/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault Grand Scenic Hvad betyder bogsta~
Fra : mufer
Vist : 518 gange
75 point
Dato : 04-10-04 13:15

Hurra, - vi venter på vores nye bil..... I kataloget er afbilledet to knapper på rattet; R og D (eller måske 0 - lidt utydeligt....). R øverst. Hvad betyder R og D - og hvad bruges de til??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-10-04 14:01

Det er til fjernbetjening af Radioen.

Mvh
palle jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-10-04 14:03

Det kan også være gearvælgeren til aut. gearet D=Drive (fremad) R=Return (Bakgear)

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 04-10-04 15:01

. . . . jeg er temmeligt sikker på, at det er noget HELT ANDET, nemlig til aktivering/styring af cruise control'en. Sådan husker jeg ihvertfald de to bogstaver fra jeg i sin tid i Frankrig havde lejet en Renault.

Tillykke med den nye bil - den bliver I med garanti glade for. Jeg kører selv svensk, men føler ved (inderst inde) at komforten i de franske biler er bedre. Ingen tvivl om, at der venter jer nogle gode køreoplevelser.

Mvh
HB

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-04 17:46

mufer - tillykke med dytten Knapperne er til hastighedsbegrænsning/cruise control hvis din udstyrsvariant har det.

Jeg har det ikke i min Grand Scenic, men super-deluxe modellen som jeg kiggede på da den blev introduceret havde det. Det er en feeed dyt - har kørt over 10.000 i den siden juni måned Stærkt vanedannende!!!

mvh Berpox

Kommentar
Fra : mufer

Dato : 05-10-04 22:08

Tak for Jeres svar..... På billedet er der knapper i begge sider af rettet. I venstre side sidder cruise control (angivet med + og - knapper og billede af speedometer). Knapperne i højre side må altså være til andet....

Kommentar
Fra : mufer

Dato : 05-10-04 22:08

Tak for Jeres svar..... På billedet er der knapper i begge sider af rettet. I venstre side sidder cruise control (angivet med + og - knapper og billede af speedometer). Knapperne i højre side må altså være til andet....

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 05-10-04 22:46

. . . . jeg er endnu ikke helt overbevist. Hvis jeg har ret står D for Demarche og R for Retarde. Det taler for at det alligevel har noget med crusise-control'en at gøre.

Hvornår får du din nye bil, så vi kan få det be-/afkræftet????

Kommentar
Fra : mufer

Dato : 06-10-04 09:13

Ja, hvornår..... Det er et godt spørgsmål. Den skulle have været ankommet mandag og klargjort til tirsdag. Men i mandags stod den i Holland Forhandlerens bud var fredag el. mandag.
Måske har knapperne noget at gøre med panoramasoltaget (franskkyndige, kom ind...)???? Jeg vender tilbage når halv-mysteriet er afklaret.....

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 75 point
Dato : 06-10-04 10:21

Jeg har kigget i min instruktionsbog - det ER knapperne til cruisecontrol/hastighedsbegrænsning ændring af hastighed op/ned.

Bag rattet, under afviserkontakten sidder en arm med til/frakobling af de funktioner der styres fra rattet.

Soltag styres fra knapper monteret i loftet.

Jeg kan ikke i instruktionsbogen se, nøjagtig hvad der er til hvad, da knapperne har flere funktioner.

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : mufer

Dato : 13-10-04 12:45

Tak for svaret berpox.
Vores bil er nu leveret!!!! Fedt. Knapperne, som i øvrigt er R og 0 styrer cruise control, sammen med knapper der også sidder i v side af rat. Knapperne R og 0 er Repeat og 0-stilling af hastighed. + og - justering sidder i v side.

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 13-10-04 13:01

Hej mufer!!!

. . . . . dejligt at vide, at jeg allerede den 4-10-2004, kl. 15:01 gav dig det rigtige svar, nemlig at det var til cruisecontrol'en . . . . . . . også selv om du valgte at give point'ene til berbox, som først kom med samme svar 2½ time senere.

Det er s'gu noget af det, der motivere til at se efter om der er nogen, som sidder med ubesvarede spørgsmål, som man kender svaret på ;-(

. . . . . men tillykke alligevel med jeres nye bil

Kommentar
Fra : mufer

Dato : 13-10-04 13:12

Hej FLP
Sorry, hvis jeg har jokket i spinaten. Jeg er ikke særlig kendt i systemet her, og troede ikke det nødvendigvis var første svar, men en samlet vurdering; og da berpox havde givet sig tid til at finde sin instruktionsbog frem og uddybe valgte jeg hans svar. Måske har du al mulig grund til at føle dig forbigået, - og det beklager jeg - håber din motivation vender tilbage
Og tak for lykønskningen.