/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
gem billede fra nettet med delphi
Fra : thbala
Vist : 1295 gange
100 point
Dato : 01-10-04 21:51

Jeg har lavet en webbrowser med delphi og vil nu gerne vide hvordan man får programmet til at gemme et billede (med en kendt adresse) fra nettet. Billedet skal gemmes i oprindeligt format i en mappe jeg angiver...

Nogen forslag til hvordan det gøres??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-04 21:57

thbala - delphi lægger spyware ind ved du det ???????

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 01-10-04 22:04

nej det vidste jeg ikke og har ikke oplevet det.. men jeg tjekker jævnligt for spyware og kan ikke rigtigt undvære programmet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-04 22:07

ja det er jo lige det - er ikke pointjæger - men ville da lige give et lille piv fra mig

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 01-10-04 22:10

nej jeg giver også kun point til dem der løser mit problem.. ikke dem der siger piv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-10-04 22:24

miritdk, ved du hvad delphi er?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-10-04 22:32

Nå, miritdk svarer sikkert ikke, men han/hun har nok fundet ud af, at noget med delphi har forbindelse til spyware og er¨åbenbart ikke klar over, at delphi er programmering.
Det der er fundet er:
Delphi Component Test Radiate/Aureate
Delphi Tester Radiate/Aureate

Det var bare en serverce info fra en der med på en kigger!

Kommentar
Fra : jrossing

Dato : 02-10-04 00:29

Med Delphi følger der et eksempel på en WebBrowser (ligger under CoolStuf folderen).
Du kan vel sagtens genbruge noget funktionalitet fra denne.
Jeg er ikke klar over hvilken version der kræves, min er version 7 Pro.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-04 00:52

hoooooooov miritdk er af hunkøn og ja ved hvad det er - pev jo bare - så bær over med mig *G*
HAR oplevet at der suges spyware ind faktisk men er ikke istand til a forklare detaljer - var ikke særlig interesseret dengang.

Kommentar
Fra : jrossing

Dato : 02-10-04 12:11

Hej miritdk
Jeg har udviklet med Delphi siden version 1 og har på intet tidspunkt oplevet at Delphi skulle have indflydelse på mængden af Spyware, hver på min eller andres maskiner.

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 17-11-04 23:00

Hej miritdk!
hvis du ikke har brugt/kendt noget til/om delphi så hold lidt lav profil...jeg har brugt delphi for godt 8 siden (og stadig bruger) og aldrig oplevet spyware...hvad er det for noget bøv mand!!!!!

Accepteret svar
Fra : lavang

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-04 01:29

Hej!
Jeg har forleden dag stødt på denne tips. Selvom denne tips er til at hente en fil fra en kendt hjemmeside, men måske har du noget du kan komme videre...
//************************************************************************//

procedure DownloadFile(strHost, strRemoteFileName, strLocalFileName: string; ClientSocket: TClientSocket);
var
intReturnCode: Integer;
s: string;
szBuffer: array[0..128] of Char;
FileOut: TFileStream;
begin
if strRemoteFileName[1] <> '/' then
strRemoteFileName := '/' + strRemoteFileName;

FileOut := TFileStream.Create(strLocalFileName, fmCreate);
try
with ClientSocket do
begin
Host := strHost;
ClientType := ctBlocking;
Port := 80;

try
Open;
{send query}
s := 'GET ' + strRemoteFileName + ' HTTP/1.0'#13#10 +
'Host: ' + strHost + #13#10#13#10;
intReturnCode := Socket.SendBuf(Pointer(s)^, Length(s));

if intReturnCode > 0 then
begin
{receive the answer}
{ iterate until no more data }
while (intReturnCode > 0) do
begin
{ clear buffer before each iteration }
FillChar(szBuffer, SizeOf(szBuffer), 0);

{ try to receive some data }
intReturnCode := Socket.ReceiveBuf(szBuffer, SizeOf(szBuffer));

{ if received a some data, then add this data to the result string }
if intReturnCode > 0 then
FileOut.Write(szBuffer, intReturnCode);
end
else
MessageDlg('No answer from server', mtError, [mbOk], 0);

Close;
except
MessageDlg('No connection', mtError, [mbOk], 0);
end;
finally
FileOut.Free
end;

Usage:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
DownloadFile('www.scalabium.com', '/forums.htm', 'd:\forums.htm', ClientSocket1);
end;

Hilsen
Lavang
//************************************************************************//

Godkendelse af svar
Fra : thbala

Dato : 11-01-05 17:57

Tak for svaret lavang.