/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Pro hurtig opstart.
Fra : Havemanden
Vist : 280 gange
100 point
Dato : 05-10-04 13:09

Hej alle,
Jeg hørte engang med mit dårlige øre noget om at hvis man lagde windows XP ind på hver af sine to HD og lod den 'dual boote' , tror jeg det hedder, under opstart, ville det kun tage en brøkdel af hvad det normalt tager. Nogen der kender fremgangsmåden i den proces?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 05-10-04 13:26

Mon ikke det du har hørt er, at man lægger sidefilen på en anden disk end selve XP. Dermed skal den ikke "swappe" på samme disk den booter fra, og det giver en hurtigere start.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-10-04 14:01

Hvis man ønsker en hurtigere start - så kan man med fordel bruge dvale-funktionen i stedet for standby eller luk.

Aktiver funktionen via kontrolpanel og derefter strømstyring m.v.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 18:21

det gir osse et boost at formatere, men det går jo væk igen med de programmer du installerer som starter op med windows.

Kommentar
Fra : Havemanden

Dato : 06-10-04 14:36

hansen9, kan du kort beskrive hvordan man lægger sidefilen på et andet drev, eller henvise til et sted hvor der står noget om det?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-10-04 03:09

Hej

Man kan ændre sidefil størrelse og drev via:

Kontrolpanel >System (eller højreklik på denne computer og vælg egenskaber) >Avanceret og under "Ydeevne" >Indstillinger >Avanceret > Under "Virituel hukommelse" >Skift

Flyt herefter markør til ønskede harddisk eks.v. C: og vælg "Ingen sidefil" og derefter "Definer" flyt derefter markør til eks.v. D: og vælg "Systemadministreret størrelse" og derefter "Definer".

Vælg til slut "OK" .... og luk PCén ned og start op igen.

Hvis man ikke kan få den til at ændre så prøv at ændre i "Fejlsikret tilstand" og efter ny opstart kan man så evt. vælge en fast grænse for sidefilen (hvilket jeg har gjort, da jeg også har hørt at det skulle gøre den hurtigere) ud fra hvad systemet foreslår.

Mvh
Bjarne