/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Lavt id ved downloading
Fra : illj15
Vist : 1241 gange
50 point
Dato : 03-10-04 10:14

Jeg mangler hjælp til at få højt id på min router, det er en Zyxel prestige 944s. Min udbyder er ARROWNET+. Jeg har prøvet nogle af de andre ideer, men de var egnet til en anden router, det virkede sgu ikke...
Hilsen den fortvivlede.
Please help.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-10-04 10:19

hvilke andre ideer?

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 03-10-04 10:49

Ideerne var nogle jeg fandt her i KANDU, det var noget med de porte tcp og udp. jeg er ikke nogen haj til det her så jeg ved faktisk ikke præcist hvad jeg har prøvet, men det jeg har gjort har i hvert tilfælde ikke hjulpet. kan du hjælpe?
.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 12:14

gå ind på protforwarding.com der burde du også kunne finde løsningen på din router
Kaos

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 12:15

undskyld
www.portforwarding.com

Kaos

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 12:19

Damn jeg sidder og sover - mange gange undskyld.
den rigtige side hedder:
http://www.portforward.com/
og jeg har lige været inde og kigge og lige præcis din router er der ikke. Men der er ret mange af samme fabrikant. Prøv at se om det ikke kan bruges, da softwaren ikke plejer at være specielt forskellig for de forskellige modeller af samme fabrikant.
Kaos

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 12:21

Når du skriver at du har problemer med højt id - hvilket program snakker du så om. Det er forskelligt hvilke porte der skal åbnes alt efter hvilket program du kører
Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 03-10-04 12:36

Det er når jeg downloader fra Emule, så går det galt.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 14:06

i Emule skal følgende porte være åbne:
UDP 500
TCP 1723
TCP 4661-4665
TCP 4672
TCP 4242
TCP 6565
TCP 7654

Hvis du åbner disse porte burde du få et højt ID i emule.
Men prøv at gå ind på portforward.com der er en en masse routere fra Zyxell og softwaren plejer ikke at adskille sig alt for meget de forskellige modeller imellem.
En anden idé er at smide din router over på DMZ (DeMilitarized Zone) så er alle porte piv-åbne men det er nu ikke noget jeg vil anbefale alt for meget af indelysende årsager...

Hvis ovenstående ikke hjælper så prøv evt en af følgende hjemmesider - der er alle ganske gode:
http://www.emulehelp.tk/
http://www.emule-help.com
http://www.emuleguides.dk/
http://www.portforward.com/

Ellers så må vi prøve noget andet.
Held og lykke
Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 03-10-04 15:45

Hej kaos_kristian.
Hvor finder jeg disse UDP og TCP porte? så vidt mig bekendt kan man kun taste 2 forskellige tal ind i Emule/indstillinger/forbindelse, hvordan kan jeg så indsætte alle tallene? Du må undskylde, men jeg er lidt af en computer-analfabet...

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 16:13

det er ikke i emule at du skal åbne portene. Men derimod i din router. Prøv som sagt at kigge under portforward.com
Noget andet der slår mig er at det eventuelt kunne være fordi at du har slået Window$ værdiløse firewall til. Hvis dette er tilfældet kan du slå den fra inde under
>Kontrolpanel
>>netværksforbindelser
>>>højreklik på din LAN-forbindelse
>>>vælg avanceret
>>>fjern hakket ved firewall til internetforbindelse

Prøv det ellers prøver vi en gang til.
Men som sagt skal du højst sandsynlig ind og rode med din routeropsætning

Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 03-10-04 17:32

Jeg prøver lidt senere i aften, er du til at træffe der? Jeg kan se det hele står på engelsk, så jeg har da virkelig alle odds imod mig. jeg kiggede lige hurtigt på siden http://www.portforward.com/, jeg kan se at jeg skal bruge en kode, hvor får jeg nu sådan én fra. Grin bare, men jeg er bare lost. Jeg prøver som sagt lidt senere.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 03-10-04 18:20

du skal ikke bruge en kode for at komme ind på den hjemmeside
bare tryk på der hvor der står routers og så vælg en af routerne fra zyxel

kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 04-10-04 09:37

Jeg har fået lavet en static IP, og kan ikke komme videre. Jeg skal til at PORTFORWARDE...? Hos http://www.portforward.com/ skriver de noget med Hyperterminal, hvad det så end er, og noget password noget. Jeg må sige at min beskedne intelligens ikke rækker længere... Håber der er en der ude, der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 04-10-04 11:11

Hvor ser du noget med hyperterminal?
Hvis jeg vælger den "største" tilgængelige model kommer jeg ind på:
http://www.portforward.com/zyxel/791-portforwarding.htm
Ser det ud som det du arbejder med? i så fald skal du bare åbne følgende porte:
UDP 500
TCP 1723
TCP 4661-4665
UDP 4672
TCP 4242
TCP 6565
TCP 7654

Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 04-10-04 11:25

Der står alle de steps jeg skal igennem, hvor step 1 var det med STATIC IP ADRESS, det har jeg gjort. nu kan jeg så ikke komme videre. hvis du kigger lidt længere ned på den side du lige omtalte, kan du se hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 04-10-04 12:32

Det er fordi at han får adgang vha telnet.
Men vi kan ikke komme uden om at du skal have adgang og ind og pille ved din router. Hvis du ikke kan det, ja så begynder vi efterhånden at have problemer...

jeg har været inde på Zyxel og fundet et dokument om hvordan man opsætter din router til portforwarding. Du kan hente det her:

http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/Hvordan_tillader_jeg_trafik_til_en_intern_server_.pdf

Derudover har cybercity lavet nogle ganske gode guides om hvordan man sætter en Zyxel op, det er ligeledes på dansk. Prøv at kigge på den, det er rimeligt pædagoisk:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/find_din_ip_adresse/
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/

Når du har læst alt det så skal du bare åbne de porte som jeg nævnte i sidste indlæg.

Held og lykke

Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 04-10-04 13:19

Jeg kan ikke få lortet til at virke, de skriver også hos cibercity at jeg skal bruge brugernavn og adgangskode, hvilket jeg ikke har. I for det til at lyde nemt, jeg syntes mere det er slemt. I må sgu´undskylde, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 04-10-04 13:40

ikke for at flame dig eller noget. Men har du overhovedet sat dig ned og læst manualen???
Det er sgu svært at hjælpe dig hvis du ikke engang kan finde ud af at komme ind på din router - idet det er basis for at kunne sætte den op.
Hvis du ikke har leget med din router før skal du logge ind på routeren som fx cybercity skriver
username/passwordet står i din manual (normalt er det admin/1234).

Men drop dog at sætte portforwarding til hvis du syntes det er for svært. Du kan jo trods alt godt downloade ting fra emule selvom du har lavt id - ellers så sæt den til DMZ
Igen så henviser jeg til materialet fra fabrikanten.
http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/Hvordan_tillader_j eg_trafik_til_en_intern_server_.pdf

Over and out
Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 04-10-04 14:29

Jeg har ikke nogen manual, men jeg prøver det du skrev. Foreløbigt mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 04-10-04 16:42

hmm...
prøv evt at se om du kan få adgang til din router ved at skrive følgende i dit explorer vindue

username: admin
password: 1234

Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 04-10-04 19:29

jeg kan ikke få adgang til min router, den kan ikke bruge nummeret, men jeg har oprettet en hyperterminal, hvor jeg , efter hvad cibercity skrev skulle indtaste en adgangskode, men jeg har bare en hvid skærm, noget lignende når man åbner et nyt word dokument. Hvad hvis jeg skriver myip i mit explorer vindue.

Accepteret svar
Fra : kaos_kristian

Modtaget 50 point
Dato : 04-10-04 20:00

Det er svært at sige hvad du gør galt.
Prøv evt at nulstille din router vha følgende procedure:
http://www.zyxel.dk/FAQ.48+B6JnR4X3p5eGVsZmFxX3BpMVtzaG93VWlkXT04JnR4X3p5eGVsZmFxX3BpMVtsaXN0TW9kZV09aXRlbSZjSGFzaD03M2JhNWY2YWM5.0.html

Jeg giver i hvert fald op

Kaos

Kommentar
Fra : illj15

Dato : 05-10-04 12:19

Du skal have tak for ulejligheden, og for den store support. Det er ikke lykkedes mig at få det iorden, jeg prøvede dog til sidst det du skrev med at nulstille routeren. Jeg læste hvordan man skulle gøre, den skulle så nulstille sig og spørge om et password, det gjorde den ikke, så der er nok noget galt med routeren..... Eller mig.
tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : illj15

Dato : 05-10-04 12:22

Tak for svaret kaos_kristian. Jeg fik ikke løst problemet, men det er ikke kaos_kristians skyld. Skylden har min router nok.... Eller mig.