/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ved du hvad det er???
Fra : zix
Vist : 366 gange
14 point
Dato : 08-10-04 23:25

Hey...!
er der nogen der ved hva det er ( Hbinst.exe ) ?? jeg tror det er hotbar men jeg ved ik hvordan man sletter det!! jeg ka' ik finde det i kontrolpanel!!
og ved I hva det er ( bundle.exe )??

mvh
Zix

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 23:41
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 23:43

Du kunne prøve at installere og køre Spybot S&D
Den er glimrende til at fjerne spy og adware

http://www.tucows.com/preview/310138.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 23:45

Glemte lige det med manuel sletning: Du kan søge efter filnavnene på harddisken og slette de filer når du har fundet dem og hvis de ikke kan slettes er det fordi de er aktiveret i opstartsnøglerne hvilket du kan se hvis du skriver msconfig i Kør (OK) og vælger fanebladet start.

Kommentar
Fra : zix

Dato : 08-10-04 23:47

takkk jeg prøver lige nu :D

Kommentar
Fra : OAP

Dato : 08-10-04 23:52

Det er en Hotbar asansynligvis en spyware, prøv at se på http://www.windowsstartup.com/wso/detail.php?id=1104http://www.spyany.com/files/Hbinst_exe.html

Kan den ikke fjernes med et spywareprogram f.eks. AD-aware 6.0 fra Lawasoft, freeware..

Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-10-04 00:01

jeps det er hotbar - tasknavnet er HBinst - de to andre er HBInst.exe og BHSrv.exe - den fjernes let og elegant med stinger .

Kommentar
Fra : zix

Dato : 09-10-04 00:01

til OAP>>>>>.... jeg har AD-awar, men den ødelægger min computer når jeg starter den.
computeren bliver langsom når den er færdig med at køre :s

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 00:07

Hvis du får problemer med computeren efter, at have kørt AdAware kan det selvfølggelig være en fejl i programmet, men det tvivler jeg på.
Jeg er mere bange for, at din computer er alvorligt inficeret og i det tilfælde vil jeg anbefale, at du får Arlet til at tjekke den via en hijackthis log du kan kontakte Arlet her: http://www.arlet.dk/hvemerjeg.htm
Arlet hjælper ofte her på Kandu og er meget dygtig til netop det der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-10-04 00:07

bundle.exe er spyware og fjernes også for eks med stinger

Kommentar
Fra : zix

Dato : 09-10-04 01:07

til BjarneD.... jeg har lige startet spybot... den har slettet en masse a filer ( hotbar) men der er tree filer som det program ik kan slette og de er ( DSO Exploit og Dashbar )
ved du så hvorfor??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:15

Prøv at søge på navnene ved hjælp af søgefunktionen i startmenuen og så er det muligt, at du skal start ei fejlsikret tilstand når du skal forsøge, at slette, men du kan også prøve miritdk's forslag med Stinger. Jeg ved ikke om den kan slete den slags, men hvorfor ikke prøve. Miritdk glemte at give dig et link og fortælle dig om hvordan så det kommer her.
Stinger er et McAfee antivirus program der kan kør euden installation og det er godt til at fjerne kendte virus og rigtigt mange trojanere og da de spywarefiler er en slags trojanere syntes jeg du skal hente den og lade den skanne dit system.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : zix

Dato : 09-10-04 01:30

tak BjarneD... jeg prøver det nu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:34

Jeg vil stadig råde dig til at kontakte Arlet via den mailfunktion der er på siden og du kan bare henvise ham til dette spørgsmål og så vil han bede dig om at hente hijackthis og lægge en log ud så han kan tjekke den.
Hvis jeg sad med din PC kunne jeg sagtens rense den, men det er lidt sværer at gøre via indlæg. Du kan også få det gjort på www.spywarefri.dk det er op til dig. Held og lykke med det.
Bjarne

Kommentar
Fra : zix

Dato : 09-10-04 01:39

Tak Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:43

OK, hvis du får problemerne klaret andet sted vil jeg gerne høre hvordan det gik. Så jeg kan se om jeg har vurderet dine oplysninger rigtigt

Godnat!

Kommentar
Fra : zix

Dato : 09-10-04 01:44

hehe... ya da.....godnat Bjarne

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 09-10-04 04:02

Hej zix Du er også velkommen til at lægge loggen herind.
Følg denne anvisning punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm resultatet skal du kopier ind i denne tråd.