/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Spørgsmål til popup vinduer...
Fra : rymark
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 04-10-04 14:02

Jeg har tidligere fået hjælp herinde til at lave et lille popup vindue uden adresselinie m.v.

Nu kunne jeg dog godt tænke mig at vide, hvordan jeg kan få yderligere et popup vindue. Altså man klikker på en nyhed på siden - og der popper et lille vindue op. I dette lille vindue skal der så være yderligere et link til et andet popupvindue - evt skal linket bare åbnes i det samme vindue, så der stadig kun er et aktivt popupvindue. Der skal så selvfølgelig være en "tilbage-knap", så man kommer til det første popupvindue igen.

Puha, der var mange popup'er... ;)

Håber jeg ka' få lidt hjælp...

Rymark

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-10-04 14:12

Det kan du gøre med Javascripts. Lav et nyt dokument og skriv denne kod ind i dokumentet.
<script type="text/javascript">
window.open("dokument.htm","mitvindue","width=500,height=150")
</script>
Går du har gjordt det laver du enndu en ny side hvor du indsætter samme kode så linker du bare begge sammen og det er. :D

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-10-04 15:21

Nu hvor alle installer pop up killer, hvor smart er det så med pop up vinduer??

Bare en tanke

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 04-10-04 16:20

jeg holder med i det troldenesdhb siger jeg synes det er mega træls når der kommer popuper

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 04-10-04 16:45

du kan jo sagtens bruge popup vinduer... En god popup blokker blokerer jo ikke de gode popups!

Accepteret svar
Fra : er_du_klog

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-04 17:51
Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-10-04 08:22

Hva noget nyt?

Kommentar
Fra : rymark

Dato : 05-10-04 12:25

Tak for hjælpen, allesammen...

Det er lykkedes. Så det er ganske fint...

I øvrigt er jeg enig med ostemanden - personligt vælger jeg i al fald selv at tillade popups på de sider, hvor jeg mener linksene er interessante. Så jeg håber da, folk gør det samme :)

Tak igen. Mvh

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-10-04 14:43

Hvem har fået pointene!

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 14:46

Hvilket svar hjælp dig?

Kommentar
Fra : rymark

Dato : 05-10-04 14:50

linket. men tak allesammen alligevel.

dejligt man kan få forskellige input herinde.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 14:54

Så skal du lige give ham Pointende rymark ;)

Kommentar
Fra : rymark

Dato : 05-10-04 15:00

jeg har klikket på "Accepter som svar" ud for hans indlæg....

hmm,

Godkendelse af svar
Fra : rymark

Dato : 05-10-04 15:01

Tak for svaret er_du_klog.

Kommentar
Fra : rymark

Dato : 05-10-04 15:02

og så skal man bare lige huske at trykke "godkend"...

DOH!!!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-10-04 17:36

Jeg siger tak!