/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Glasbyggesten
Fra : SvennH
Vist : 608 gange
20 point
Dato : 30-09-04 13:20

I forbindelse med renovering af mit badeværelse vil jeg lave 2 brusevægge af glasbyggesten som afsluttes med stålprofiler. Jeg vil gerne på disse montere en glasdør. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre og i så fald hvordan?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-04 15:08

Det skulle nemt kunne lade sig gøre, at montere hængsler på stålprofilerne.
Der kan både fås alm. hængsler og svingdørshængsler beregnet til glasdøre i brusekabiner.
Søg evt. under VVS-artikler.
mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-10-04 21:48

hvis du laver vægene med fuge imellem , kan du få plugsene til at side i fugerne , ellers kan du ikke få det til at holde , da en glasdør er ret tung , og vil rykke sig løs med tiden

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 10-10-04 12:55

hvis det skal holde er du nok nødt til at lave en ramme i et aluprofil, for at det hele ikke skal komme til at hænge. du kan ikke sætte plugs i fugerne da vægten af døren uden ramme vil knække glasstenene. VD facader i Frankfri, nær Odense kan sikkert hjælpe dig med at lave rammen, uden at det bliver sindsyg dyrt.