/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bruger id forandres
Fra : miritdk
Vist : 375 gange
160 point
Dato : 29-09-04 02:52

har siddet og hjulpet med at finde en fejl på en maskine der bare ikke ville makke ret - en af de gange hvor man tilsidst overser næsten alt. Maskinen er spritny - så man forventer ikke lige problemer fra day one
Nå... efter timers spekulation fandt jeg/vi ud af at det var bruger-id den var gal med - altså de 12 cifre - der kom hele tiden 100 foran - det er så forandret - altså indtil næste gang pc´en åbnes - så er den gal igen.
Nogen er kender problemet og ved hvad det er ?????????????

ps - alle former for scan er kørt !

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-09-04 07:02

???????????????

bruger id til hvad

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-09-04 09:52

Hvis den gemmer forkert indtastede værdier, skal du i Internet Explorer gå til funktioner/internetindstillinger/Indhold/autofuldførelse/og trykke på ryd formularer og ryd adgangskoder.
Så er de gl. ryddet og den er næste gang klar til at indsætte ny.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-04 11:04

troldenesdhb>>> det er til bruger login - forkert ikke at skrive det - sorry !

pallebhansen - den funktion er brugt - alligevel skifter den til "sit eget" - brugeren kan selvfølgelig være opmærksom på det hele tiden - det kan jo blive en vane men irriterende - har lige fået en opringning hertil morgen igen igen igen om det samme - og kan ikke svare da jeg aldrig har været ude for det og ikke har kunnet finde nogen grund til det.
Der er ikke tale om at bruger nogensinde har tastet forkert - så det er lidt mystisk ( som så meget andet *ggg*)

Kommentar
Fra : invincible

Dato : 29-09-04 13:02

Hvad med at oprette en ny bruger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-09-04 14:12

Har du prøvet at ændre bruger id når du er kommet ind i windows?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-04 14:39

har en fornemmelse af at jeg måske ikke er helt forstået - men bruger id som jeg mener det er det tolvcifrede nummer tdc tildeler abonnenten og det er det der forandrer sig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-04 16:58

Hvis der er Norton på pc'en, kan det være det, der laver "numre".

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-09-04 22:38

Lav en ny forbindelse med det rigtige nummer, slet så den gamle forbindelse.
nu skulle det gerne virke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-09-04 23:37

Du skal ikke have udfyldt noget i områdenummer.
Bruger du telia?
http://www.startsiden.telia.dk/rediger_forbindelse.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-04 10:25

tjahhhhhhh vi er ikke blevet klogere - brugeren har lige købt en acer og tilsyneladende genopstår fejlen uanset hvad - men jeg hæver lige point en smule for synes det ville være værd at vide hvis nu en eller anden havde den helt rigtige løsning
Indtil videre er stort set alt vi kender til forsøgt - uden held - så det er da muligt brugeren må leve med det og hele tiden rette - men mystikken breder sig *G*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-04 10:30

nå ja - smart at huske at hæve pointene når jeg lover det *GGG*

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 160 point
Dato : 30-09-04 10:48

Måske en fejl hos TDC ??? Prøv at kontakte deres support : http://kundeservice.tdconline.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-09-04 14:39

Du har jo lavet en opkaldsforbindelse ved TDC, den den bruger til at bestemme tlf nr du ringer til, bruger id (som du har problemer med) og adgangs kode, så gå ind og slet den opkaldsforbindelse, det er den det er galt med.

Opret så en ny opkaldsforbindelse. Det hjælper 99 ud af 100

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 30-09-04 22:04

du kan bruge denne procedure til at redigere en brugers nøglering.
1.start brugerkonti i kontrolpanel for at åbne dialogboksen brugerkonti
2. klik på administrer adgangskoder under fanen avanceret for at åbne dialogboksen gemte brugernavne og
adgangskoder.
3.vælg den nøgle på listen du vil redigere og klik på knappen egenskaber
4. vælg en ny ressourceplacering eller et nyt kontonavn og skriv eventuelt en ny adgangskode i feltet adgangskode.

Tips.
Hvis du vil ændre adgangskoden for en tjeneste og opdatere loginoplysningerne med den nye adgangskode skal du klikke på knappen skift. skriv den gamle adgangskode i feltet tidligere adgasngskode og skriv den nye adgangskode i de relevante felte klik på knappen ok når du har skrevet alle de nødvendige oplysninger hvis der findes flere nøgler for denne konto på det aktuelle domæne opdateres de automatisk.
mvh.
jgreve

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-04 23:02

sorry allesammen - problemet er der igen igen og ingen har en anelse - alt er afprøvet - staklen er ved at gå til og mine ører kan ikke lide telefonen pt - mit bud er restore alt når der ikke ligger noget som helst brugbart - men det vil hun tilsyneladende ikke.
Melder tilbage hvis problemet løses - pt - god weekend *S*

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 01-10-04 00:14

hvis det er XP system du har kan du prøve dette.

1. klik på (start) vælg (hjælp og support)

2. klik på (brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer) under (vælg en opgave)

3. klik på (netværksdiagnosticering) i vinduet værktøjer og klik derefter på (gennemsøg systemet) i ruden til højre for
at starte systemtesten.

hvis der findes områder som er markeret med ikke konfigureret eller mislykkedes er det de områder du bør kontroller for fejl klik på plustegn ud for de enkelte emner for at se yderligere oplysninger om testen af det enkelt emne

mvh
jgreve

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-10-04 08:01

Havde du prøvet at slette opkaldsforbindelsen og oprette en ny??

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 17:14

Tak for svaret molokyle. ikke brugers fejl - heller ikke tdc - men tdc kom med løsningen - endelig hertil eftermiddag - så familien endelig ikke skal blive ved med at irritere sig over det - hvad grunden var - ingen anelse - men det er rettet på mystisk vis. Undrer mig at de ville vente så længe - jeg havde da kvalt udbyderen