/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
"Gefion of Thurø" af R. Chappell Goole
Fra : jef123
Vist : 1180 gange
220 point
Dato : 02-10-04 14:30

Er der nogen der kender R. Chappell Goole?
Han har malet en akvarel som forestiller "Gefion of Thurø".
Det var en tremastet bramsejlsskonnert, så vidt jeg ved.
Jeg er den lykkelige ejer af dette billede, som min farfar fik malet eller købte en gang, hvornår ved jeg ikke.
Ved nogen eventuelt hvad det er værd?
VH
JEF

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 14:44

Han hed Reuben Chappell og boede i Goole i England
Levede fra 1870-1940 og var en rimelig kendt maler af skibsbilleder.

www.antique.dk/Skibsbilleder-d.htm kan ses et andet af hans værker
Men du kan også finde mere ved at søge på navnet.
mvh dova

PS kender ikke lige priser

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 14:47
Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 14:49

Ups fejl i linket
www.fineartimporium.com/se-Chappel-R.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 15:07

Du kan rette henvendelse til et auktionshus for at få maleriet vurderet.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men har skulle være adresser
http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/oevrigServicevirksomhed/Auktionshuse/

Du kan også prøve www.antikbrevkassen.dk

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 15:16

Du kan også prøve denne side, jeg ved at der står online auktioner, men hvis du søger "lokalt" Jylland, Fyn og Sjælland får du adresserne på auktionshuse
http://www.kunstauktion.dk/auk.huse.htm

Et af de steder vil du altid kunne få en vurdering af dit maleri.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 230 point
Dato : 02-10-04 15:26

I det link jeg satte ind, men som desværre ikke virker, står der, at startprisen på auktioner som regel ligger på ca 500 euro, altså 3800,- for hans billeder, alt efter stand.

Men linket virker ikke, men hvis du i søgefeltet skriver r. chappell goole er det vist den første side den finder.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jef123

Dato : 03-10-04 11:09

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-10-04 11:13

Selv tak jef123

mvh dova