/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer har medført en fejl
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 06-10-04 10:19

Min computer er begyndt at te sig når den tændes. Alt starter tilsyneladende normalt op, men så kommer der et vindue frem med teksten: "Explorer har medført en fejl i ukendt. Explorer lukkes". Når jeg så klikker ok, forsvinder mange af ikonerne i værktøjslinien ved uret. Derefter kan jeg ikke printe. Jeg hJeg bruger WinMe og har hente SP1 til explorer.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 06-10-04 10:49

hmm det med at iconerne forsviner fra værktøjslinien når explore genstarter er "normal" ... eller i hvert fald noget der altid sker ...

har du prøvet at køre noget spy removersoftware eller virus scan for et se om du har noget liggende. nogle viruser bliver nød til at lukke explore for at få adgang til hvad de nu har brug for.

har ikke så meget forstand på ME, det crashede min computer 30 min efter installationen så det droppede jeg ...

håber det kan hjælpe dig vidre med at løse problemet
mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : legind

Dato : 06-10-04 11:03

har også haft problemer me den begyndte også at opførere sig mærkelig få fat i en ny windows

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-10-04 11:05

Hej Helpmeifyoucan

For at kunne give dig gode råd, er jeg nødsaget til at vide om du har ADSL forbindelse eller ligenende bredbånd???. Hvis du har bredbånd er ME ikke et godt system, da det er "åbent" som en si mod Internettet. Der skal du installere en Firewall - f.eks. Zonealarm som er gratis for private brugere.

Jeg har set flere eksempler på personer med WinME som havde fået nogle bagdørs programmer installeret, hvilket betød at de hver gang de startede fik logget nogle mennerske på deres maskine, og det fjernede Zonealarm.

Det som så skal ske er at du skal fjerne alt spyware og så derefterter installere en firewall på din computer. Det vil forhindre at nogen kan bruge din PC'er som bagdør til noget overhovedet. Ulempen er at Zonelab spørger dig hver gang et program vil på Internettet, og hvis du ikke kender til det, kan du risikere at komme til at spærre for noget som skulle gå på nettet.

Når de 2 ting er gjort, henter du SP1 opdaterinegn til IE igen, og installerer den på ny. derefter skal du opdatere den på Microsoftes hjemmeside, og så vil det så efterhpnden begnde at virke igen.

Men generelt er ME en død sild - er der en fejl forsvinder den bare ikke, men laver mere og mere ravage. Win98 er meget bedre, men til dig ville jeg nok anbefale en 2000.

Lars

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 06-10-04 11:52

Da arlet, som er ekspert i spyware, ikke så ofte er på kandu mere, så kan du skrive til ham direkte på www.arlet.dk og i menuen til venstre for neden står der "Hvem er jeg" her går du ind og hans mailadresse er der - så vil han hurtigt guide dig igennem en procedure så din computer bliver renset for evt spyware.

//bentjuul

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 13-10-04 11:40

Jeg har konsulteret arlet og "vi" fandt også noget snavs, men problemet er der stadig...

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-03-06 22:16

Tak for svaret bentjuul.