/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Tiscali eller Tele 2?
Fra : paparazzi
Vist : 690 gange
220 point
Dato : 01-10-04 22:41

Jeg har læst lidt om det nye "super" tilbud fra Tiscali. Jeg skal dele en evt. forbindelse med en anden og vi spiller begge på nettet en gang i mellem. Såvidt jeg forstår skal man helst have 512+/512 for at det kører. er det rigtigt? Og hvordan vil hastigheden blive påvirket når vi er på begge to? er Tiscali til at stole på? Synes jeg læste noget om Danmark højeste andel af forbrugerklager.
Mange spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe for jeg er i total vildrede!!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-04 22:54

Eller gør noget helt tredje... Vælg Cybercity.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 230 point
Dato : 01-10-04 22:56

Her er der al den statistik du kan ønske dig http://www.teleanke.dk/t2w_334.asp , hvad vil du så vælge?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-04 23:05

Nej, spyt til side...

Jeg har haft CC i en del år nu, og det har været uden problemer. Det eneste der var, var en fejl på linien som vidste sig at være UDEN for huset og altså ikke noget med deres udstyr, men de stod på hovedet for mig i de 3 uger fejlen stod på. Det kan godt det koster lidt extra, det ved jeg faktisk ikke i forhold tilTiscali og Tele2, men det er pengene værd.
Jeg kører 2048/128(195 er den faktisk).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-04 00:44

min erfaring om tiscali førhen og nu - alle jeg kender har temmelig lange perioder hvor deres forbindelser er nede - temmelig irriterende - og de har ikke gratisnr til deres hotline så det koster at vente til de 117 andre der ringer om det er væk
Du har ret - det er dem der har de mange klager.
Jeg ville ikke anbefale dem - men er hastigheden ligegyldig (den er heller ikke helt til at stole på) - og tålmodigheden men at vente - ja så er det jo rimelig billigt - hvad kan jeg ellers sige *G*

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-10-04 07:25

Glem alt om tiscali, de har ikke styr på noget som helst.
Personalet kender ikke forskel på modem og router, de sender
bare noget til kunden. Og så har man en udveksling af pakker
indtil heldet er med den dumme og den rigtige vare leveres.
Det samme med regningen, tilfældigheder afgør størrelsen.

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 02-10-04 09:51

Jeg er enig, hold dig laaangt væk fra Tiscali. Magen til useriøse firma findes vist ikke.

Læs mere på:

www.lortetiscali.dk

Kommentar
Fra : paparazzi

Dato : 02-10-04 10:45

hvad m.ht. opload/download? skal det ikke være over 512 download og min. 512 upload før man får en ordentlig "ping" tid?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-04 11:48

Nu kan man ikke gøre alt op i tid og angivne opgivet hastighed.
En test af hastigheden giver et mere sandt billed.
En opkobling med fri surftid og mængde, koster lidt mere, men så kan man også tage det helt roligt, for man får ikke større regning af denne grund.

De små discount selskaber, syntes at være billigere, men det viser sig ofte at de i det lange løb, er et dyrere bekendtskab.
Så hold dig til en udbyder der har mindst et rimligt renome.

Selv bruger jeg TDC ADSL 512/128, har fire maskiner koblet op, ofte samtidig. Det "funker fint", men man kan godt se at hastigheden går ned, hvis man downloader store filer på flere maskiner samtidig. Men ellers sørger min ROUTER for at det køre godt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-10-04 14:06

Ping er den tid det tager et "signal" eller en packet for dig at komme frem til en server! Det er ikke afhængig af hastigheden! Både TDC og Cybercity har gode backbones (hovedforbindelser) til USA Og det har Telia forøvrigt osse, så det burde hjælpe på ping tiden hvis serveren står i US! så en upload på f.eks 128 burde være rigeligt, hvis pingtiden er i orden! Kender ikke "supertilbudet" fra Tiscali, men Cybercity som jeg kører med lige nu koster 429 for en 2048/128 forbindelse, og den er både stabil og betydelig hurtigere end 128 på upload siden!

Godkendelse af svar
Fra : paparazzi

Dato : 14-10-04 23:11

Tak for svaret jakjoe. Det hjalp mig da til at udelukke Tiscali... Thanx a bunch

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-10-04 23:14

Ok, så har jeg da gjort noget godt

Tak.

mvh
jakjoe