/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Powerpoint - landscape/portrait?
Fra : Dkkasper
Vist : 858 gange
50 point
Dato : 05-10-04 12:27

Er det muligt at benytte sig af både landscape og portrait visning i en og samme præsentation.

I givet fald hvordan?

Når jeg ændre det nu så ændres det på alle sider i præsentationen...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-10-04 12:34

Ja det kan du godt.
Du skal finde opsætningen til det enkelte dias, og sæt flueben ved, at ændringen kun gælder for det enkelte dias.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 05-10-04 12:36

Hvor kan jeg finde opsætning for den enkelte dias?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 05-10-04 12:46

jf. help kan man ikke gøre det i bare en præsentation...

Use portrait and landscape orientation in the same presentation
By default, slide layouts are set up for landscape orientation.

Move the slides you want to be in portrait orientation to a new presentation file.

How? (link)

On the Slides tab in normal view, select the slides you want to change.

On the Edit menu, click Cut.

Open a new blank presentation.

On the Edit menu, click Paste.

Change the orientation of the slides in the presentation.

How? (link)

On the File menu, click Page Setup, and click Portrait under Orientation for Slides.

Save the new presentation.

Create a link from your original presentation to the new presentation.

How? (link)

Select the text or object you want to be the link to the new presentation.

On the Slide Show menu, click Action Settings.

Click Hyperlink to, and then click Other PowerPoint Presentation in the list.

Browse to the new presentation and click OK.

Create a link from your new presentation back to the original presentation.
How? (link)

Select the text or object you want to click on to return to the original presentation.

On the Slide Show menu, click Action Settings.

Click Hyperlink to, and then click Other PowerPoint Presentation in the list.

Browse to the original presentation and click OK.

In the Slide title list, select the slide title that you want to link to in the original presentation, and click OK.

Save both presentation files.
Note You will always need both presentation files to present this slide show, and the files must be kept in the same directories that you browsed to when you set up the links.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-10-04 12:46

Det gør du under filer-sideopsætning, og sætter det enkelte dias til enten liggende eller stående.

Hvis det skal gøres på flere på een gang, kan man i feltet definere fra dias x til dias y.

ellebye

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 05-10-04 12:49

Der kan jeg ikke gøre som du siger (Page Setup)

kan ikke definerer noget felt...

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 05-10-04 13:18

Ok jeg misforstod dig, jeg troede det var indholdet i det enkelte dias om det skulle være liggende eller stående, men det du mener er selve grunddiaset.

Du kunne, hvis du selv syntes, komme uden om det, ved at definere dine dias kvadratiske, altså højde og brede ens, så har det ingen betydning om det er liggende eller stående. Blot et forslag.

Sorry jeg misforstod dig, men den indstilling du ønsker er beregnet på udskrift, og her kan man selvfølgelig ikke blande liggende og stående sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 03-06-05 17:44

Tak for svaret ellebye.