke få en du kender til at sende filen med beskrivelse af hvor du skal sætte den ind

Kommentar
Fra : claire

Dato : 09-10-04 23:07

godaften

det hjælper desværre ikke, når pc ikke kan finde mp3player, når den ikke er installere kan jeg ikke afinstallere den.

Clair

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 10-10-04 09:40

vis du kender en der har en harddisk der er stor nok til de vigtigeste ting du har kan du bare flytte dem der over i og så formatere din computer og set dem over i din computer bagefter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-04 10:32

igen - få en til at sende den manglende/defekte fil og se om du kan komme videre derfra først

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-10-04 12:00

start med at køre en reparations kommando fra dosprompten: SFC /Scannow.
Når det er gjort så geninstallér SP1 og genstart- plug din mp3 i og lad windows installere , hvis du har driver såp brows til den.

Kommentar
Fra : claire

Dato : 10-10-04 12:02

okay, men det blive nok en formatering, hvis jeg skriver c:\format, så sker der ikke noget? (

er jeg helt galt på den!!!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-10-04 12:11

Det er ikke nødvendigt at bruge format c: , men hvis du gfør det skal du boote på en dosdiskette og skrive. Format C: genstart så på din windows cd.

anden mulighed er....

Du booter bare på din cdrom og vælger at slette din partition/disk derefter opretter du en ny og geninstallerer her er et par gode guides.
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=294

Kommentar
Fra : claire

Dato : 10-10-04 12:36

tak men der hvirdan sletter jeg min partition/disk, I bios er first device cdroom. Jeg har ikke kommer frem til det skærm billed, der "spørger" om jeg genoprette/repair.
Mht. bios det har jeg ikke så meget forstand på

Kommentar
Fra : claire

Dato : 10-10-04 23:51

anyway mange tak for jeres hjælp, jeg har forsøgt alt, men nu må jeg vist betale mig fra mine problemer.

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-01-05 17:27

nej spar dine penge og gå istedet ind i start-kør og skriv "sfc/scannow"
husk at sætte din XP CD i drevet

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-01-05 17:27

nej spar dine penge og gå istedet ind i start-kør og skriv "sfc/scannow"
husk at sætte din XP CD i drevet