/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilken router?
Fra : annled
Vist : 619 gange
50 point
Dato : 02-10-04 19:15

Jeg har en nyere bærbar computer med et tråløst netværkskort (der står "Lan-Express IEEE 802.11 PCI Adapter" under "netværksforbindelser"). Derudover har jeg Webspeed fra TDC (dvs. er på nettet via et "kabelmodem").

Nu er mit spørgsmål: hvis jeg gerne vil trådløst på nettet, hvad skal jeg så købe? (en trådløs router, eller hvad? hvad skal jeg kigge efter - er der nogle, der er bedre til at samarbejde med kabelmodemet end andre?).

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-10-04 19:23

Vi bruger Cibercity og har en router deffra, vi er 4 der kører trådløst derpå.

Kommentar
Fra : annled

Dato : 02-10-04 19:32

Okay, men det besvarer ikke helt mit spørgsmål. Jeg bruger Webspeed... og det er kun 1 computer, der skal tilsluttes.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-04 19:34

Aldi

De har lige haft en trådløs router. Det kan være at de har nogle endnu, jeg mener at det var 399.-

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-04 19:44
Kommentar
Fra : annled

Dato : 02-10-04 20:02

ja, jeg kender godt edbpriser.dk. Mit spørgsmål går ikke på at finde en forhandler, men på, HVILKEN router, jeg skal vælge.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-04 20:23

jammen jammen jammen, hvis det ikke er noget problem med penge

nej seriøst, vil du ofre 300 mere på en kvali så køb denne

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37444

så får du noget for pengene, men skal det bare lige køre med 1 pcer, og aldrig ændres eller noget, så køb en hvilken som helst til 500.-

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-10-04 22:26

Hej annled

Jeg har selv en DI-624 Wireless Router. Jeg har 2 computere på. Min egen stationære og min kones bærbare.
Iøvrigt kan jeg da fortælle, at deres Help-desk er SUPER, hvis du skulle få brug for dem. De er venlige og meget hjælpsomme, giver ikke op før problemet er løst. Jeg har selv lige haft brug for dem. De fandt ud af, at det var min strømforsyning til routeren der var itu. (Jeg har ikke kunnet komme på nettet).
Han spurgte mig "hvornår jeg havde købt den." "Det kunne jeg da ikke huske". Så siger han, "tror du ikke det er indenfor et par år". Jeg svarer "Joh, det tror jeg". 2 dage efter lå der en ny strømforsyning i min postkasse, helt uden beregning. Så nu kan min kone og jeg igen være på nettet.

Derfor min anbefaling: DI-624 Wireless Router

Venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 02-10-04 23:13

Jeg har en D-link DI514 den koster 600 incl. kort til den bærbare i Computercity. Det tager 20 minutter at sætte op, og så kører det bare, med indbygget firewall og hele piv-tøjet. Absolut væed at anbefale! Jeg har kun positive erfaringer med den, og så administreres den med web-interface, det kan vi jo alle finde ud af

Accepteret svar
Fra : larso

Modtaget 50 point
Dato : 04-10-04 22:27

Jeg kører Webspeed og har netop skiftet min gamle tråede router ud med en trådløs Linksys WRT54G. Det tog under en time at sætte den op incl sikkerhedoptionerne. Den kører perfekt med 36 - 54 Mbit/sek afhængig af hvor jeg er i mit to etagers hus og den medfølgende dokumentationen er god.

Godkendelse af svar
Fra : annled

Dato : 05-10-04 08:19

Tak for svaret larso. Har netop bestilt en Linksys router og glæder mig til ikke at snuble i ledninger længere