/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Allonge tillæg til køba aftale kan jeg s~
Fra : Bragesvej
Vist : 3012 gange
50 point
Dato : 02-10-04 16:14

Når man køber hus, vil man sikkert have et en del udbedret på huset nyt lokum et par æbletræer...hvad ved jeg.

I mit til fælde har jeg Bla forlangt at der bliver lavet en Hulmurs isolering (Jeg afventer svar fra sælger)

En advokat kan udforme denne Allonge, men det kan jeg vel også selv, når bare sælger skriver under?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 16:21

Det er et tillægsdokument, som bør vedlægges selve købsaftalen og underskrives samman med denne. Hvis sælger bruger en ejendomsmægler vil det være helt naturligt at denne opsætter dokumentet efter køber/sælgers mundtlige aftale så det indgår som en del af aftalen.
Jeg fik i forbindelse med handelen indføjet, at sælger skulle udbetale mig 25.000 kr til udbedring af fejl og mangler så jeg selv kunne foranstalte manglerne udbedret. Dette indgik officielt i handlen og betød at de 25.000 blev spærret indtil der var udført arbejde for beløbet idet kreditforeningen jo ellers ville have overbelånt.- Undgå endelig underhåndsaftaler da kreditforeninger/banker kan påberåbe svig hvis noget er holdt uden for handlen,

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 02-10-04 16:38

Jeg har tidligere solgt typehuse for et stort firma, og når vi lavede et tillæg til kontrakten, så var det også en allonge. Vi gjorde det meget simpelt, ved at skrive brevet med stor overskrift ALLONGE, og derefter punkt for punkt hvad der skulle laves, hvorefter kunde og sælger skrev under. Meget simpelt, hvis den holder der i typehusfirmaet, holder den vel også hos dig.

Bolino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 16:45

Bolino, ikke for at modsige dig, men mon ikke brugen af den slags tillægsdokumenter er mere relevante hvor man i forvejen har udarbejdet standardkontrakter for at forenkle salget.
Det jeg mener er, at det jo ikke er noget problem at få tilføjet i de nye købsaftaler.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 16:45

Bolino: Sådan som du opsætter den er også som jeg har set det, og det er denne metode jeg vil vælge,
Som sagt er det en hulmursisolering jeg vil have fortaget, evt penge udbetalt via refusionsgodtgørelsen.

Men Allongen kan jeg lave selv ikke?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 16:49

Bjarne, der er ikke i køber´s interesse, at han laver Allongen vel, det er bestemt heller ikke i sælgeres interesse.

Han repersentere jo sælger og ikke mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 17:04

Det forstår jeg ikke helt.
Du vil have udført hulmursisolering for at ville indgå handlen og hvis sælger vil handle på de betingelser, ja så aftaler i det skriftligt ganske som i ved købsaftalen aftaler alle de andre ting der har betydning for handlen.
Det er jo også muligt, at sælger kun vil betale en del af det da der jo er tale om en forbedring i forhold til værdien og så er det jo netop smartere at få de tordnet med selve handlen fopr jeg håber da ikk efor dig at du handler efter selvlavede regler. Hushandel har aldrig været lettere at finde ud af og eneste minus er tilstandsrapporternes kvalitet og jeg håber da for dig, at du ikke fravælger tilstandsrapporten, som skal laves på alle privatboliger. Jeg begik den fejl for flere år siden da de lige var indført og kunne i bakspejlet konstatere, at hvis den havde været lavet så havde jeg ikke købt huset og det ville have sparet os for en langvarig retssag, der endte med forlig for at blive færdig og sælger gik konkurs bl. a. fordi jeg havde gjorde arrest i pantebrevene og endte med at skulle have 100.000 af ham. Det er ikke anbefalelsesværdigt uanset tilstandsraport og jeg kan varmt anbefale at købe en dygtig håndværker til at genemgå huset sammen med dig. Jeg har ombygget tre huse, men uvildige øjne ser mere.
Held og lykke med handlen.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-04 17:05

Hov jeg glemte dit egentlige spørgsmål. Allongen er jo en kontrakt jer imellem og kan laves uden advokat, men pas nu på med at spare for meget første gang du handler.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 17:43

Tak for svaret BjarneD.

Jeg skal nok passe på, min svigerfar var en god læremester

Han sagde mange gode ting kan du sagtens klare selv, men en advokat skal for at kigge på et stykke papir have 1500kr for det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 17:52

Bragesvej
Held og lykke med dit huskøb. Jeg håber da, at at du så kommer til at "tjene" på dit huskøb alt andet ville jo være surt. Det ville jo være ærgerligt at have "sparet" advokaten, hvis du senere får uforudsete udgifter, som du ikke selv havde taget højde for.
Jeg ved jo ikke om du er 1. gangskøber, men det er bare mit indtryk. Håber da på, at det kommer til at gå, som du og din familie ønsker det.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 17:54

Din svigerfader har ret i at det er slet ikke altid en advokat er pengene værd, men en forfejlet hushandel kan også være dyre lærepenge så lidt fornuft skader ikke når man træffer sin beslutning.

Du havde ikke behøvet at oprette nyt spørgsmål da jeg klog af skade ikke går op i point.
Det er for øvrigt altid sjovt at kunne hjælpe en der er så spørgelysten som dig, på vej.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-10-04 20:08

Huset er købt, i købsaftalen fik jeg tilføjet nyt køleskab, samt ny servicering af oliefyr, andre småting er også med

Alt i alt en fin handel, så vi gik uden om en advokat, andet en han selvfølig skal kigge på skødet m,m

Ps huset er hulrums isoleret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 20:13

Et stort her fra. Det er spændende!

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-10-04 20:17

Jeg starter Øhhee tro det eller lad være det om kare og rengøring af dem. hvem sagde spørge jørgen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-10-04 20:18

kare..vrøvl jefg mener karme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 20:31

Der er altid en masse man gerne vil i gang med når man køber et "nyt" hus. Jeg arbejder stadig med at få lavet de ønskede forbedringer. Her i sommer har jeg slebet alle vinduer helt ned og har grundet dem med linolie med svampedræber og så til sidst en gang hvid træbeskyttelse.
Fik nyt tag på her i efteråret og skal så i gang med at isolere og indrette værelser på førstesalen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-04 20:59

med dit huskøb. Nu håber jeg, at det er dig og din familie, der har købt huset.
Hvad er det lige du mener med
Citat
samt ny servicering af oliefyr

Så flytter du fra København, så kan det vel ikke vare så længe, før vi får nogle "hus og have" spørgsmål

ps. netto har i den kommende uge tilbud på patroner til Lexmark.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-04 21:20

Bragesvej
Har sælger skrevet under på slutseddelen?
Ja jeg har set at du har oprettet et spørgsmål i "hus og have"

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-10-04 21:23

"ps. netto har i den kommende uge tilbud på patroner til Lexmark."

Holdkæft du har en god hukomelse

Hus og have spørsmål er der lavet en tråd om " Rengøring af karme"

I købsaftalen er der noget hvidt på muren efter en mure, kom jeg spyt på kunne det næsten, men man skal bruge noget mure har, dette bliver også fjernet, sam noget der skal færdig gøres omkring skorsten på tilbygningen,
Lidt til lille mor blev der også 30 meter gardinstof ...

Så lidt fik jeg da med i købsaftalen, det bedste var nok nyt køle/frys skab samt servicering af olie fyr, dette var gjort sidste gang i starten af 2002..personligt ved jeg ikke hvor tit man gøre dette.

Appro fyr er der også kommet ny brænder på.

Til gegæld undre jeg mig over at oppe på 1 salen var den er rund tank, tilsluttet et vand rør (Der blev sagt noget om udluftning) hvad det er Tja??

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-10-04 21:25

Næj sælger har ikke skrevet noget, det vi har lavet er en købsaftale, sælger var til stede, hun var meget glad for at komme af med det, hun var lige gået fra 825000kr ned til 795000.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 21:37

Den runde tank tilsluttet et vandrør er ekspansionstanken til kedlen (oliefyret).
Service på oliefyret skal foretages een gang om året, det vil sige lovkravet gælder at der skal foretages måling af kulilte, røggas og varmetab i skorsten og udbedring hvis der er fejl. Jeg har altid fået det udført som serviceeftersyn hvor dyse og filter skiftes/renses og fyr og kedel rengøres. Kedlen skal også rengøres en gang om året og det må man gerne selv hvis man kan.
Jeg kan anbefale olielevering fra OK der også tilbyder service. Konkurrencedygtige priser og man kan endda få en varmekonto hvor man betaler et fast beløb hver måned så budgetkontoen ikke løber løbsk hver gang der leveres olie. Beløbet reguleres op eller ned efter forbrug og priser og så er der prisgaranti så man ikke besparelse ved prisfald kort efter levering. Jeg er kun OK kunde på benzin nu fordi jeg fyrer med energikoks, men har kørt med en sådan ordning i flere år på det gamle hus.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-04 21:38

Bragesvej
Huset er først dit, når sælger har skrevet under.
Dert er så kendt blandt flere ejendomsmæglere, at der bliver skrevet under på en "købsaftale", men så længe det kun er køber, der har skrevet under er ejendommen ikke solgt. Det er nu op til sælger at vurdere de tilbud, der er blevet givet. Jeg håber da for dig, at du er den nye ejer af huset.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 21:48

Ja for søren da. For mange år siden skrev jeg under på en slutseddel på et hus i Hvidovre, men vi var ikke mere end lige kommet tilbage til Jylland før ejendomsmægleren ringede og spurgte om vi ville betale mere for nu var der kommet endnu en interesseret køber.
Det er vigtigt at begge underskriver købsaftalen, som det hedder i dag da der er så mange forbehold ved handler nu da der er kommet mange nye regler for at undgå de mange tvangsauktioner, der var før i tiden.
Du skal jo også stille med en bankgaranti på beløbet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-04 21:56

>
BjarneD
Jeg tror, at vi er enige. Hushandelen er først hjemme når begge parter har skrevet under. Derfor var mit forslag i tidligere spørgsmål at samarbejde med en advokat. Advokaten ville med det samme have bedt sælger om at underskrive.
>Bragesvej
Det er ikke for at være negativ, men huset er først dit, når sælger har skrevet under.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 04-10-04 07:56

Jeg er klar over huset først er mit når sælger har skrev under, men både sælger og mægler, sagde at aftalen var ihus,
sælger var tilstede.

Ang ny servicering olie fyr, ja det bliver gået igennem, evt udskifning af små dele,
Ang olie så har vi et tilbud fra Ok, der tilbyder 500l gratis olie ved at blive kunde hos den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-10-04 16:53

Bragesvej
Skriver du lige tilbage, når sælger har skrevet under. Jeg håber da for dig, at huset bliver dit.

Ejendomsmægleren har da ret i at aftalen "var i hus", men hvorfor skrev sælger så ikke under?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 17:17

Jeg undrer mig også. Det der med, at hun var meget glad for at komme af med det stemmer ikke med den manglende underskrift.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-04 14:26

>Bragesvej

Hvilket hus er der tale om? Du har stillet flere spørgsmål om hus, men kan du henvise til en side om det konkrete hus, der er tale om.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-10-04 08:12

Der blev ikke skrevet under før hun selv hade været i banken og blive godkendt til køb af nyt hus, og så var manden ikke hjemme, derfor.
Huset kan ikke ses mere da home har fjernet det fra salgs siden

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-10-04 00:36

Sælger har skrevet under idag, så alt er helt i orden.

Der er noget der hedder man kan fortryde handlen, og skal så betale 1 % af købssumen til sælger,

er det kun køber der kan fortryde eller begge parter?

(Det vil dog ikke nogen af partnerne).. men hvor mange dage er det (Mener det er 6 dage) men gælder lørdag, søndag med?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-04 00:58

Prøv lige at se på denne side. Det er kun køber, der kan fortryde handelen. Lørdage og søndage gælder ikke med.

http://www.skoede.nu/Fortrydelsesret.5879.0.html

Så kan jeg måske godt sige

I hvilken kommune skal du så bo i fremover?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 01:01

Jeg forventer nu, at vi i fremtiden skal besvare spørgsmål om hus i stedet for om gamle biler

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-04 01:07

Men Bragesvej, du kan bare stille spørgsmålene i denne tråd, så sparer du point

Ps. fik du købt patroner til din printer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 01:14

Der er jo nok kun os to til at svare Ans så mon ikke Bragesvej skulle ofre et par unyttige point på at stille de spørgsmål. Godt nok ved vi en hel del tilsammen, men....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-04 01:21

Helt sikkert, der er mange, der ved noget om "hus og have" Jeg abonnerer ikke på det, ej heller på biler, men "kigger" da ind en gang i mellem.
Jeg håber da for Bragesvej, at han har gjort en god handel med dette hus, men hvilken kommune?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-10-04 08:01

Kommune Hvidebæk.

Ja jeg forlader de gammle biler Bjarne, men men 120 km til arbejde, så lur mig, der skal nok komme et spørsmål eller 100....Dybt suk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 10:25

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-10-04 13:38

Der står i sundheds attesten at Co2 udledningen burde nedsættes, hvad betyder Co2?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 14:16

I dette tilfælde kulilte indholdet i røgen fra fyret.
Man måler co² lige som i bilernes udstødning og man måler træk og varmetab. Disse værdier vil være et udtryk for hvor godt og rent fyret brænder og samtidig også et udtryk for økonomien.
Jeg gætter på evt. en ny dyse og i hvert fald skal spjældet åbnes lidt mere så der kommer mere luft til. Det ordner servicemanden.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-10-04 00:02

Der står det er kritisk! måske fordig, fyret ikke har fået et eftersyn siden 2002?

Men det har jeg fået indflettet i købsaftalen at dette bliver gjort

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 00:46

BjarneD har tidligere gjort dig opmærksom på at et oliefyr skal efterses 1 gang årligt.
Det er så heldigt for dig at det er sælgeren, der skal betale.
Men betaler sælgeren kun for eftersynet. Det kan jo vise sig at der er dele, der skal udskiftes.
En regning på eftersyn af oliefyr er opdelt.
Der er selve eftersynet kr. ?
Udskiftning af dele kr. ?
Arbejdsløn kr. ?

Jeg håber da at sælger betaler det hele. Du må være til stede når servicemanden kommer, så han kan sætte dig ind i fyrets funktioner.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-10-04 13:47

Jeg er ret sikker på, at er de dele der skal skiftes, bliver de skiftet, nu koster en dyse jo ikke en herregård
Og skulle der udskiftes noget ja så kan det ikke være det store, da brænderen er ret ny.

Ang betjening, af fyret, så sætteren ejeren mig ind i det, skal der ud på søndag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 13:56

Det lyder jo godt. Jeg håber at du og din familie bliver glade for at bo der. Det er jo et stykke vej fra København.
Er der institutionsplads til barnet? Kan ikke huske om det er en datter eller søn du har.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-10-04 15:39

Afstanden til kbh?? der er ca 130km til helsingør lidt forskeligt om du køre over kbh eller Hillerød.

Vi har fået tilsagn om en dagplejeplads til vores søn, det bliver eneligt afgjort den i uge 44.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-10-04 15:57

Jeg forbliver med at arbejede i freriksborg amt, min kone søger arbejde dernede eller oppe????