/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ujævn tomgang. Går ud !
Fra : Olemanu6666
Vist : 1182 gange
300 point
Dato : 30-09-04 15:17

Hej

Jeg har en VW Golf 1,8 GTI fra 91.

Problemet er at den er ujævn i tomgang. Ved kold motor kan den svinge fra 500 til 1500-1800. Hvad kan være galt?

Desuden har jeg et andet problem. Jeg har ingen problemer med at starte når motoren
er kold, men hvis jeg kører en lille tur og motoren bliver varm, har jeg svært ved at starte den igen, hvis jeg holder en lille pause. Jeg skal lige trykke på speederen et par gange så kommer den igang. Et nyt problem er så at hvis jeg umiddelbart efter skal holde for rødt eller lignende, så risikere den at gå ud!

Hvad kan være galt?

Håber beskrivelsen var til at forstå

Ole

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-04 15:31

Med de symptomer tyder det på at din chokerfunktion er defekt! Den er nok på en eller anden måde "åben" hele tiden.
Kan du ikke lige beskrive din motor lidt mere indgående.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-09-04 15:32

Hej Palle

Hvad mener du med at beskrive min motor?
Mvh.
Ole

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-04 15:34

Hvilken karb/brændstofsystem er den udstyret med?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-04 15:35

Kig evt. med på dette indlæg også...jeg tror ikke du har defekt top!
http://www.kandu.dk/dk/spg/50411

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 15:38

Hvis tændrør osv er ok, lugter det af føler/computer fejl. Er fejlen konstant?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 15:40

Har oplevet fejlen i en Croma. Der var det en defekt ledning til en føler. Min pug har haft et lignende periodisk problem, men det gik i sig selv. Har hørt om Pug's hvor man skiftede computeren - så duede det igen.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-09-04 15:40

Hej Palle

Jeg tror nok det er elektronisk indsprøjtning. 1,8 GTI fra 1991.

MVH Ole

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-09-04 15:42

Hej igen

Jeg har hørt nogen sige at det kan være tomgangs regulatoren!?!?

Ole

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 15:47

Det var også en mulighed

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 15:47

Det nemmeste er at binde den op på en computer og se hvad der sker. Muligvis har den selv en fejllog.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-04 15:49

Der er højest sandsynlig tale om en defekt i en føler (lad os håbe det!...som 3773 er inde på) eller i værste fald din styringsbox som gør knuder (måske nok pga indtrængende fugt eller bare en løs forbindelse). Prøv at få checket dette først!

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-09-04 15:49

Hvem har en sådan computer og hvad koster det?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-04 15:52

Det koster ikke mange kroner at få den testet via dit diagnosestik (hvis den er udstyret med en sådan?) hos VAG eller et alm. autoværksted.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 15:59

Selv små værksteder har ofte sådan nogen! Det kommer stærkt an på hvor gode venner du er med mekanikeren!

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 04-10-04 11:00

Jeg tror ikke at en så gammel bil er udstyret med diagnosestik. Men skaf en værkstedshåndbog, der beskriver fejlsøgning på brændstofssystemet. Hvis du har sådan en, kan du med et voltmeter, selv udmåle fejl på tomgangsregulator, temperaturføler og øvrige komponenter...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-10-04 11:03

Altid en god ide med Haynes, selvom de koster lidt knapper. Sådan en bog er snildt tjent hjem, hvis man selv går og skruer lidt.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-10-04 12:15

Læs evt dette tip:
http://www.kandu.dk/dk/tip/7713