/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvad er en WBC-fil?
Fra : Ammitz
Vist : 528 gange
30 point
Dato : 30-09-04 13:56

Hvad er en WBC-fil og i hvilket program kan jeg lave en sådan?
Ammitz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-09-04 14:20
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-09-04 14:41

Tak tedd jeg har også fundet den i Webshots, - men hvordan laver jeg nye WBC-filer?
Jeg har ikke fået svar på dette, ej heller hvad det er for en speciel fil?
Du har blot fortalt hvor jeg kunne finde sådan en, - og det vidste jeg.
Så derfor ikke point til dig.
Ammitz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-09-04 14:45

Det er helt i orden Min kommentar var osse ment som information til andre der kom ind i spørgsmålet!

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 30-09-04 16:53

Nu gætter jeg lige lidt.
Når man ser hvad webshots er og ved at programmet kan lave samlinger af billeder, image collections så er det jeg gætter på, at når man bruger programmet til at lave image collections så vil den fil der dannes vær een wbc fil, som i øvrigt kan åbnes af det kedte foto visningsprogram XNview

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 17:37

Jeg aner heller ikke hvad det er, men her står lidt om det.
http://techsupt.winbatch.com/TS/T000001066F12.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-09-04 18:29

Du kan jævnligt støde på mærkelige filetyper, som dog oftest viser sig, at være en kendt filtype, men har istedet fået en anden extention.
Det er nok fordi man ikke vil have at denne fil umiddelbart skal kunne åbnes i kendte programmer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 18:38

Eller bremses af firewall/antivirus - for mit link snakker om store .exe filer.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-09-04 19:56

Jeg brugte i sin tid Webshots.
Og det er fordi du kan lave forskellige "albums" som kører som skiftende baggrundsbilleder eller screensaver på din pc.
F.eks. kan du lægge x antal vinter-billeder ind i programmet og gemme dem som vinter.wbc
Senere kan du lave det samme med sommerbilleder, og kalde dem sommer.wbc.
Til sidst har du flere forskellige temaer som du kan skifte imellem efter humør.
F.eks kan dit vintertema køre fra december til april
På den måde behøver du ikke at udskifte billederne, men kan nøjes med at skifte tema.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-09-04 20:02

Som tillæg skal det siges at du kun selv kan lave WBC-filer når du lægger dine egne billeder ind.
Dem kan du så senere trække ud af filen igen, hvis du ønsker det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-04 12:05

Hvorfor ikke lade siderne skifte automatisk, styret af tidspunktet på året. Det kan man jo få en enkelt lille javascript til at styre? - CarstenGP

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-11-04 13:47

Ingen af jer har endnu svaret helt klart på mit spørgsmål:

Hvad er en WBC-fil og i hvilket program kan jeg lave en sådan?
Ammitz

Så kan jeg tilføje: Og hvorfor bruges dette format?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-11-04 14:00

WBC er en billed collections fil som kan laves med dette: http://www.webshots.com/
Rigtigt mange grafiske programmer bruger helt deres eget format til at lave fotoalbums mm..
Microsoft anvender jo doc til tekstfiler, men det tænker ingen på som noget underligt fordi vi alle kender det, men går vi bare til WordPerfect så er det nogle helt andre filer og så videre. Spørgsmålet om hvorfor de anvender det format må du enten gætte dig til eller spørge programmøren.
WBC filer der er lavet kan i øvrigt konverteres med programmet XnView der er freeware.
Det meste af dette står i svarene hvis du kigger godt efter.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 16-11-04 14:07

OK noget af det var ironisk, men hvis du kender programmet burde du jo nok kunne finde udf af at lave filen, forudsat at du har gjort den ulejlighed at hente programmet.
Du spørger om hvilket program der kan lave filen og det svar har du jo allerede http://www.webshots.com/samplers/
altså Webshot Desktop.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 16-11-04 18:20

Tak for svaret BjarneD.
Så langt var jeg bare ikke kommet i webshots, - jeg nøjes med at hente fotos til forskellige omslag m.v.
Ammitz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-11-04 18:39

OK sådan kan det jo gå med programmer der kan lidt af hvert