/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Hurtig fødselsdagsgave til Holland
Fra : mango
Vist : 600 gange
200 point
Dato : 01-10-04 08:50

Jeg har en veninde i Holland, som har fødselsdag imorgen. Jeg har været inde og kikke ved Interflora, men helt ærligt så synes jeg de blomster er for dyre i forhold til hvad jeg får ud af det! Er der andre muligheder? Noget lignende..eller a´la Guleroden!! ??

Alle ideer er velkomne!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 08:55

Grib knoglen og ring til Holland, nærmeste blomsterforretning (eller hvad du vil). Bestil, få beløbet, overfør pengene via banken. Det kan med garanti lade sige gøre! Eller er det for bøvlet?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 08:57

Øhhhh, forresten blomster i Holland???!?? Har de ikke bjerge af dem dernede?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-10-04 08:57

Har brugt Interflora flere gange. Jeg har altid bestilt sammenplantninger, de har været utrolige flotte og holdbare til prisen.
Det er godt nok et stykke tid siden, jeg sidst har benyttet det, men kan ikke forestille mig at der skulle være den store forskel til idag.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 09:01

Et vildt forslag. Hop i bilen (med en fin kasse chokolade), kør derned. Det er bare lige til Hamborg - og så til højre, forbi Bremen og så er i der. 6-8 timer hvis der går fint, så er i fremme (syd for Ütrecht -> Horsens kan gøres på 6,5 - det ved jeg). Lån en seng og kør hjem Søndag. Ved godt det koster et par tanke benzin eller tre, men joken ville være fin.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 09:06

3773..ja det ville være vildt..men hun ville ikke synes om ideen...hun sidder i problemer til op over begge ører lige nu, hendes mor som bor i Brassilien er syg og ligger på hospitalet og hendes mand hader at få uventede gæster..jeg har skam selv luftet tanken for et par år siden for hende..men det er ikke nogen god ide..ellers et godt forslag ...Og jeg kunne bestemt have fundet på det *GG*

Det med at ringe til en blomsterbutik dernede..aijj det er for bøvlet..tænk hvis de forstår rigtig dårligt engelsk..*GG* Jeg kan ikke et kvidder Hollandsk !!

For øvrigt vill det kun koste 2 tanke..he he kører jo Ford Transit Diesel..men det er jo også nok, med de priser der er på brændstof liige for tiden, gør man sgutte sådan noget bare for sjov..med mindre man er meget velholden..og det er jeg ikke *GG*

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 09:08

Viskinge..den billigste buket er 230, kr og helt ærligt, det er ikek fordi jeg ikke vil bruge de penge på min veninde..men som du siger: har de ikke bunker af blomster dernede..hvorfor skal det så være så dyrt for sådan en lille buket?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 09:13

Jeg ville ikke være så bange for at ringe. De fleste Hollændere taler udmærket Engelsk og Hollændere er som udgangspunkt et forfærdentlig hjælpsom folkefærd. Jeg har været dernede temmelig mange gange i forbindelse med noget arbejde. Hvis det tilfældigvis er i den sydlige ende af landet, ved jeg at indehaveren af gocart-banen i Arkel, taler et nydeligt, omend gebrokkent dansk. Måske han kunne hjælpe. Jeg ka' godt nok ikke huske hvad han hedder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 09:13

Hvilken by er vi i Mango?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 09:15

Vi er i Almere..hvor det så end ligger *GG*Postnummer er: 1357 CH

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 09:28

3773..nej jeg ville heller ikke være bange for det..men helt ærligt, jeg har ikke overskud til det bøvl..sorry, men sådan er det ..det er fredag og ungerne skal over til deres far og der er 100 ting at ordne...sååh jeg håber vi kan finde på et eller andet, ellers må hun vente med at få en gave *SS*
Jeg kom jo liiige i tanke om at hun havde fødselsdag...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 10:07

Jamen ellers almindelig post - det kommer så først i næste uge, men det er stadig ok.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 10:14

Jamen er der slet ikke andre muligheder?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-10-04 10:15

Interflora har også vin på programmet,og blomster til Holland.Som 3773 mener jeg heller ikke ,
er helt godt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 10:16

Yarh, men vin via interflora koster også kassen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 10:17

Send en ting i en prøvekuvert. Godt nok kommer den først mandag eller tirsdag, men det er tanken der tæller.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-10-04 10:27

mango+3773
Ja det koster vel noget,men jeg har købt en lotto og vinder jeg,så send regningen til mig.
Jeg ville ellers godt en tur til Holland her i efteråret,gå langs kanalerne,og kigge på det enorme udbud af blomster.
Har boet i Utrecht 1år,der var rart dernede,men held og lykke mango.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-10-04 10:38

Grim morgentrafik i Utrecht kan jeg huske, Keldd. Arkel ligger ikke langt syd for. Fed gocartbane dernede.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 10:41

Ja trafikken i Holland er forfædelig har jeg hørt!!

Ja jeg ved det er tanken der tæller..og vin kan ikke sendes over Interflora kan jeg så oplyse.

Men jeg lader tråden stå lidt endnu..det kunne jo være der var nogen der kendte til et eller andet!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-10-04 10:44

Jeg tror, at jeg ville sende en fødselsdag hilsen med et Gulerodskort, som du selv var inde på. Så får hun en fin hilsen på dagen, og så kan du jo skrive, at der er en lille gave på vej. Hvis du sender en lille gave express med posten i dag, kan hun nå at få den mandag eller tirsdag. Du slipper for blomserbøvl og kan istedet sende hende noget personligt uden at du bliver flået.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 01-10-04 11:48

hvis du ikke vil køre derned, ringe til Holland eller lign. så er et e-postkort vel løsningen.... kan også bare sende en SMS (hvis det bare er tanken)...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-10-04 13:48

mango

Kan du ikke bare ringe til hende. Hun vil da blive glad for, at du har husket hendes fødselsdag. Ja nu ved jeg jo ikke, om i taler sammen jævnligt, så er der jo ikke noget nyt i en telefonsamtale.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 14:45

Jooh det ender nok også med at jeg ringer...eller sender hende en fødselsdagsmail..hør....det var noget, har nogen af jer en rigtig sød fødselsdagshilsen/kort i kunne linke til eller sende mig?

mangorossa@hotmail.com

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 01-10-04 14:50
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-10-04 14:52

På den sidste, jeg henviste til klik på billedgalleri så kommer du til denne side

http://www.all-yours.net/program/gallery.ar

Hilsen ans

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-04 11:53

Hej Mango!
INTET er for dyrt til den man kan lide!

....og kvinder ÆÆÆÆlllskerrrr blomster

Kommentar
Fra : mango

Dato : 02-10-04 22:15

Severino, nej du har helt ret...dog er denne kvinde noget ganske særligt..hun er et meget kærligt menneske, som ikke hænger sig i om det man forærer hende koster mange penge og det var heller ikke pengene jeg var ked af at bruge på hende, men hun betyder noget særligt for mig og jeg ville gerne give hende noget specielt....men som mange andre har skrevet, er det jo aldrig for sent..så jeg finder ud af noget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-04 00:43

mango har du ikke ringet til din veninde, så hun vidste at du tænkte på hende. Jeg er sikker på, at det ville hun have været glad for. Ja nu er det jo den 3.10. så var det jo i går hun havde fødselsdag

Kommentar
Fra : mango

Dato : 03-10-04 01:46

nej ans..vi "røg i igår" og jeg kom itanke om det her kl. 22.00 men har sendt hende et kort fra det sted du linkede til..så det må blive dig der får pointene..men dem får du først imogen gg

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 07-10-04 22:05

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-04 23:34

Selv tak mango

At det der forbudte ord stadig kan fylde så meget på kandu, det er da utroligt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-10-04 00:03

ja.det er fantastisk..det må skyldes varmen og fugtigheden *tsk*