/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Sum af tal hentet i mySQL database
Fra : Wofler
Vist : 526 gange
60 point
Dato : 07-10-04 23:51

Jeg er ved at lave en ASP-side med en daltager liste.
Jeg har fået siden til at liste op hvilke deltagere der er og hvor mager deltager der er tilmeldt under hvert navn.
Det udskrives i en tabel.
Der kommer jævnligt nye tilmeldinger som automatisk tilføjes i en ny række i tabellen.
Alle data er gemt i mySQL databasen. der er bl.a. en kolonne der hedder "antal".

Jeg vil gerne have en linie nedest hvor man kan se hvor mange deltagere der er IALT.
Så jeg har brug for at hente talene fra kolonen "antal" i tabellen "deltag" og lægge alle de tal sammen.
Jeg er meget i tvivl om hvordan det skrives i ASP-koder.
Men jeg har forsøgt mig med:
Kode
<%
' SQL forespørgsel
strSQL2 = "Select * from deltag (antal)"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs2 = objConn.Execute(strSQL2)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

For t = LBound(rs2) to UBound(rs2)

antal2 = rs2(t) + rs2(t+1)

Do
' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF
%>
<tr>
<td>I alt</td>
<td><div align="center"> <% Response.Write antal2 %> </div></td>
</tr>

Meeeen det virker ikke......????
Hvad har jeg gjort galt...?

Mvh
Wofler

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 00:00

Prøv og leg lidt med den her:

Sql = "Select count(*) as Found from artikel where overskrift=true"
Set Record = Rs.Execute(Sql)
Ialt = Record("found")
Response.Write("" & ialt & "")

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 08-10-04 17:10

Hej Steffanstefan.

Jeg får denne fejlmelding når jeg kalder siden fra mit domæne der ligger hos b-one.:
"Object doesn't support this property or method: 'rs.Execute' "

Det ser ud som om man ikke kan bruge execute i forbindelse med count.
Eller er der noget jeg har misforsået...?

Noget andet er:
Tæller den sql-forspørgsel du har skrevet ikke bare antal index i databasen?

Der kan nemlig godt være flere deltager ilmeldt under hvert index. derfor her jeg en kolonne der hedder "antal". og det er talene fra den kolonne jeg skal have hentet og lagt sammen.
Og summen af dem skal udskrives i et felt på min deltagerliste.

Har du eller andre mon et andet forslag...?

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 60 point
Dato : 08-10-04 17:31

hmm så er det denne kode du skal bruge, prøv og leg lidt med den:
<%
Set connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("link.mdb")
sql = "Select sum(hit) as hitfound From link2"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
set rs = Connect.execute(SQL)
hits=rs(0)
%>
Antal/Samlet = <%= rs("hitfound") %>

Godkendelse af svar
Fra : Wofler

Dato : 29-10-04 18:00

Tak for svaret Steffansteffan.