/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ca dyse størrelse
Fra : hynke007
Vist : 1571 gange
150 point
Dato : 05-10-04 21:26

hejsa.
jeg har en suzuki smx hvor alle begrænsningerne er fjernet. ( større forrør, 12-50 gearing, opboret cylinder til 41,5 mm)
jeg har så bare lige et spørgsmål hvor stor en dyse skal jeg ca have sat i. for at den ikke siger bååååååååå når jeg giver fuld gas???

mvh
kim hynkemejer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 22:15

Den siger bååååååååå, hvis du har sat powerfilter på, og er nok også gearet lidt for meget, derfor tager den også først rigtig ved, når den er kommet op i omdrejninger.
Hvis den nu kører med standarddyse størrelse, skal du gå 2-3 dysestørrelser op.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 05-10-04 22:32

hej
jeg køre med standart luftfilter som jeg dog har åbnet lidt mere end det normalt er men ikke meget. jeg har før jeg fik den opboret nemt kunne køre med den gearing (orginal gearing er 12-64) og jeg køre med standart dyse

mvh
kim hynkemejer

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 10-10-04 16:51

hej
jeg har nu fået den dyset om til en dyse 75 men den køre stadig ikke ordentligt så mon ikke jeg skulle prøve med en dyse 80???

mvh
kim

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 16:58

Jo eller endnu et nummer størrer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 10-10-04 17:07

hej
standart dysen var en str 70 selv om ser står i bogen at standart skulle være 77,5

mvh
kim

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 17:35

Derfor mener jeg også du skal have dysestørrelsen over 80.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 10-10-04 23:13

hej
når jeg engang finder den rigtige dyse størrelse skal jeg så kun indstille min luftskrue eller skal tomgangsskruen også indstilles??? bare så jeg lige er klar over det.

mvh
kim hynkemejer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 23:49

Hvis den går godt nok i tomgang nu, så er det ikke nødvendig, da en dyse ændring ikke ændrer tomgangen, men generelt kan siges: Den største skrue, løfter bare hele gaspjældet en lille smule, og får motoren til at gå hurtigere, eller langsommere. (Placering under gasspjældet)
Tomgangsblandeskruen, som tit er en mindre skrue, har kun indflydelse på motorgangen i tomgang, og har sin grundindstilling 1 1/2 omgang ud. Den stilles med varm motor, til at køre så hurtigt, men stadigt jævnt som muligt.
Efter indstilling af den, kører motoren nok for hurtigt, og derfor skal den store lidt ud, for at motoren kommer ned i omdr.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 13-10-04 08:04

hej palle hansen

jeg har nu dyset den om til en ca 80 dyse men jeg kan ikke få den til at tage fat i toppen. der sætter den bare ud som om at der er en elektronusk begrænsning eller noget... hvis jeg giver den fuld gas svinger den i omdrejnings tallet kan ikke finde ud af hvad det kan være. når jeg køre ud af lige vej kan jeg stadig ikke give fuld gas uden at den dør til sidst... den køre kun 70 km/t derefter vil den ikke mere.

mvh
kim hynkemejer

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 13-10-04 10:42

Du må kunne mærke om den 80 hjalp.?
Jeg skrev nu også: Derfor mener jeg også du skal have dysestørrelsen OVER 80
Jeg har ikke hørt de skulle være begrænsede i CDIèn (elektronisk begrænsning)
RMX / SMX begrænsninger:
1. = Ekstra rør i udstødningen, oppe ved cylendren.
2. = Små rør i udstødningen
3. = Katalysator
Men du vil nok få de bedste svar her, eller send dem en e-mail:
http://rmx.dk/
Og da jeg tror du er i gode hænder der, kan du ligeså godt lukke denne tråd.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hynke007

Dato : 07-03-05 09:11

Tak for svaret pallebhansen.