/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
mellempinscher
Fra : aob
Vist : 3246 gange
20 point
Dato : 21-07-02 14:58

Hej jeg har et spørgsmål omkring hunde-racen mellempinscher, det er ikke til at finde noget som helst på nettet. Hvor skal jeg søge viden om denne slags hund, eller er der nogen her som kan fortælle mig en del om racen. For jeg ved ikke ret meget selv. Det jeg godt kunne tænke mig at vide noget om, er hundens adfærd overfor mennesker,og dyr
om den har så stort et tempament som noge går og siger???

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-07-02 16:15

Hej aob

Jeg ved ikke om du kan bruge dette, men tag et kig på siden.

http://www.eit.ihk-edu.dk/9032/Ratler_pincher.htm

Med venlig hilsen
bantam

Accepteret svar
Fra : heroine

Modtaget 20 point
Dato : 21-07-02 16:28

Hey aob,

http://www.germanpinschers.com/

http://www.ukcdogs.com/Terriers/GermanPinscher.std.htm

Efter hvad jeg har kunnet se, er German Pincher det samme som Mellem Pincher.

Så hvis du søger på Google, "german pincher", vil du kunne ifnde masser af links.

//hero|ne

Godkendelse af svar
Fra : aob

Dato : 21-07-02 18:30

DER VAR EN MASSE LÆSESTOF OM MELLEMPINSCHEREN DET ER FEDT DET ENESTE DER LIGE MANGLER ER EN MASSE LÆSESTOF PÅ DANSK.
MVH. AOB!

Kommentar
Fra : aob

Dato : 21-07-02 18:37

HEJ JEG ER KUN 23 ÅR, OG ALLIGEVEL HAR JEG GÅET EN DEL PÅ DET SIDSTE OG TÆNKT PÅ DET DER MED DØDEN. DET VIRKER NOK SÆRT AT EN 23 ÅRIG GÅR OG TÆNKER PÅ DØDEN, MEN NÅR ALT KOMMER TIL ALT SÅ ER DET JO IKKE EN SELVFØLGE AF VI LEVER IMORGEN. DET SOM JEG GERNE VILLE SIGE MED DET HER, ER AT JEG FAKTISK FØLER JEG ER RET AFKLARET MED DØDEN, HVIS DET SKULLE SKE I EN UNG ALDER.

Kommentar
Fra : ChiChi

Dato : 29-07-02 09:47

Hejsa

På grund af ferie, her jeg ikke set de spørsmål, men her kommer så noget læsestof om mellempincheren, eller som den heddder i de nye standarder TYSK PINCHER.

http://www.dspk.dk er specialklubben for pinscer og schnauzer(Riesen og mellem)racerne herhjemme og har nogle ganske gode racebeskrivelser.

Den første PH-kårede Tyske Pincher er lige blevet færdigkåret i PH i dette forår.
Desværre er det en af de små racer herhjemme.
Det er en dejlig hund med et temperament der ligner lidt henefter schnauzerens.

Hermed helhedsbesrivelsen fra racens ønskeprofil:
Mellempinscheren er en glathåret, middelstor hund med elegante og flydende linier. Den er gennemført harmonisk i hele sin figur, men dog kraftig, med en vel fordelt muskulatur. Bygningen er kvadratisk som hos en Schnauzer, men Pinscheren virker med sin korte, glatte pels mere elegant og let. Travet afvikles diagonalt. Af væsen er den temperementsfuld, opmærksom og venlig med stor legelyst, hengiven over for sin herre, og den er ubestikkeligt vagtsom uden dog at være stridbar. Med sin korte pels er den nem at have i boligen. Den har tillige højt udviklede sanser, er klog og lærevillig, ubekymret, udholdende og robust over for sygdomme, hvad der alt sammen medvirker til at gøre den fremragende egnet som vagt- og selskabshund.

MVH
Sussan
Kennel Sváva
http://schnauzers.dk

Kommentar
Fra : Agnes

Dato : 04-10-02 13:23

Øhhh hej,
Det er faktisk lidt pudsigt, for jeg har også hele mormiddagen siddet og søgt efter mellempinscheren!!! Jeg var ikke klar over,at den nu hed TYSK PINSCHER, men nu er jeg da SÅ klog...Dejligt.
Jeg har selv hørt meget om denne race, og kendte én der havde sådan en på et unghundehold. Den var MEGET nervøs/lydfølsom, og virkede slet slet ikke som de dværgpinschere og schnauzere jeg ellers kender.

Hej fra Agnes

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 02-08-03 22:10

Hej

Du kan få meget mere at vide ved at kontakte Inger Hærslev, som opdrætter tyske pinschere. Hun har også en hjemmeside: www.scorpius.dk eller du kan finde kontaktinfo på www.dansk-kennel-klub.dk under 'opdrætter'.

Jeg har selv haft en tysk pinscher og det kan altså godt være noget af en mundfuld. Du kan se Cato på http://www.geocities.com/tysk_pinscher/Cato-vom-Sternentor.html

Jeg købte min i Tyskland og her findes der opdrættere, der ikke sælger til familier med børn under 10-12 år og jeg kender til flere tilfælde hvor børn er blevet bidt. Dette siger jeg ikke for at fraråde racen, men man skal vide hvad man går ind til, for de ser jo søde og uskyldige ud, men det skal man ikke tage fejl af.

Inger hærslev har iøvrigt skrevet en lille bog om det at leve sammen med en tysk pinscher og den kan du købe igennem hende. Den beskriver meget rigtigt hvordan en pinscher er skruet sammen.

Pinscheren stammer (mærkeligt nok :) ) fra Tyskland og du kan finde mange links ved at søge på deutsche pinscher som de hedder her.

Håber du kan bruge mine informationer.

Venlig hilsen Lisbeth

Kommentar
Fra : pin

Dato : 07-07-04 17:39

hvalpe i danmark ?

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 07-07-04 22:46

Prøv at ringe til Inger Hærslev, som pt. er den eneste DKK anerkendte opdrætter i Danmark. Sidst jeg snakkede med hende skulle en af tæverne parres og hvis det lykkedes må der snart være hvalpe på vej.

Du kan evt. læse mere på http://www.dspk.dk/ eller kontakte Inger Hærslev:

Inger Hærslev
Tranevej 24
4683 Rønnede
Tlf: 32 58 72 10

Venlig hilsen
Lisbeth