/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
sql server
Fra : hklarsen
Vist : 737 gange
40 point
Dato : 10-06-01 10:58

Hej

Er der nogen som ved om der findes en sql database server der kører adodb asp, som man kan instalere på sin pc'er, så man er fri for at være opkoblet til nettet for at afpøve scripts.

jeg håber at i har nogle gode forslag.

Jeg kører i forvejen med win 2000

Med Venlig Hilsen
Hans Larsen

Kommentar
Fra : engo

Dato : 10-06-01 11:12

Hej Hans,

Ja, de fleste database køre ADO, det hele drejer sig om din connectionstring den skal pege på din lokale database.

Du kan bruge Access, SQL server, Oracle....osv. Det eneste de skal understøtte er ODBC, for ADO er en overbygning af ODBC.

Håber dette hjalp dig.

Engo

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-01 11:25

Du kan enten køre SQL Server eller Access, men der findes også en ODBC-driver til MySQL (www.mysql.com), så du kan køre en sql-database helt gratis. MySQL fungerer fint fra asp, men i nogle tilfælde er det nødvendigt først at downloade den nyeste mdac_typ.exe fra Microsofts hjemmeside.

Summa summarum: MySQL er en billig (gratis) løsning, men MySQL baser er ikke så nemme at oprette/vedligeholde som Access eller SQL Server baser er. Men både Access og SQL Server er dyre, hvis man ikke har dem i forvejen.

/jeppe
jdj@jdj.dk

Kommentar
Fra : hklarsen

Dato : 10-06-01 11:36

Hej Engo

Mange tak det hjalp en hel del, så kan du måske hjælpe med denne connectionstring,
måske er den hel forkert, jeg er lidt i tvil om hvor hvor adressen på sql serveren skal stå, og jeg kan ikke bruge mappath på freepaq.

Men det hele virke fint på pws server på min pc'er,

<%
x=0
set conn = server.createobject("adodb.connection")
set rs = server.createobject("adodb.recordset")
set rs1 = server.createobject("adodb.recordset")
conn.open dsn
sql = "select * from subjects"
rs.Open SQL, Conn, 1, 3
subjectCount = rs.recordCount
do while not rs.eof
result = x mod 3
if x=3 and result=0 then
      response.write "<tr>"
      x=0
   end if
   response.write "<td align=center>"
   response.write "<a href='chooseCard.asp?subjectID="&rs("id")&"'>"&rs("name")&"</a><br><br>"
   response.write "</td>"
x = x +1
   rs.movenext
loop
sql="select id from postcard"
rs1.ActiveConnection = Conn
rs1.open sql,,adOpenStatic, adLockReadOnly
Totalpostcards = rs1.RecordCount
call close()
%>

Kommentar
Fra : engo

Dato : 10-06-01 11:52

Hej Hans,

Okay, jeg tror du kom til at give pointene væk til den forkerte, du skulle ikke have trykket acceptere svar, for nu gav du dine point til Jeppe.

Når men anyway, det er denne linie du skal konsentrere dig om :

conn.open dsn

din dsn skal se således ud :

dsn = "DRIVER=SQL Server; SERVER=Navn_på_server; UID=bruger; PWD=password; DATABASE=Navn_på_database"

Så skulle det hele virke. Dette er hvis du køre MS SQL Server. Navnet på serveren står inde i SQL enterprise manager.

Engo

Kommentar
Fra : hklarsen

Dato : 10-06-01 12:08

Hej Engo

I nu engang tak for svaret. og unskyld fordi sendte point til Jeppe, det skulle havde være til dig.

jeg har set at connectionstring skulle være skrevet på den måde, men jeg kunne ikke rigtigt få det til at passe at koden til databasen skulle ligge på nettet, fordi jeg ved når man inde på en webside kan man gå i menuen under filer marker gem som, så trække den det hele ned på hardisken, eller også vis kilde, for så kan en hver gå ind og se koden

MVH
Hans

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-01 12:46

hklarsen wrote:
>
> Er der nogen som ved om der findes en sql database server der
> kører adodb asp, som man kan instalere på sin pc'er, så man er
> fri for at være opkoblet til nettet for at afpøve scripts.

Det er vel nok, at der findes en odbc driver til den. Hvad med (i mere
eller mindre tilfældig rækkefølge) Access, MS Sql Server, MySql, Oracle,
Db2.

--
Lauritz

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-01 12:55

"hklarsen" <hklarsen.news@kandu.dk> wrote in message
news:3EGU6.2621$rs4.421947@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen som ved om der findes en sql database server der kører
> adodb asp, som man kan instalere på sin pc'er, så man er fri for at være
> opkoblet til nettet for at afpøve scripts.

adodb asp? Jeg fatter ikke hvad du mener med det?.. Men jeg vil gætte på at
du har en MS SQL hosted et sted og ikke ønsker at være koblet på nettet hele
tiden.. Hvis dette er tilfældet kan du jo installere en MSSQL lokalt. Ellers
kan du sådan set fra ASP (Går ud fra du bruger ASP) connecte til alle
databaser der har en OBDC driver herunder f.eks:

Oracle, mySQL, PostgreSQL og så selvfølgelig den filbaserede Access.

Det lyder som om du ikke helt har styr på hvad ADO er, hvis det er tilfældet
er her noget læsning:
<URL: http://msdn.microsoft.com/library/psdk/dasdk/ados4piv.htm>

--
Jakob Andersen

Kommentar
Fra : hklarsen

Dato : 10-06-01 16:11

Hej Jakob

Ja jeg har en mySQL database hos freepaq, det var mening med det, at jeg har to computer, og så instalere en mySQL server på den ene og afprøve scrips på den måde osv.

Men jeg fået svar på en hel del af det, men hele gik vel nok ud på connectionstring og hvordan den skulle skrives.

Men mange tak alle henvendelser vdr dette.

Med venlig Hilsen
Hans Larsen

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 10-06-01 19:18

Hej Hans,

Når du skal skrive ud til en nyhedsbruger, skal du trykke på "Skriv til nyhedsbruger" ellers modtager han ikke dit indlæg.

Dette var bare et lille hint.

Gandalf